PDA

View Full Version : Goedkopere kopie Bigsby voor op mijn SG



Jay75
10 juli 2006, 16:56
Ik wil graag een Bigsby B7 op mijn Gibson SG zetten.

Ze zijn redelijk prijzig, kwaliteit betaal je voor dus, maar zijn er ook goedkopere kopieen van Bigsby die kwalitatief niet onderdoen voor het origineel? Anders wordt het gewoon een originele hoor.

Deel 2.

Een B5 schijn je zonder veel moeite te kunnen installeren, maar hoe zit dat met de B7 op een Gibson SG? Hij komt er voor goed op, dus gaatjes erin is geen probleem, maar kan ik dat als leek (met zelfborende schroefjes bijv, of ligt het wat moeilijker?)

Thanks

JulesKr
10 juli 2006, 17:50
Back and forth heeft bigsby-kopieën, er staan alleen geen foto's bij. Daarvoor zou je even kunnen mailen. Maar ik denk dat er niet veel goedkope en vooral goede kopieën zullen zijn.
succes met de zoektocht :soul: .

Jeanken
10 juli 2006, 19:16
Göldo en Duesenberg eens checken.

Jay75
10 juli 2006, 19:19
Okay thnks, suggesties blijven natuurlijk welkom, maar hoe zit het met de installatie ervan?

Jay75
11 juli 2006, 09:23
Iedereen adviseert me een B5, maar een B7 bigsby vind ik veel mooier, dit is toch wel mogelijk om deze te installeren right?
Ik heb bij mijn Gretsch gekeken en daar zit de Bigsby eigenlijk alleen achter met 3 schroefjes vast en word door de snaren op z'n plaats gehouden.

Is dit ook het geval als ik een B7 op mijn SG installeer?

Jay75
11 juli 2006, 09:43
http://i64.photobucket.com/albums/h181/Jizzo75/T-530-C.jpg

Dit is een neppertje van de back and forth, zou dat werken? Op hun site staat echter voor el.acoustic guitars....

fred dons
11 juli 2006, 15:50
ja hoor die past ook op een lp

Jeanken
11 juli 2006, 18:59
Het is voor een SG.
Het enige waar je moet op letten is of je genoeg plaats hebt achter de brug tot het eind van de body en dat de body langs de onderkant niet teveel afgerond is om het haakse deel te monteren.
Een SG is nogal dun, dus ik zou het wel eerst checken.
Verder maakt het weinig uit voor welke toepassing ze zijn..

fred dons
11 juli 2006, 19:10
sorry niet gezien, maar hij zou ook op een sg moeten passen, ik heb pas zo eentje op een sg gemonteerd (en deze vervolgens verwijderd voor de wilkinson wigsby en die weer voor de stetsbar (die een stuk minder mooi is maar wel beter werkt en klinkt) en uiteindelijk weer naar hardtail terug
het was overigens wel net aan

djangfripp
11 juli 2006, 19:26
Hoe komt het toch dat die zo moeilijk te vinden zijn ? Ik zou ook zo'n T-530-C willen, maar bij Back & Forth zijn ze uitverkocht.

wanneer ik dit type opzoek vind ik enkel http://www.musik-produktiv.at
(waar blijkt dat deze tremolo's van Boston zijn?)

Ik zou ze liever wat dichterbij bestellen, in Belgie of Nederland, weet iemand waar ?

vind ze nergens, zijn deze imitaties eigenlijk wel koosjer, of kan ik ze nog onder een ander merk/model nummer vinden ?

terrasbeest
11 juli 2006, 20:59
hier kun je ook wel 1 en ander vinden :

http://www.fredguitar.com/fgp/catalogue/catalogue.htm

fred dons
11 juli 2006, 21:10
die bostons zijn net zo goed (of slecht) als echte bigbys ( die nou ook niet zo fantastisch zijn)

terrasbeest
11 juli 2006, 21:16
die bostons zijn net zo goed (of slecht) als echte bigbys ( die nou ook niet zo fantastisch zijn)

Goed om weten : ik heb een 'licenced by' op 1 van m'n gitaren en was erover aan 't denken om die misschien te vervangen door een echte.
Duesenberg vond ik wel goed........

fred dons
11 juli 2006, 21:34
duesenberg gebruikt beter materiaal en zou wel een upgrade zijn,maar wat betreft een bigsby: gezien de gebruikte materialen en de gebrekkige engineering kunnen we wel stellen dat een bigsby behoorlijk overpriced is ;)

Jay75
12 juli 2006, 15:12
Maar ze zien er wel mooi uit :)

136 euro voor een B7 als ik er eentje uit Duitsland laat komen.
Houdt wel in dat ik m niet kan checken of deze op mijn SG past.

Is de installatie voor een leek zoals ik moeilijk bij een B7?

Ik heb op mijn gretsch gekeken ( die heeft wel een bolling dus misschien is het anders bij Gretsch ) hoe deze vastzit en dat is alleen via de schroefjes achterop, waar de Bigsby de hoek omgaat zegmaar....
Is dat alles>?
Want ik zie dat er een andere brug bijzit op Music produktiv, is die nodig of kan ik mijn brug nu laten zitten?? Denk het niet omdat die brug nu los komt als er geen spanning op de snaren staat ( snapt iedereen wat ik hiermee bedoel>?) De snaren houden de brug op zn plaats

fred dons
12 juli 2006, 15:32
wat je het liefst zou hebben is een brug met roller zadels voor een bigsby maar als tussen oplossing zou je ook losse gravieten zadels kunnen kopen

nickbongers
12 juli 2006, 23:15
ik weet niet precies waar je woont? maar van een man uit n gitaarwinkel in beek (bij nijmegen) (stockenhof, echt een geweldige zaak, supervriendelijk), begreep ik dat best veel winkels een catalogus van boston hebben liggen. die verkopen echt alles, van hout en hardware tot lak en lijm, voor zowel chello, bas, basgitaar en gitaar (el en ac). nederlandse importeur van boston is www.basvandenbroek.com . daar kan je ook alle boston producten bekijken.

