PDA

View Full Version : Beoordeling floyd rose Edge



pinchaholic
22 november 2002, 11:14
Mannen, ik heb een wat oudere japanse IbanezRG 420 met daarop een Floyd Rose Edge. Wat is de kwaliteit van dit ding, komt het in de buurt van een lo pro edge of is het bagger? Ik vindt hem goed werken, maar ben benieuwd.

THNX

Pinch

Ibanez RuleZ
22 november 2002, 11:43
ik wist niet dat ibanez rg 420 ooit met een edge heeft uitgerust, tegenwoordig zijn het allemaal lo trs II dingen, die niet zo heel goed zijn, in ieder geval geen vergelijk met de Lo pro edge.

zoals de naam al vermoed is de edge "familie" van de lo pro edge, het voornamelijkste verschil zit um in de "platheid" van de lo pro. de egde is in principe een zeer goede tremolo, en doet volgens mij niet echt onder voor de lo pro!

harrald

pinchaholic
22 november 2002, 12:29
Thanx!
Mijn Rg heet eigenlijk Roadstar RG 420 en is de voorloper van hedendaagse RG serie. Hij is dan ook uit 1987. Ik vroeg het me af omdat ik van de week een N2 in mijn handen had waar onder de tremolo een stukje uit de body is gefreesd, dit is bij mij dus niet het geval. Dus dacht ik, mijn tremolo zal dus minder bewegingsvrijheid hebben. Maarre.. bedankt man!
pinch

Anders Destium
22 november 2002, 12:45
In twee woorden: TOP :smile:

Ik ben er zelf erg over te spreken, hij is kwalitatief volgens mij gelijkwaardig aan de lo-pro, alleen die is net wat minder lomp...

Ibanez RuleZ
22 november 2002, 13:53
volgens mij is dat wel een heel aardige gitaar, John Petrucci speelde op zoiets bij de opname van het eerste album van Dream Theater (when dream and day unite).

(jaloers :wink:)

harrald

pinchaholic
22 november 2002, 14:33
Ik bloos!
Het is idd een heel fijn dingetje... heb hem recentelijk opgeknapt. Fotootje naar je E-mail?

skabouter
24 november 2002, 19:27
ik heb een lo-pro double edge.

heerlijk ding.

pinchaholic
24 november 2002, 19:44
Is dat een nieuwere (betere) versie van dat ding van mij? Wat is btw de beste floyd?
thanx

El pincho

Anders Destium
24 november 2002, 19:50
De meningen over de beste floyd zijn verdeeld: Een échte is altijd goed, verder komen een Schaller, een Gotoh of een (lo pro) edge in aanmerking of de Hamer licensed...

skabouter
24 november 2002, 21:01
wat is dan eigenlijk DE echte ?

maar die lo-pro Double edge van mij, is best goed. alleen de naam verhuld dat al.
LO-PRO DOUBLE EDGE.....

Anders Destium
24 november 2002, 21:09
Wat dacht je van de Floyd Rose original :razz:
Dat is de bedenker en volgens sommigen nog steeds beste bouwer, als er op je brug floyd licensed staat wil dat alleen zeggen dat de firma Floyd Rose geld krijgt, dus is ingelicht over de brug :smile:

Moonchild
24 november 2002, 21:14
Op 2002-11-24 21:01, schreef skabouter:
wat is dan eigenlijk DE echte ?

maar die lo-pro Double edge van mij, is best goed. alleen de naam verhuld dat al.
LO-PRO DOUBLE EDGE.....


het heet gewoon een double edge
d'r is geen "edge" versie van de double edge, dus het is gewoon een double edge, zonder lo-pro

skabouter
24 november 2002, 23:22
volgens mij wel.
dit hoort bij mijn gitaar, de S2120Xav. regelracht van de ib-site geplukt !

> Mahogany body
> Prestige Ultra neck
> Jumbo frets
> Lo-Pro Double Edge bridge w/Piezos
> 2-band EQ on Piezo Output
> IBZ QM1 (H) neck pu
> IBZ QM2 (H) bridge pu
> Cosmo Black hardware

en in de folders staat het ook !

lo-pro double edge dus..

Raffel
25 november 2002, 15:37
ja en de brug wordt trouwens eigenlijk een x-bridge (de double-edge) genoemd.

