PDA

View Full Version : Nieuwe tele - LC Comet



sugarfish
10 juli 2006, 09:08
Hee dudes/dudettes,

Ik heb hem eindelijk gehaald! Nadat ik die van Aron Maiden had gezien moest en zou ik er een hebben.... Ik kon mijn GAS niet bedwingen! [FOTO (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=73451&highlight=comet) (van Aron geleend)]
Jee, wat een monstertje is het! Ik was mijn Gibson LP gewend en deze overstap was even wennen. Hij is een stuk feller maar hij klinkt absoluut lekker. De stock pick-ups zijn prima. De gitaar is prima afgewerkt en ziet er gewoon mooi uit, behalve de hagelwitte slagplaat. Ik had hier nog wel een leuk idee voor: ik heb geen zin om een dure slagplaat te kopen (weinig geld voor) en pak een leuk patroontje plakfolie, ik heb een leuke snake-skin gezien.....:cooler:
Verder hoeft er weinig aan te gebeuren. Die Comet maakt in mijn ogen zijn belofte waar en daarbij is ie in het echt nog mooier!

Dudette
(Joline)

Globetrotter
10 juli 2006, 09:48
Hoi!

Zijn inderdaad mooie en toch betaalbare tele's... Die witte slagplaat zou der bij mij ook eerstewerk afgaan, maar ik weet niet of het beplakken met folie (snakeskin) zo 'n duurzame oplossing zal zijn... Je kan proberen en als 't na een tijdje begint af te krullen, trek je gewoon de boel deraf en heb je ineens een relic slagplaat! :) Ik ga hem ook ooit nog wel eens testen, maar heb nu net een Les Paul gekocht, dus zit men budget der weer even door!
Cheers,

Bart

rhcp_schipper
10 juli 2006, 09:54
Ik weet niet of ik dit hier kan posten, maar ik probeer eht gewoon.

Ik ben heel erg benieuwd naar de bevindingen van mensen die een London City Spitfire mk2 hebben. Ik ben heel erg benieuwd wat mensen van de gitaar vinden, want ik wil er een strat bij hebben en het merk London city bevalt me tot dusver heel erg goed, heb zelf ook een LC comet mk1 (alleen wel gecustomized). Dit is echt een super gitaar.

Dus ik hoop dat mensen mij hun bevindingen over de London City Spitfire mk2 kunnen geven.

Alvast bedankt.

ACSlater
10 juli 2006, 18:18
Ehm een dure slagplaat? Ik heb een zwarte besteld bij MP voor een paar euro. Hier en daar wat af schuren om deze passend te maken en klaar is Kees.

Aron Maiden
10 juli 2006, 18:46
Haha, ik help mensen aan de london city!!:)

Het zijn idd erg lekkere gitaren, en zeer goedkoop, mijndes begint alleen wat relic te worden, k sleep het beestje overal mee naar toe;)

rhcp_schipper
10 juli 2006, 18:54
Haha, ik help mensen aan de london city!!:)

Het zijn idd erg lekkere gitaren, en zeer goedkoop, mijndes begint alleen wat relic te worden, k sleep het beestje overal mee naar toe;)


Dat doe ik ook.....

Mitch
10 juli 2006, 19:20
Beter de slagplaat er af schroeven, dagje in de felle zon, daarna een dag of drie in de sterke koffi leggen, paar peuken tegen uitblazen.... krijgt -ie vanzelf een mooi kleurtje :D
Beplakken gaat niet lang werken, tenzij je 'm aait en da's natuurlijk niet de bedoeling met een Tele !

BLOK182
10 juli 2006, 20:07
Gaaf ding! Toen Aron Maiden ermee kwam kreeg ik ook al kriebels, maar wil em nu echt eens proberen!

Aron Maiden
10 juli 2006, 20:15
moet je ook zeker doen!, het zijn vaak van die verkoop verhaaltjes, van jaaa beter als fender, en dat voor 200 euro enz enz,

Maar ik geloof er wel in, maar dat komt omdat ik er zelf op speel en der uiterst tevreden over ben!:)

Hij is het geld helemaal 100 % waard!

Blauw
10 juli 2006, 20:28
Ik wil dr ook eentje! Maar dan graag wel die mooie vannille kleur, die vind ik echt gaaf :)

tillens
10 juli 2006, 20:45
Ik heb em laatst ook bespeeld. over een brunetti 20 watt amp. wilde een mi audio crunch box testen, maar dat pedaal was het niet helemaal voor mij op het moment. moet zeggen de lc die ik kreeg was best aangenaam...

d'oh
10 juli 2006, 21:15
die LC's rocken keihard, gewoon een degelijke gitaar voor het geld
kan geen squier tegen op (geen hedendaagse squier natuurlijk de JV's enz. niet meegerekend)

sugarfish
11 juli 2006, 08:58
Beter de slagplaat er af schroeven, dagje in de felle zon, daarna een dag of drie in de sterke koffi leggen, paar peuken tegen uitblazen.... krijgt -ie vanzelf een mooi kleurtje :D
Beplakken gaat niet lang werken, tenzij je 'm aait en da's natuurlijk niet de bedoeling met een Tele !

Aaien...:seriousf: ...
Ik heb even getest met andere folie die ik had liggen, paarse, die folie blijft best goed zitten. Daarnaast zitten er nog een aantal schroeven in de slagplaat waardoor die folie goed blijft zitten! Nou ja, en als ie eraf komt dan komt er een nieuw motiefje op..:satisfie:
Ik ga gewoon wat frotten met die slagplaat want wit kan echt niet!

grayfink
11 juli 2006, 10:04
echt wel...

iwamoto
11 juli 2006, 10:15
nou jolien, wat ik binnenkort met mn body ga doen, kan mischien ook met je slagplaat, ik heb het nog niet getest, namelijk je print op een heel dun stuk papier printen, en dan met plak spray erop en gladstrijken, maar dan wel echt heeel dun papier, en mooi laten printen! ik ga zoiets doen, maar dan met black paisley, dat gaat ook echt mooi worden :D

Bram+
11 juli 2006, 11:49
Fijne gitaartjes hoor, maar je moet wel écht iets aan die hals doen. Echt kilometers lak zit er op die dingen, alsof je een zuurstok in je handen hebt. Niet persé iets wat niet op te lossen is met schuurpapier, maar op dat punt zou ik juist eerder kijken naar een goede tweedehands mexicaan.

sugarfish
11 juli 2006, 11:57
nou jolien, wat ik binnenkort met mn body ga doen, kan mischien ook met je slagplaat, ik heb het nog niet getest, namelijk je print op een heel dun stuk papier printen, en dan met plak spray erop en gladstrijken, maar dan wel echt heeel dun papier, en mooi laten printen! ik ga zoiets doen, maar dan met black paisley, dat gaat ook echt mooi worden :D

Papier met plakspray erop.......daar heb ik nog niet van gehoord! Gaat die plakspray over het papier, zodat je een soort laklaag krijgt??
Ik ben hier wel benieuwd naar, laat eens weten hoe dat is afgelopen en hoe het dan gegaan is!


Fijne gitaartjes hoor, maar je moet wel écht iets aan die hals doen. Echt kilometers lak zit er op die dingen, alsof je een zuurstok in je handen hebt. Niet persé iets wat niet op te lossen is met schuurpapier, maar op dat punt zou ik juist eerder kijken naar een goede tweedehands mexicaan.

Na het lezen hier op het forum was ik ook huiverig voor de hals, maar toen ik hem bespeelde had ik nergens last van! Ik vind het juist een prettige hals! Maarja dat is toch per persoon anders denk ik, het is maar wat je gewend bent en wat lekker in je hand ligt. Ik ben een Les Paul gewend...dus dat scheelt niet veel

Joline

BLOK182
11 juli 2006, 11:58
Waar hebben ze deze LC's eigenlijk allemaal? Vaker zie je ze ook met een opgeprint zwart logo maar die zijn minder dan de ingelegde logo's heb ik begrepen. Is ook een duidelijk prijsverschil tussen de twee.

Micro-e
11 juli 2006, 12:00
op www.jic.nl staan de dealers.

ik heb ze trouwens alleen maar met ingelegde logo gezien hoor..

BLOK182
11 juli 2006, 12:01
op www.jic.nl staan de dealers.

ik heb ze trouwens alleen maar met ingelegde logo gezien hoor..
Ik ook wel eens met opdruk:p

sugarfish
11 juli 2006, 12:03
Ik ook wel eens met opdruk:p

Bedoel je de VS1 strat, dat zijn goedkopere strats. Tevens minder kwaliteit.
Die hebben het zwarte logo, die staat er in schrijfstijl op.

sugarfish
29 juli 2006, 17:14
Toch even een paar fotootjes van mijn comet (met andere slagplaat, toch maar een gekocht ipv plakplastic erover)



http://img.photobucket.com/albums/v644/sugarfish/DSCN2932.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v644/sugarfish/DSCN2940.jpg

sugarfish
29 juli 2006, 17:15
10 tekenshttp://img.photobucket.com/albums/v644/sugarfish/DSCN2936.jpg

Tupelo
29 juli 2006, 17:18
Word het niet eens tijd voor een nieuwe familiefoto? :)

E-J
29 juli 2006, 17:20
PFFF JONGENS KAP EENS MET DIE GITAREN KOPEN, NU WIL IK OOK EEN COMET :seriousf:

Damn, wat een mooie gitaar...goede keus die slagplaat! Ook al ben ik zwaar tevreden met mijn Spitfire II en heb ik eigenlijk geen andere gitaar nodig...maar wat vind ik zo'n Comet mooi...:)

GEFELICITEERD!

sugarfish
29 juli 2006, 17:20
http://img.photobucket.com/albums/v644/sugarfish/DSCN2941.jpg

10 tekens

sugarfish
29 juli 2006, 17:22
Word het niet eens tijd voor een nieuwe familiefoto? :)

ja, komt nog.....als ik eens leer om fotoos te maken!:satisfie:

Bram+
29 juli 2006, 17:27
Zeer stijlvol, die slagplaat én maple fretboard. Toch zou ik nog steeds eens een flink schuurpapiertje over die hals halen, hehehe.

Floris1984
29 juli 2006, 21:08
Ik ga als ik weer wat geld heb toch ook maar zo'n ding kopen :P

Staat je pickup niet erg hoog aan de kant van je hoge snaren? Staat nogal gekanteld!?!

sugarfish
29 juli 2006, 22:16
Ik ga als ik weer wat geld heb toch ook maar zo'n ding kopen :P

Staat je pickup niet erg hoog aan de kant van je hoge snaren? Staat nogal gekanteld!?!

Dat lijkt inderdaad op de foto, maar dat valt wel mee!

Globetrotter
29 juli 2006, 23:24
http://img.photobucket.com/albums/v644/sugarfish/DSCN2941.jpg


10 tekens

Whoooooooooooooooooow F*CK man, die slagplaat is goddelijk! Welk type LC is dit en hoeveel heb je hem betaald? Die wil ik ook!

Cheers,

Bart

sugarfish
29 juli 2006, 23:48
Dit is de London City Comet black maar die heeft normaal een witte slagplaat en die heb ik vervangen met een black pearl slagplaat.

vulvasonic
30 juli 2006, 00:36
Ik heb het vaker gezegd, maar het zijn ECHT hele goede gitaren.
Als ik een vergelijk mag maken met de Richwood-hype van enige tijd terug; deze gitaren zijn VEEL beter dan alles wat ook maar een beetje met Richwood te maken heeft. En niet alleen dát, ze zijn ook veel authentieker. Vergelijk het met wat Tokai vroeger deed. De gitaren maken die iedereen wilde, maar dan voor veel minder geld en gewoon goed.

Laatst heb ik nog een gitarist van een veel spelende band gezien met een London City tele thinline. Dat ding had ie niets aan veranderd en het klonk waanzinnig!

Een leerling van me heeft een LC strat waar ik helemaal verliefd op geworden ben vanaf het moment dat ik die plank in mijn handen kreeg. We hebben het over echte kwaliteit. Zeker als je dit afzet tegen de lage prijs.

Globetrotter
30 juli 2006, 10:01
Hoi!

Zijn der adresjes of webshops die ze verkopen? Ik het ze hier in Antwerpen al wel zien hangen bij P&R, maar ik wil toch ook eerst wat vergelijken want diens prijzen zijn doorgaans heel wat hoger dan andere kleinhandels.
Cheers,

Bart

sugarfish
30 juli 2006, 15:24
Hoi!

Zijn der adresjes of webshops die ze verkopen? Ik het ze hier in Antwerpen al wel zien hangen bij P&R, maar ik wil toch ook eerst wat vergelijken want diens prijzen zijn doorgaans heel wat hoger dan andere kleinhandels.
Cheers,

Bart

In Belgie ken ik de prijzen niet. In Nederland liggen de nieuwprijzen varierend tussen de 225 en 250 (gemiddeld).
Je kunt ook marktplaats en dergelijke sites in de gaten houden!
Je kunt eens SOL muziekhandel in Breda (half uurtje van Antwerpen) benaderen voor een prijs, zij verkopen namelijk wel London City gitaren.

Baby Evil
30 juli 2006, 16:14
Is het body alder of linden, en valt de gitaar gemakkelijk te modden? Een andere slagplaat, en een seymour duncan in de brug, en ik zie dat ding wel zitten.


Jan

sugarfish
31 juli 2006, 01:29
Materiaal van de body weet ik niet. Van wat ik heb gelezen is het populieren of elzen.
Ik heb alleen de slagplaat veranderd, ik moest hem een beetje bewerken (lees: vijlen) maar niet veel.

d'oh
31 juli 2006, 01:42
ik heb er ook een, mijn body is volgens mij van elzen, zover ik aan de nerf en houtstructuur kan zien