PDA

View Full Version : laney aor 50 head



jubei
10 juli 2006, 20:13
ik ben op zoek naar een combo of head waar ik classic rock,hard rock,en stoner etc mee kan spelen.ong het geluid van led zeppelin,deep purple,black sabbath,acdc,peter pan speedrock,tot het geluid van bijv kyuss,fu manchu etc

nou leek mij de jcm 800 wel een goede keus,maar als ik die ergens aangeboden zie is het altijd ver weg en nogal duur.nu zoek ik dus wel ong zon geluid,en ik dacht dat de laney daar wel in de buurt zou komen

want ik kan nu een laney aor 50 head kopen voor 275 euro en ook een marshall 1936 voor 140.dus ik vroeg me af of die iets is voor wat ik nodig heb.of toch beter voor een jcm 800 kan gaan

BLOK182
10 juli 2006, 20:57
Die cab zou ik zowiezo kopen voor dat geld (als er niks mis mee is)!!

Wabbie
10 juli 2006, 22:20
ik vond persoonlijk de AOR 50 waar ik op heb gespeelt ( onze andere gitarist heeft er een) een beetje aan de schelle kant. Zelfs met een Les Paul. Voor de rest een prima versterkertje voor rock, zeker voor die prijs.

Mr.Bluesbreaker
10 juli 2006, 22:35
Op zich hoeft dat schelle niet zo'n punt te zijn. Met eenvoudig gebouwde buizenamps a la jcm 800 kun je heel simpel een warmere klank krijgen door ene paar weerstanden te vervangen. Easy job voor een tech, ben vandaag bij eentje geweest waar ik een ware les natuurkunde en elektrotechniek heb gehad en die dat met een onderdeel van een paar euro voor mekaar had.

Als de basistoon je basistoon je bevalt van zo'n AOR50 zou je het wat warmer kunnen laten klinken (zeg er wel bij, ik ken dat type niet) door een kleine en goedkope ingreep.

Outrage
11 juli 2006, 09:30
Ik heb een laney gh50, ik ben daar zeer tevreden van. Ik heb ook al eens iemand hier op 't forum gehoord met een aor50 en die daarbij de gh50 niks vergeleken vond. 't Geluid verschilt van persoon tot persoon en van versterker tot versterker. Een kleine modificatie kan trouwens wonderen doen.

Wabbie
11 juli 2006, 13:20
Op zich hoeft dat schelle niet zo'n punt te zijn. Met eenvoudig gebouwde buizenamps a la jcm 800 kun je heel simpel een warmere klank krijgen door ene paar weerstanden te vervangen. Easy job voor een tech, ben vandaag bij eentje geweest waar ik een ware les natuurkunde en elektrotechniek heb gehad en die dat met een onderdeel van een paar euro voor mekaar had.

Als de basistoon je basistoon je bevalt van zo'n AOR50 zou je het wat warmer kunnen laten klinken (zeg er wel bij, ik ken dat type niet) door een kleine en goedkope ingreep.

ah hee, das fijn om te weten, dat zal ik dan even tegen onze andere gitarist zeggen. Die vond z'n laney ook wat aan de schelle kant ( net als ik dus). thnks voor de tip:dance:

jubei
11 juli 2006, 18:45
maar kan je er een beetje goed het geluid van bijv black sabbath uitkrijgen?want die speelden ook over laneys,maar dan eerdere.

Wabbie
11 juli 2006, 21:11
black sabbath moet prima lukken met een AOR50 volgens mij.

DaveItUp
12 juli 2006, 10:04
Iniedergeval hebben die dingen bakken laag en gain. That's for sure. Goede amp.