PDA

View Full Version : Fender Bandmaster



Dries
22 november 2002, 12:04
Ik weet een bandmaster cabinet staan in zeer gooie staat (ziet er nieuw uit)voor +/- 950 € is dit de moeite????

jpb
22 november 2002, 12:35
Ook al is het een blackface cab; ik vindt het te duur, vooral omdat de originele versterker er blijkbaar niet bij zit. Bij fender hoef je hem ook niet te kopen voor de speakers. Sterker nog, je zult er ook nog goede speakers in moeten zetten.

EdJ
22 november 2002, 12:37
Dat ligt eraan;als je (wat vaker voorkomt bij
oude versterkers)de hele binnenboel moet(laten)
vervangen is het een dure grap.

Dries
22 november 2002, 12:42
Wat bedoel je met: de orgniele versterker die er niet bij zit?? Ik denk dat het binnen werk in orde is, heb gekeken. Ze zeiden me dat ie vroeger is geweest van een man die zijn mondharmonica er mee versterkt. En dat hij dat ding veel te groot vond, heeft ie vervandgen door een combo!

Pickslide
22 november 2002, 13:44
Nou je koopt alleen een cabinet dus geen versterker.... Dus zit de orginele amp (de top) er niet bij. Vrij duidelijk lijkt mij

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Pickslide op 2002-11-22 13:45 ]</font>

Dries
22 november 2002, 14:48
De top zit er ook bij, sorry verkeerde woorden gebruikt dan. Het gaat wel degelijk om top en box.

lars
22 november 2002, 15:25
ik zou nog effe rondkijken, er zijn goedkopere

jpb
22 november 2002, 16:31
Mischien kun je wat specifieker zijn over het type. In goede/originele staat: Een brownface zou ik zo meenemen voor dat bedrag, blackface weet ik niet, en (latere) silverface (1974 laatste jaar gemaakt)zou ik laten staan of zwaar over de prijs onderhandelen.
Hangt ook af waar je naar op zoek bent qua geluid. Bm's zijn goede versterkers, vooral als je er wat aan wilt/kunt knutselen (b.v. grotere uitgangstrafo). succes

BLOK182
22 november 2002, 18:41
Bij ons in Venlo staat een gereviseerde bandmastertop met cab voor 999, geen idee wat voor eentje.

piezo
24 november 2002, 11:38
Op 2002-11-22 12:04, schreef Dries:
Ik weet een bandmaster cabinet staan in zeer gooie staat (ziet er nieuw uit)voor +/- 950 € is dit de moeite????



Deze prijs is wat te hoog voor een blackface en zeker voor een silverface. Een originele blonde (ca. 1961) of witte (ca. 1962) is dat wel waard, een zwarte blackface mag maximaal €700 kosten en een silverface t/m 1968 al veel minder. Waardebepaling hangt verder af van de buizen, meer waard als het originele en nog goede RCA blackplate 6L6GC's zijn, en wat voor luidsprekers er in zitten. Silverfaces van na 1968 zijn nog minder waard, omdat de kwaliteit van Fender toen hard achteruit holde.

Voor de liefhebbers nog een vintage-tranen-met-tuiten verhaal. Ik heb in 1986 of zo een blackface Bandmaster gekocht voor maar HFL 100,- Eén die oorspronkelijk wit was, maar helaas zwart overgespoten (Can you believe that?). Goede RCA blackplates er in. De box was van een Showman amp, met 1x15" JBL. Helaas verkocht en er nog pijn in het hart van. Zo'n geluid krijg ik nooit meer. Zie ook de Harmony-Central.com User Reviews voor meningen en prijzen.

Gretsch6120
24 november 2002, 15:09
He Blok,
Kun je iets meer informatie geven over die bandmaster die je hebt zien staan? is het een blonde? En in welke winkel kan ik hem vinden? Ik woon namelijk bij venlo in de buurt, en ik heb misschien wel interesse!

BLOK182
24 november 2002, 15:24
pfff, ik weet geen ruk van fender versterkers, maarre, je kunt sticks n strings een bellen, daar stond ie.
Enigste wat ik ervan weet, is dat er "bandmaster" opstond en dat er bijstond dattie gereviseerd was. Waarschijnlijk zit er een 2x12" kast bij, zo'n joekel iig.