Lo pro staat voor low profile, het is dus gewoon een plattere versie van de edge tremolo. En aangezien de meeste mensen liever de lage hebben, maken ze nu geen edges meer.
Dus ik zeg even goed, al is de lo pro misschien iets fijner

signsofzodiac
25 november 2002, 18:50
Voor mij is de beste Floyd gewoon de Lo-Pro, zelfs beter dan de originele Floyd.

skabouter
25 november 2002, 19:12
ik kan me ook geen betere dan lo-pro wensen !
voldoet aan al mijn wensen !

Pegasus
25 november 2002, 19:20
Op 2002-11-22 11:43, schreef Ibanez RuleZ:
ik wist niet dat ibanez rg 420 ooit met een edge heeft uitgerust, tegenwoordig zijn het allemaal lo trs II dingen, die niet zo heel goed zijn, in ieder geval geen vergelijk met de Lo pro edge.

zoals de naam al vermoed is de edge "familie" van de lo pro edge, het voornamelijkste verschil zit um in de "platheid" van de lo pro. de egde is in principe een zeer goede tremolo, en doet volgens mij niet echt onder voor de lo pro!

harrald


Je moet onderscheid maken tussen de Lo TRS en de Lo TRS II.
Op de wat minder goedkopere RG's, zoals de RG420, zit doorgaans een Lo TRS brug. Deze schijnt al beduidend beter te zijn dan de Lo TRS II

pinchaholic
25 november 2002, 23:42
Is de RG 420 een van de minder goedkope modellen? Ik dacht dat hij juist vrij goedkoop was. ( voor de goede orde: ik heb er een 2ehands gekocht en ben er zeeer tevreden mee!) wat kost zo'n ding tegenwoordig?

THNX

Pinch

Raffel
26 november 2002, 09:00
Op 2002-11-25 19:12, schreef skabouter:
ik kan me ook geen betere dan lo-pro wensen !
voldoet aan al mijn wensen !


JIJ HEBT GEEN LO PRO zeggen ze net!!! :smile:
Net zo min als ik overigens. Als je een x-brug naast een lo-pro legt, zie ik toch nog duidelijk verschil.

Ik denk trouwens dat veel mensen het er wel mee eens zijn. Dat een lo-pro in sommige gevallen zelfs fijner is dan een original floyd...

Ibanez RuleZ
26 november 2002, 12:33
ik heb nog nooit op een gitaar met een originele floyd gespeeld, ik kan alleen zeggen dat ik over de lo pro edge wel te spreken ben.

overigens wist ik niet dat de RG 420 een lo trs heeft, ik dacht dat al die goedkopere ibanezzen een lo trs II hadden!

harrald

Anders Destium
26 november 2002, 13:17
Dat verschilt ook met de jaren geloof ik, de duidelijkheid is weer ver te zoeken, het helpt ook dat op zowel de lo-trs als lo-trsII enkel een lo-trs logo staat, ik heb een lo-trs op mijn RG470 uit 97, maar daar voor geld dat hij al een tijd flink is gestorven.

Raffel
26 november 2002, 17:06
bij een lo-trs kunnen ze er beter geen logo opzetten, hoef je je niet te schamen :smile: j/k

Pegasus
2 december 2002, 21:51
Op 2002-11-25 23:42, schreef pinchaholic:
Is de RG 420 een van de minder goedkope modellen? Ik dacht dat hij juist vrij goedkoop was. ( voor de goede orde: ik heb er een 2ehands gekocht en ben er zeeer tevreden mee!) wat kost zo'n ding tegenwoordig?

THNX

Pinch


Deze is inderdaad niet extreem duur, maar hij valt ook weer niet in de goedkoopste categorie.

Texter
18 december 2002, 12:06
Vai heeft een Edge op zijn favo gitaar Evo liggen...kHeb ook een gitaar met zo'n ding en hij werkt prima...

de lo-pro is wel met afstand de beste die ik ooit in zijn soort heb meegemaakt...

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Texter op 2002-12-18 12:08 ]</font>

pinchaholic
18 december 2002, 12:33
Vai! Edge! Wijs!

Ik ben een gelukkig man....

Maiden Michiel
27 januari 2003, 10:28
En Kahler dan?

Is er binnen Floyd Rose licensed trouwens nog kwaliteitsvarieteit of is dat allemaal bagger?

Josdevos
27 januari 2003, 10:36
Double Edge = Edge Brug met piezo
Double Lo-Pro Edge = Lo-Pro met piezo

En dan hebde van beide versies nog een 7 snarige ook.

B-tuned
25 augustus 2003, 20:15
Is de RG 420 een van de minder goedkope modellen? Ik dacht dat hij juist vrij goedkoop was. ( voor de goede orde: ik heb er een 2ehands gekocht en ben er zeeer tevreden mee!) wat kost zo'n ding tegenwoordig?

THNX

Pinch
Hoi squeelfanaat

Ik heb pas op z'n grintbak gespeeld (bah wat een nare gitaar). :evil: Goedkoop is hij zeker. Sommige mensen proberen dat ding nog leuk te maken door er EMG's in te doen, maar dat maakt nog niet veel goed. Nee, geef mij maar een Fender (een fender en je ben der)

Liefs een nieuw lid

Soulflyhigh
25 augustus 2003, 21:01
En Kahler dan?

Is er binnen Floyd Rose licensed trouwens nog kwaliteitsvarieteit of is dat allemaal bagger?
Ja ik ben ook wel benieuwd naar de Kahler-brug. Weet iemand hoe die zijn of het adres van de site ik weet er bijna niks over behalve dan Dat Kerry King en Jeff Hanneman er flink tevreden over zijn.

MonkeyFace
26 augustus 2003, 00:41
Is de RG 420 een van de minder goedkope modellen? Ik dacht dat hij juist vrij goedkoop was. ( voor de goede orde: ik heb er een 2ehands gekocht en ben er zeeer tevreden mee!) wat kost zo'n ding tegenwoordig?

THNX

Pinch
Hoi squeelfanaat

Ik heb pas op z'n grintbak gespeeld (bah wat een nare gitaar). :evil: Goedkoop is hij zeker. Sommige mensen proberen dat ding nog leuk te maken door er EMG's in te doen, maar dat maakt nog niet veel goed. Nee, geef mij maar een Fender (een fender en je ben der)

Liefs een nieuw lid

hmmmm klinkt bekend :) Ik heb laatst op een voor mij onbekend Ibanez model gespeeld, het ding had 2 Dimarzio Designed Humbuckers, en een Lo-Pro Edge brug, en zo'n SUPERDUNNE Ibanez hals... wat een baggergitaar was dat zeg... het geluid was knudde (en dat over een Mesa Boogie Double Rectifier :o ), bespeelbaarheid was ook bagger... alleen die trem was wel redelijk...

Nou had ik daarvoor op een Jackson DXMG gespeeld (EMG-HZ H4 pups, Floyd brug), dus de lat lag al lekker hoog... maar die Ibanez zakte overtuigend... Nee doe mij maar een Jackson of een ESP, als je dan toch een goeie gitaar wilt :-D

renier
26 augustus 2003, 12:10
Is de RG 420 een van de minder goedkope modellen? Ik dacht dat hij juist vrij goedkoop was. ( voor de goede orde: ik heb er een 2ehands gekocht en ben er zeeer tevreden mee!) wat kost zo'n ding tegenwoordig?

THNX

Pinch
Hoi squeelfanaat

Ik heb pas op z'n grintbak gespeeld (bah wat een nare gitaar). :evil: Goedkoop is hij zeker. Sommige mensen proberen dat ding nog leuk te maken door er EMG's in te doen, maar dat maakt nog niet veel goed. Nee, geef mij maar een Fender (een fender en je ben der)

Liefs een nieuw lid

god god god... het gaat hier over bruggen, en toch weet meneer er weer een merken-flame van te bouwen. een goede tip, beste nieuw lid: niemand zit op jouw gezeik over ibanez te wachten. als je wat zinnigs hebt te melden over FR-bridges, ben je van harte welkom om te reageren, zo niet, zout dan op.

Phoenix Rising
26 augustus 2003, 13:12
kep verschillende gitaren met Lo-Pro en "normale" Edge bruggen maar persoonlijk maakt het me eigenlijk weinig uit. Qua stabiliteit is het gewoon allemaal even goed. Het zal wel met de plaatsing van mijn rechterhand te maken hebben dat ik weinig verschil merk, want ik leun niet met mijn hand op de brug, zoals veel gitaristen.

niels5150
26 augustus 2003, 13:21
En Kahler dan?

Is er binnen Floyd Rose licensed trouwens nog kwaliteitsvarieteit of is dat allemaal bagger?

ik heb een kahler op mijn oude USA valley arts standard pro gehad. Erg goede floyd kan ik je zeggen. ik vind de lo pro edge iets te snel reageren naar mijn mening. ik gebruik nu gewoon een vintage strat tremolo, en dat werkt ook best. als je je gitaar maar goed afstelt.

renier
26 augustus 2003, 14:04
En Kahler dan?

Is er binnen Floyd Rose licensed trouwens nog kwaliteitsvarieteit of is dat allemaal bagger?

ik heb een kahler op mijn oude USA valley arts standard pro gehad. Erg goede floyd kan ik je zeggen. ik vind de lo pro edge iets te snel reageren naar mijn mening. ik gebruik nu gewoon een vintage strat tremolo, en dat werkt ook best. als je je gitaar maar goed afstelt.

maar.... eeen kahler is toch geen floyd?...

toegegeven, het idee is hetzelfde, maar volgens mij werktie wel weer wat anders. het is een adner patent in ieder geval.

Maiden Michiel
26 augustus 2003, 16:10
Kahler schijnt de beste bruggen ooit gemaakt te hebben...

niels5150
26 augustus 2003, 17:31
kahler maakte ook floyds hoor, wisten jullie dat niet? dan zou in nog maar eens in de boeken duiken jongens. algemeen bekend dacht ik zo

Maiden Michiel
26 augustus 2003, 18:35
Klopt, Kahler Spyder bijvoorbeeld

B-tuned
3 september 2003, 11:41
Is de RG 420 een van de minder goedkope modellen? Ik dacht dat hij juist vrij goedkoop was. ( voor de goede orde: ik heb er een 2ehands gekocht en ben er zeeer tevreden mee!) wat kost zo'n ding tegenwoordig?

THNX

Pinch
Hoi squeelfanaat

Ik heb pas op z'n grintbak gespeeld (bah wat een nare gitaar). :evil: Goedkoop is hij zeker. Sommige mensen proberen dat ding nog leuk te maken door er EMG's in te doen, maar dat maakt nog niet veel goed. Nee, geef mij maar een Fender (een fender en je ben der)

Liefs een nieuw lid

god god god... het gaat hier over bruggen, en toch weet meneer er weer een merken-flame van te bouwen. een goede tip, beste nieuw lid: niemand zit op jouw gezeik over ibanez te wachten. als je wat zinnigs hebt te melden over FR-bridges, ben je van harte welkom om te reageren, zo niet, zout dan op.

He Renier, no worries mate. Ik was alleen pinchaholic (mijn beste vriend) op stang aan het jagen. Heb pas op zijn Ibanez gespeeld en die shred als de gekken. Die floyd rose die is ok. Dus relax, ik meng me wel in bij andere forums zoals gitaartechnieken. Nix mis dus met Ibanez ik wou dat ik hem had. Cheers B-tuned

renier
11 september 2003, 18:53
Is de RG 420 een van de minder goedkope modellen? Ik dacht dat hij juist vrij goedkoop was. ( voor de goede orde: ik heb er een 2ehands gekocht en ben er zeeer tevreden mee!) wat kost zo'n ding tegenwoordig?

THNX

Pinch
Hoi squeelfanaat

Ik heb pas op z'n grintbak gespeeld (bah wat een nare gitaar). :evil: Goedkoop is hij zeker. Sommige mensen proberen dat ding nog leuk te maken door er EMG's in te doen, maar dat maakt nog niet veel goed. Nee, geef mij maar een Fender (een fender en je ben der)

Liefs een nieuw lid

god god god... het gaat hier over bruggen, en toch weet meneer er weer een merken-flame van te bouwen. een goede tip, beste nieuw lid: niemand zit op jouw gezeik over ibanez te wachten. als je wat zinnigs hebt te melden over FR-bridges, ben je van harte welkom om te reageren, zo niet, zout dan op.

He Renier, no worries mate. Ik was alleen pinchaholic (mijn beste vriend) op stang aan het jagen. Heb pas op zijn Ibanez gespeeld en die shred als de gekken. Die floyd rose die is ok. Dus relax, ik meng me wel in bij andere forums zoals gitaartechnieken. Nix mis dus met Ibanez ik wou dat ik hem had. Cheers B-tuned

kijk dat klinkt al weer heel wat vriendelijker ;)