PDA

View Full Version : Goede flanger



Angel
10 juli 2006, 15:37
Welk merk/type pedaal is nu de beste flanger die er is en een beetje compact is want hij moet in mijn rack komen te staan(op de lade en daar is niet al te veel plaats meer over)?

nielsduursma
10 juli 2006, 16:03
ik ga as. woensdag een aantal flangers testen bij feedback, ik ben er ook naar op zoek namelijk. ik heb hoge verwachtingen van de line6 liqua flange (compact, nadeel dat hij een eigen adapter moet hebben).

de ehx electric mistress (voor dat pink floyd geluid, heeft een eigen netsnoer. het is wel een behoorlijk grote doos!)

en de digitech turbo flange. (ik heb meerdere digitech pedalen die me bevallen en de samples klinken goed. ook compact)

ik zal het wel laten weten of ik een van deze heb gekocht. en anders zal ik wel wat "testresultaten" posten;)

robert-gitarist
10 juli 2006, 17:15
Tsja wat voor budget heb je?wat voor soort type Flanger zoek je?

Angel
10 juli 2006, 18:39
Tsja wat voor budget heb je?wat voor soort type Flanger zoek je?
Budget maakt me niet zo zeer uit, maar ik ga hem maar voor 2 nummers gebruiken. Het moet geen extreme flanger zijn.

DREAMMACHINE
10 juli 2006, 23:06
check m'n sig.

Pat85
10 juli 2006, 23:17
beste flager imo: EXH PolyCHorus, alleen niet echt compact (Zoals we van EHX gewend zijn)

robert-gitarist
10 juli 2006, 23:24
Als ie niet extreem hoeft te zijn: Boss HF-2 Hi Band Flanger.mooie subtiele flanger.Word helaas niet meer gemaakt maar treft hem soms nog op marktplaats.Vind ik zelf hele mooie Flanger..Ibanez heeft ook fijne Flangers overgens..mooi compact allemaal.

Angel
11 juli 2006, 13:45
ik ga as. woensdag een aantal flangers testen bij feedback, ik ben er ook naar op zoek namelijk. ik heb hoge verwachtingen van de line6 liqua flange (compact, nadeel dat hij een eigen adapter moet hebben).

de ehx electric mistress (voor dat pink floyd geluid, heeft een eigen netsnoer. het is wel een behoorlijk grote doos!)

en de digitech turbo flange. (ik heb meerdere digitech pedalen die me bevallen en de samples klinken goed. ook compact)

ik zal het wel laten weten of ik een van deze heb gekocht. en anders zal ik wel wat "testresultaten" posten;)

Ik hoor graag je testresultaten!

nielsduursma
11 juli 2006, 13:50
Ik hoor graag je testresultaten!

ik ben zelf ook zeer benieuwd! vooral daar de line6.
de digitech moet ik nog maar afwachten of ze die hebben liggen, soms wel soms niet. en vaak liggen er ook ook nog wel andere pedaaltjes die niet in de folder staan. zo lag er laatst nog een dod flanger, klonk zeer goed maar ik was op dat moment ff blut :angry:

en als ze tegenvallen hoop ik dat ze nog de danelectro talkbox hebben.

nielsduursma
12 juli 2006, 16:54
ik heb de line6 liqua flange gekozen, ik heb ook de EHX getest, maar aangezien die minder veelzeidig is, en de line6 veelzeidiger is, en net zo goed klonk heb ik dus toch de line6 genomen.

the feable
12 juli 2006, 16:56
Ik zou voor de Gele ibanez gaan (FL-9)

maestro_nl
16 juli 2006, 10:50
Wanneer je de gele Ibanez overweegt zou ik voor de real thing gaan:
Maxon FL301
Geldt trouwens voor alle Ibanez pedalen --> Maxon

zoon van Piet
16 juli 2006, 14:22
Wanneer je de gele Ibanez overweegt zou ik voor de real thing gaan:
Maxon FL301
Geldt trouwens voor alle Ibanez pedalen --> Maxon

Is Ibanez minder real thing dan Maxon? dat geldt alleen als je het over de huidige reissues hebt, toch? De oudere FL's die je nog vaak ziet zijn allemaal heel erg real thing, want 100% Maxon.
En hoewel de Fl301DX een tof ding is, vind ik de FL9 absoluut beter....

vinni
17 juli 2006, 14:08
Als geld geen probleem is....


Zou ik een Foxrox TZF nemen. Super constructie, echte true zero flanging, geen ruis!......Heb er eentje gehad.

enig nadeel : de pots zijn zeer gevoelig....even live een andere setting indraaien is haast onmogelijk. Daarom is-ie ook weg.
Voor studio zou ik'm wel nemen. Live niet.
Denk dat ik dan een Liquidflange of de MXR zou nemen.
Maxon Fl301 heb ik ook gehad.....was'm ook niet voor mij.

Vinni