PDA

View Full Version : condor strat antigua burst+hondoII genesis opgehaald



wietse
10 juli 2006, 11:29
Jawel en weer 2 voor de prijs van 1, opgehaald uit delfzijl (wat een stuk rotweg tussen groningen en delfzijl) stonden op marktplaats voor 50 en 25 euro man gemaild , kreeg snel bericht ok kom maar ophalen, maar zonder adres is dat toch wat lastig.
op mijn vraag om het adres kreeg ik maar geen antwoord, toen zag ik ze opeens weer op marktplaats staan alleen dit keer met bieden dus maar weer gemaild en geboden 75 voor de hondo en 35 voor de strat, toen kreeg ik wel een adres en ben dus gelijk in de auto gesprongen.
man baalde al wat dat ik zo snel er was ,want hij had in de tussen tijd een bod van 90 alleen op de strat gehad, maar een man van z'n woord dus deed er verder niet moeilijk over.
10 euro extra gegeven om dat toch een beetje te compenseren.
ben er blij mee.
http://img.photobucket.com/albums/v497/wietse/hondoIIgenesis.jpg
de hondo is er één van het genesis model, mahonie body, aparte arched top dus chambered, dimarzoi humbuckers, gelijmde hals met één van de mooiste neckjoints die ik ooit heb gezien, lijkt wel necktrough.
http://img.photobucket.com/albums/v497/wietse/hondoIIgenesisneckjoint.jpg
miste een knop, busje om stemechaniek en dopje van de driestanden schakelaar op het laatste na is dat allemaal al weer verholpen, de topkam moet nog al vervangen worden de G snaar ligt veel te diep.
en hij is veel bespeeld de lak is op de achterkant van de hals zelfs wat weggesleten, natuurlijk de nodige bucklerash en speelsporen.
ding heeft mojo en klinkt ook nog een keer erg lekker, daarbij speelt hij als boter dus wat wil je meer.
voor hondo weer een topper.
http://img.photobucket.com/albums/v497/wietse/condorstrat.jpg

de condor is ook veel beter dan ik verwachte, praktisch mint alleen de stemmechanieken,tremelo arm en snaren vervangen, body van mooi hout, flamed maple neck met skunkstripe.
speelt als boter, heb me alleen dood geergerd bij het snaren vervangen dat deel bestaat niet uit een sustainblok maar een u vormig stuk profiel, zat dus steds mis te steken.
maar het is gelukt, na veel gevloek.
ben anders niet zo stratachtig maar deze is toch wel ongewoon, made in japan in de 70er jaren vermoed ik.
http://img.photobucket.com/albums/v497/wietse/condorstratbody.jpg
ik heb me dus weer niet verveeld vanmorgen, vanmiddag is dat anders want dan moet ik weer aan het werk.

fred dons
10 juli 2006, 11:45
die condor is wel erg cool! :blast:

G.G.
10 juli 2006, 11:48
Hey Wietse, gefeliciteerd.

Ik had die vent ook gemaild voor die strat omdat ik hem erg graag wilde hebben. De advertentie stond toen net een paar minuten op marktplaats.

Kreeg ik een mailtje terug dat ie hem niet wilde versturen maar liever persoonlijk op laten halen. Dat kon ik wel bergijpen.

Toch vind ik zijn manier van zaken doen erg lullig.

Want een uurtje later was de advertentie weg en was er een nieuwe met "bieden" blijkbaar vanwege het hoge aanbod. En nu lees ik jouw verhaal over dat hij baalde omdat er een nog hoger bod was.

Ik heb een hekel aan dat soort verkoop akties. Zet de advertentie dan gewoon in eerste instantie op bieden. Bij een vraagprijs vind ik dat ie gewoon verkocht is aan de eerste bieder van die vraagprijs (was ik overigens niet hoor, er was al iemand voor me).

soup
10 juli 2006, 11:50
die strat ziet er erg leuk uit!!

wietse
10 juli 2006, 11:56
Ik heb een hekel aan dat soort verkoop akties. Zet de advertentie dan gewoon in eerste instantie op bieden. Bij een vraagprijs vind ik dat ie gewoon verkocht is aan de eerste bieder van die vraagprijs (was ik overigens niet hoor, er was al iemand voor me).

de eerste was ik. :D hij werd er alleen door overdonderd zoveel mails als hij kreeg, had hij niet verwacht.
met een vraagprijs laat ik de boel ook wel eens oplopen zien hoe hoog je komt, vooral voor de schijtprijs die hij er eerst voor vroeg had ik dat wel gedaan.
maar die man was niet echt bekend met het handelen via marktplaats, anders had hij wel geduld gehad.
en had geen idee van de waarde van gitaren, keyboards dat wist hij wel want dat speelde hij zelf.
dat veranderen van de advertentie beviel me ook niet maar kon het ergens wel begrijpen.

