PDA

View Full Version : T-rex Replica, samen met de GroundControl & GCX



Angel
10 juli 2006, 11:40
Kan iemand me helpen met het instellen van de GroundControl zodat ik hiermee de Replica kan biedenen(vooral de tap-functie). Ik ben hier geen held in.
Ik wil de replica in één van de loops hangen zodat ik deze dan in de effect-loop van mijn versterker kan hangen, maar weet niet hoe ik dan die replica kan bedienen.

Alvast bedankt!

ruezzz
10 juli 2006, 12:39
Ik geloof niet dat er een aansluiting voor een externe tap-switch op de Replica zit.
Dus je zou de bekabeling die naar de tapschakelaar in de Replica gaat met een kabeltje met een van de loops van de GCX moeten verbinden. Je moet dan alleen even uitzoeken of de schakelaar een latch of momentary latch is - en dat vanuit de Groundcontrol juist instellen/toewijzen naar de loop die je voor de tap gaat gebruiken.

Theoretisch zou het dan moeten werken...

Josdevos
10 juli 2006, 12:45
The Replica also features a tap tempo function (which can be controlled externally, via the built in midi socket)

:)

Midi thru van de GCX naar de Replica, juiste CC instellen op GCPRO en tadaaaa!

Angel
10 juli 2006, 12:45
Ik geloof niet dat er een aansluiting voor een externe tap-switch op de Replica zit.
Dus je zou de bekabeling die naar de tapschakelaar in de Replica gaat met een kabeltje met een van de loops van de GCX moeten verbinden. Je moet dan alleen even uitzoeken of de schakelaar een latch of momentary latch is - en dat vanuit de Groundcontrol juist instellen/toewijzen naar de loop die je voor de tap gaat gebruiken.

Theoretisch zou het dan moeten werken...

Sorry, had dit misschien al in de starttopic moeten zetten maar de Replica heeft een Midi-aansluiting voor de Tap-functie, maar hoe stel je die in op je GroundControl? Maar ook zodanig dat ik de GCX nog gewoon kan bedienen.

Angel
10 juli 2006, 12:46
juiste CC instellen op GCPRO en tadaaaa!

Hoe dit je dit juist? Staat dat ergens te lezen?

Josdevos
10 juli 2006, 13:01
Tja ik weet niet over welke controller die taptempo gaat... maar je kan op de GCPro een instant access knop toch toewijzen aan de CC die op de Replica de taptempo bediend?

Ik zou zeggen neem de manual van je GCPro en Replica eens goed door...

ruezzz
10 juli 2006, 13:19
Midi? Da's helemaal mooi natuurlijk.
Maar inderdaad, aan welke knop op de Groundcontrol zou je de Tapfunctie moeten toewijzen? In mijn geval zijn alle instant acces knoppen in gebruik om direct een loop te kunnen activeren/deactiveren. En de onderste 4 voor programchanges.

Josdevos
10 juli 2006, 13:31
Gewoon 1 instant acces knop opgeven hé...
Maar ja dan heb je een loop over, en de GCX werkt enkel met CCs dacht ik...