JulesKr
13 juli 2006, 09:32
Inderdaad levert stockenhof bostononderdelen. Er zit trouwens ook een gitaarbouwer bij stockenhof, hij kan je ook advies geven over het monteren van de tremelo.

Jay75
13 juli 2006, 11:01
Ik heb vrij weinig tijd om richting Nijmegen te rijden. Das jammer, maar ik denk op zich dat het zelf wel gaat lukken qua installeren. Ik heb een beetje gezocht op Ebay en duitse sites en kan voor zo'n 100/110 euro wel een B7 hierheen halen.

http://www.musik-produktiv.at/shop2/shop04.asp/sid/!18121995/artnr/3095003/such_inx/1375145

Volgens mij zit hier alles bij wat ik moet hebben right?
Houd in dat ik 4 schroefjes erin moet zetten achter en de bijgeleverde brug erop zet ( waarschijnlijk kan je die ook gewoon vervangen zonder veel moeite? )

Heeft iemand toevallig een SG met B7?

Ik hoor het wel weer!

Ik vind trouwens geen lookalikes van de B7 van Boston of Duesenberg? Ligt misschien aan mij dat ik niet zoek, maar als iemand met toevallig aan een linkje met een prijs erbij ( die kon ik ook niet vinden ) kan sturen...

:) Neej, ik ben niet lui, krijg het niet gevonden...

Jeroen

JulesKr
13 juli 2006, 17:26
Ik zal eens vragen wat een bigsbykopie van boston bij stockenhof kost. Heb je in iedergeval een beetje een richtprijs en mischien willen ze daar ook wel versturen.
Je hoort het wel over een paar dagen 8-).

Jay75
13 juli 2006, 17:29
sUPER ZEG!

Het zou dan gaan om het B7 model die ik op mijn SG wil zetten...maar ik moet dan indien mogelijk ook die bijhorende brug hebben..

jeroen

Jay75
17 juli 2006, 13:29
al nieuws :D:D?

JulesKr
17 juli 2006, 14:40
Nee nog niet, normaal kom ik er heel vaak maar de laatste tijd veel minder(zal wel komen omdat het geld op is :)).

Binnenkort moet ik er weer heen voor wat onderdeeltjes. Maar dat duurt nog wel even. Als je het snel moet weten dan kan je ze ook wel even bellen.
Als ik er ben zal ik het iedergeval even vragen.

JulesKr
18 juli 2006, 15:53
Vandaag ben ik even bij stockenhof geweest de tremelo kostte 60 euro, alleen was die niet op voorraad.

Jay75
18 juli 2006, 17:19
Oe dat scheelt wel erg veel, ik zal eens op internet gaan zoeken voor deze dan!

harstikke bedankt!

heel tof, i mean it!

:D

djangfripp
19 juli 2006, 01:21
60 euro, interessant.

maar ik begrijp nog steeds nie hoe het komt dat je deze bijna niet vind op het net. Ik vind eigelijk helemaal niets over Boston gitaar onderdelen, heeft iemand een site van het merk zelf ? of weet iemand of ze nog onder een andere naam worden uitgebracht ?

is het omdat het imitaties zijn ofzo ?

G.G.
19 juli 2006, 08:43
60 euro, interessant.

maar ik begrijp nog steeds nie hoe het komt dat je deze bijna niet vind op het net. Ik vind eigelijk helemaal niets over Boston gitaar onderdelen, heeft iemand een site van het merk zelf ? of weet iemand of ze nog onder een andere naam worden uitgebracht ?

is het omdat het imitaties zijn ofzo ?

Kijk eens op www.mainmusic.nl bij onderdelen, die hebben zo'n beetje alles van boston op de site staan.

djangfripp
20 juli 2006, 00:05
thanx !

heel goedkoop, en veel Boston, oa die Boston 'bigsby'

net wat ik nodig had.

edit: mm, en diegene die ik nodig heb weeral niet leverbaar. Ik ga die bigsby maar laten voor wat het is en een jazz tailpiece monteren.

frekie
21 juli 2006, 10:34
Ik bestel ook af en toe iets van Basvandenbroek via mijn locale muziekboer. Idd veel Boston spul. Duurt soms wel erg lang maar ik hoef geen 5 euri bestelkosten te betalen zoals bij Voxhumana. Net weer een lekker stevig Strat brugje binnen gekregen voor 8 euri. Geduld is een schone zaak. :speed:

woody
21 juli 2006, 19:58
Weet er soms iemand wat het verschil juist is tussen die B7 en B70? Ik zou graag op m'n epi LP er eentje zetten, maar zie door de bomen het bos niet meer :(

Over die SG: moest je toch voor een bigsby gaan check dan wel of het plaatje niet te lang is, een vriend van me had een El Cheapo SG en een namaak-bigsby erop gezet, en dat kwam daar een stukje langer uit, paste niet helemaal netjes.

Jesse v.d
22 juli 2006, 19:17
B7 is gemaakt in america B70 in een goedkoop land. B7 heeft een uitsparing voor strapbutton dus daar valt hij eroverheen, de b70 heeft een gat om het schroefje van de strapbutton door te draaien.