PDA

View Full Version : Wolfmother debuutalbum



d'oh
10 juli 2006, 21:38
Ey,

net het debuutalbum van de aussies van wolfmother gehaald en ik moet zeggen was al erg te spreken van hun singles 'dimension' en 'woman', maar het hele album staat vol met lekkere nummers. Met als uitschieters 'white unicorn' en 'tales'.
De muziek is qua techniek niet echt van een hoog niveau, maar het klinkt allemaal lekker stampend en ruig. Voor wie de band nog nooit gehoord heeft, wolfmother is een mix van black sabbath meets led zeppelin & jack white on acid in a kangaroo jacket.

Nog meer mensen enthousiast over deze band?
op hun site zijn er wat mp3-samples te beluisteren: www.wolfmother.com (http://www.wolfmother.com/2005.html)

Hoesje:
http://www.relativediamond.com/diamond_images/Albums/w/wolfmother-same.jpg

Bram+
10 juli 2006, 21:53
Leuk album, ik luister het zo af en toe, maar het blijft niet echt steken. Geen memorabel materiaal zogezegd, met voor mij als positieve uitzondering dat nummer met de dwarsfluitsolo, zit ook een lekkere groove in. Leuk als mengelmoesje van een hoop oude bands, maar nog niet veel meer dan dat.

Toch ben ik wel blij dat ze in het voorprogramma van Pearl Jam staan, ik wil ze toch graag een keer zien, en ik weet niet of Lowlands erin zit, en de vorige keer dat ze hier speelden, stond ik in de HMH voor Tool..

Mithrandir
10 juli 2006, 23:12
Wat ik op MySpace hoor klinkt wel lekker eigenlijk, maar misschien iets te recht toe, recht aan voor mijn smaak. En de Led Zeppelin invloeden zijn wel meteen duidelijk ja.

En het nummer Dimension bevat wel een ERG dikke knipoog naar de zang van Ozzy en riffing van Tommi, de break dan vooral. Niet erg hoor, je kunt slechtere invloeden hebben.

Paultje-k
11 juli 2006, 14:05
Wat ik op MySpace hoor klinkt wel lekker eigenlijk, maar misschien iets te recht toe, recht aan voor mijn smaak. En de Led Zeppelin invloeden zijn wel meteen duidelijk ja.

En het nummer Dimension bevat wel een ERG dikke knipoog naar de zang van Ozzy en riffing van Tommi, de break dan vooral. Niet erg hoor, je kunt slechtere invloeden hebben.


TONY!!! :angry:

Mithrandir
11 juli 2006, 14:25
Hehehe ja, ik was niet helemaal helder blijkbaar. Ik heb een mooie combinatie gemaakt van zijn voor en achternaam.

d'oh
11 juli 2006, 17:41
iedereen wat je bedoeld :p

nee inderdaad dimension was hun eerste single en dan denk je direct black sabbath wanna-be's maar toch wel erg fijn

cardinal
5 september 2006, 19:51
Supercd, ik heb genoten van A tot Z. Zeer goed gedaan en sterke nummers. Ook lekkere productie. Mijn vakantie in Frankrijk en lekker aan het zwembad liggen luisteren cd.:hippie:

artnaz
13 september 2006, 16:51
Uiteraard zijn de Sabbath en Led Zeppelin invloeden duidelijk. Maar hey, wie heeft is daar niet door beïnvloed?

Maar dit is echt goede kwaliteit. Geen nummers waar mijn hart harder van gaat kloppen, maar ze zijn stuk voor stuk goed te luisteren. Wat niet vaak voorkomt dat een heel album vol goede nummers staat. En dat voor een album van 2006 (ik ben niet zo gecharmeerd door de hedendaagse muziek:-P)

andy
16 september 2006, 02:19
De bezitters van een digi box met MTV 2 kennen Wolfmother al heeeel lang.
Deze oude rot zegt over Wolfmother: Ik heb alles al gehoord, alle cliches uitgekauwd, zang, riffs, alles gejat van jaren 70 metal bands, vooral Zep en Sabbath...........

Maar waarom zet ik dan de TV altijd weer keihard als die motherfokkers weer langs komen...

Lekkere band, pakkende riffs. :satisfie: