PDA

View Full Version : Ishibashi Fender Strat '58



guiman
10 juli 2006, 19:18
Wie heeft er recent nog bij Ishibashi gekocht? Hoe loopt de communicatie met dat bedrijf, nog altijd via e-mail? Hoe veel rekenen ze voor de bezorging en hoe lang duurt de verzending?
Nog iets specifieker: Wie heeft ook de '58 Strat MIJ bij deze shop gekocht? Bevalt ie? Ik vind dat hij er verschrikkelijk mooi uitziet.
In het algemeen: zijn de Japanse Fenders kwalitatief nog steeds beter dan de Amerikaanse, of is het verschil in deze prijsklasse minder geworden? Als dat zo is, zou je beter kunnen uitwijken naar een Mexicaan.

guiman
10 juli 2006, 21:34
Trouwens, nu ik zo zit te kijken: de CIJ Strat '54 (ST54) is ook absoluut niet te versmaden: lichtgewicht ash, one piece maple hals en dat voor nog geen 400 euro! Daar kan vermoed ik zelfs geen Mexicaan tegenop....Of wel?

chocorookie
10 juli 2006, 21:36
Ik ben ook zeer benieuwd..........................!!!!
DE '54 AM met V-neck...,jumjum

Raffel
11 juli 2006, 12:07
Wie heeft er recent nog bij Ishibashi gekocht? Hoe loopt de communicatie met dat bedrijf, nog altijd via e-mail? Hoe veel rekenen ze voor de bezorging en hoe lang duurt de verzending?
Nog iets specifieker: Wie heeft ook de '58 Strat MIJ bij deze shop gekocht? Bevalt ie? Ik vind dat hij er verschrikkelijk mooi uitziet.
In het algemeen: zijn de Japanse Fenders kwalitatief nog steeds beter dan de Amerikaanse, of is het verschil in deze prijsklasse minder geworden? Als dat zo is, zou je beter kunnen uitwijken naar een Mexicaan.

Ik kan alleen maar hieraan toevoegen dat ik bij mijn enkele bestelling met Ishibashi geen problemen heb gehad en zeer tevreden was over de service.

Ganjaman
11 juli 2006, 12:23
ik heb er een tokai LP (58 ri) gekocht, ging ook prima, maar dacht dat ze niet meer naar nl stuurden..

guiman
11 juli 2006, 17:19
Dat zou niet best zijn. Op hun tamelijk warrige begrippen maken ze daar volgens mij geen melding van. Maar dan nog, er zijn verschillende portalen: Fender Japan en Ishibashi webshop enz. Allemaal zeer onoverzichtelijk en niet goed te volgen. ik zal ze eens mailen en vragen hoe het zit. Ik hoop niet dat ze niet meer leveren aan ons land, dat gun ik Fender USA niet!

Luke-wannabe
11 juli 2006, 18:08
Wie heeft er recent nog bij Ishibashi gekocht? Hoe loopt de communicatie met dat bedrijf, nog altijd via e-mail? Hoe veel rekenen ze voor de bezorging en hoe lang duurt de verzending?
Nog iets specifieker: Wie heeft ook de '58 Strat MIJ bij deze shop gekocht? Bevalt ie? Ik vind dat hij er verschrikkelijk mooi uitziet.
In het algemeen: zijn de Japanse Fenders kwalitatief nog steeds beter dan de Amerikaanse, of is het verschil in deze prijsklasse minder geworden? Als dat zo is, zou je beter kunnen uitwijken naar een Mexicaan.
T is dan een '57 RI denk ik?
En die '54 heb ik ook. Zeer lekkere gitaar!

dejohan
11 juli 2006, 18:50
Hoewel Japanse fenders goeie gitaren zijn zijn ze echt niet beter dan USA fenders hoor. Ik heb verschillende keren USA en Jap gitaren en basgitaren kunnen testen.

guiman
12 juli 2006, 22:21
Je hoord wel voortdurend, maar misschien zijn het verkooppraatjes, dat er steeds meer vraag is naar Japanse Fenders, mede door die kwaliteit. Elders op dit forum kom ik dat verhaal ook tegen. En Japanse Fenders worden maar mondjesmaat uit Japan geexporteerd ivm overeenkomsten met de moederfabriek in de VS, die de MIA en MIM gitaren ook graag wil verkopen. Zeg het maar!

guiman
12 juli 2006, 22:22
excuses voor de afgrijselijke taalfout

tmcm
12 juli 2006, 23:04
Je hoord wel voortdurend, maar misschien zijn het verkooppraatjes, dat er steeds meer vraag is naar Japanse Fenders, mede door die kwaliteit. Elders op dit forum kom ik dat verhaal ook tegen. En Japanse Fenders worden maar mondjesmaat uit Japan geexporteerd ivm overeenkomsten met de moederfabriek in de VS, die de MIA en MIM gitaren ook graag wil verkopen. Zeg het maar!

fender USA maakt meer winst op de mex reeks, gewoon een kwestie van budget en winst. Nadeel van de fender japan is dat ze bijna alle gitaren uitrusten met de texas specials -no love for TS here-. Als ze nou eens de '68, '71 en '72 met CS '69's leverden en de fifties modellen met CS '54's. Dan wordt het andere koek wat mij betreft.
Japanners zijn preciese werkers, meestal moet je de necken uit de pockets rammen, dat zie ik bij de americano's wel eens anders. De japanners maken veel area strats, volgens mij hebben de amerikanen op dat gebied alleen de '57, '62 en een seventies strat (een seventies strat met details uit verschillende jaren notabene, hence the name), de rest is Mexico of Custom shop. En dan praten we over hele andere prijzen.

Als je dus een '54 of '68 strat wil en geen 3000 euro wil neertellen, kom je bij Japan uit.