frekie
10 juli 2006, 12:21
Ben ook wel eens in Delfzijl geweest voor een paar elementjes, ene Frank als ik het me goed herinner.
Ik heb ook mijn best gedaan dit weekend, Spaans gitaartje gescoord van het merk Takeharu, made by Suzuki, jaren 70 Japans spul. Rommelmarkt, 3 euro :cooler: OK de brug moet eigenlijk wel gerepareerd worden, hij splijt en de brugkam is verbogen onder de druk van de snaren. De actie is daardoor te laag dus gerammel.
http://members.home.nl/fmunniksma/RW/Takeharu4.jpg

frekie
10 juli 2006, 12:21
Linkje:
http://members.home.nl/fmunniksma/RW/Takeharu.htm

G.G.
10 juli 2006, 12:24
de eerste was ik. :D hij werd er alleen door overdonderd zoveel mails als hij kreeg, had hij niet verwacht.
met een vraagprijs laat ik de boel ook wel eens oplopen zien hoe hoog je komt, vooral voor de schijtprijs die hij er eerst voor vroeg had ik dat wel gedaan.
maar die man was niet echt bekend met het handelen via marktplaats, anders had hij wel geduld gehad.
en had geen idee van de waarde van gitaren, keyboards dat wist hij wel want dat speelde hij zelf.
dat veranderen van de advertentie beviel me ook niet maar kon het ergens wel begrijpen.

Was het ebay geweest , dan was hij de l#l geweest en had hij moeten verkopen voor €25.

Ik heb een hekel aan dit soort advertenties, lekker laf...... en geen verstand van marktplaats hebben vind ik geen excuus. Ze hebben daar toch een FAQ.

Maarja, ik ga niet verder over mijn marktplaatsfrustraties. Er zijn al genoeg topics over imitatie fenders die als echt verkocht worden etc.... en vast ook over dit soort frustraties

grayfink
10 juli 2006, 12:24
Even je licht opsteken in het zelfbouwsubforum Frekie, ook dit soort problemen is te verhelpen.

Jeanken
10 juli 2006, 13:27
Man, die Condor is echt wel super geil, dat slagplaatje en de grote kop, hmmmmmmmm..

BamBuFan1
10 juli 2006, 15:16
de condor is ook veel beter dan ik verwachte, praktisch mint alleen de stemmechanieken,tremelo arm en snaren vervangen, body van mooi hout, flamed maple neck met skunkstripe.
speelt als boter, heb me alleen dood geergerd bij het snaren vervangen dat deel bestaat niet uit een sustainblok maar een u vormig stuk profiel, zat dus steds mis te steken.
maar het is gelukt, na veel gevloek.
ben anders niet zo stratachtig maar deze is toch wel ongewoon, made in japan in de 70er jaren vermoed ik.

Klopt, ik heb er ooit eentje gehad waar de Made in Japan sticker nog op zat. Erg fijne hals. Vanwege de naam denkt het halve internet dat deze gitaren uit Zuid-Amerika komen...

no 1 hops
10 juli 2006, 17:25
heeft epiphone ook niet een tijdje genesis modellen gehad?
misschien wel uit dezelfde fabriek?

wat betreft markplaats, wietse zat er boven op.
nu heb ik ook een bod, mail over verder contact en dan hoor je niets.

en in het ergste geval is het verkocht en komen ze het op de afgesproken dag niet halen

robert-gitarist
10 juli 2006, 17:40
Wow mooie planken Wietse :)
Mocht je ooit die Strat verkopen laat het me dan weten want heb ik wel intresse in :)
Ben erg opzoek na z'n strat alleen geen geld helaas voor een echte orginele Fender :D

wietse
10 juli 2006, 22:38
heeft epiphone ook niet een tijdje genesis modellen gehad?
misschien wel uit dezelfde fabriek?


daarom noemde ik de naam genesis ook omdat het gewoon dat model is, de bouwkwaliteit is echt goed, veel beter dan de doorsnee hondo en de gelijmde hals doet weer meer aan matsumoku denken, normale hondo's gebouwd door samick (jawel samick = hondo) waren allemaal bolt on.
en de kop is gelijk aan die uncle mat hondo van me, alleen geen MMK elementen maar dimarzio, heel gewoon voor hondo en ook matsumoku gebruikte die wel.
maar een prima gitaar dus voor dat geld een koopje.
bambufan1@ klopt inderdaad, bij die van mij zit de sticker made in japan er ook nog op.
en dat het halve Internet denkt dat ze uit zuidamerika komen komt omdat er een zuidamerikaans merk gitaren bestaat met die naam.

Micro-e
10 juli 2006, 22:40
Die strat ziet er goed uit :cooler:

alleen die headstock :sssh:

ssj3goku
10 juli 2006, 23:30
Die condor ziet er best stoer uit! En dat terwijl ik niet echt van dat soort strats hou. Hoeveel gitaren heb je nu wietse? Je had toch veel, goedkopere (maar daardoor niet per se slechtere) gitaren?