PDA

View Full Version : Mark Knopfler Strat



Johnny Ramone
10 juli 2006, 01:24
Hallo

Heeft er iemand misschien ervaring met de Mark Knopfler Strat, ze worden vaak "2e hands" (z.g.a.n.) te koop aangeboden, de plasticfolie zit er zelfs nog op.!

Waarom kopen mensen deze gitaar nieuw, spelen er niet op en verkopen dan de gitaar weer met verlies??? Of is de Mark Knopfler Strat gewoon een baggergitaar?

Alvast bedankt.

Orpheo
10 juli 2006, 02:25
Hallo



Waarom kopen mensen deze gitaar nieuw, spelen er niet op en verkopen dan de gitaar weer met verlies??? Of is de Strat gewoon een baggergitaar?



joh ;) meen je dat nou? :D

Rude Perception
10 juli 2006, 02:32
joh ;) meen je dat nou? :D
Het grappige is dus dat een les paul de enige gitaar is waar ik weer niet mee uit de voeten kan.:stop: :seriousf:

Orpheo
10 juli 2006, 02:34
Het grappige is dus dat een les paul de enige gitaar is waar ik weer niet mee uit de voeten kan.:stop: :seriousf:

bij mij juist strats, superstrats en alles dat erop lijkt ;)

Rude Perception
10 juli 2006, 02:39
bij mij juist strats, superstrats en alles dat erop lijkt ;)

Dat weet ik....
Daarom zei ik ook zo uitdrukkelijk Les Paul... Ik geloof dat dat ongeveer het enige is waar jij echt mee uit de voeten kan.


(btw, de eerste keer dat ik zeker wist dat les pauls niets voor mij waren was op jou rode les paul custom, met die achterkant waarbij dat stuk lak weg was. Bij Total Fake in h'dorp was dat. Toen we allebei een amp zochten.;) (mijn nick was btw toen nog deedee)

Agent_Smith
10 juli 2006, 08:41
bij mij juist strats, superstrats en alles dat erop lijkt ;)

+100

Meerdere malen geprobeerd eraan te wennen, maar wordt nooit wat voor mij.
Tele kan ik goed aan wennen, maar een (super-)strat is (al jaren) definitief voorbij voor mij.

Rick trodat
10 juli 2006, 11:04
Ik heb er nu een paar keer op gespeeld, maar ik moet zeggen dat hij niet beter, maar ook niet slechter is dan een fender stratocaster american standard.

Orpheo
10 juli 2006, 12:35
Dat weet ik....
Daarom zei ik ook zo uitdrukkelijk Les Paul... Ik geloof dat dat ongeveer het enige is waar jij echt mee uit de voeten kan.


(btw, de eerste keer dat ik zeker wist dat les pauls niets voor mij waren was op jou rode les paul custom, met die achterkant waarbij dat stuk lak weg was. Bij Total Fake in h'dorp was dat. Toen we allebei een amp zochten.;) (mijn nick was btw toen nog deedee)

i know ;) maar nee, niet alleen les pauls bij mij hoor. gretsches en semihollows van bv gibson vind ik ook top. kan ik ook top mee uit de voeten. maar LP's.. tja... das voor mij een heel andere dimensie ;)

bat
10 juli 2006, 13:15
bij mij juist strats, superstrats en alles dat erop lijkt ;)
Je noemt nu natuurlijk twee compleet verschillende exponenten van op Strats lijkende gitaren op. De ene met een dikke hals, de andere met een dunne.

Maar goed, eigenlijk vind ik dat les paul liefhebbers gewoon niet moeten komen zeiken in strat-topics...;)

Orpheo
10 juli 2006, 13:19
Je noemt nu natuurlijk twee compleet verschillende exponenten van op Strats lijkende gitaren op. De ene met een dikke hals, de andere met een dunne.

Maar goed, eigenlijk vind ik dat les paul liefhebbers gewoon niet moeten komen zeiken in strat-topics...;)

in dat laatste heb je gelijk, maar zoals t daar stond (en ik t gequote had) was t te mooi om t te laten liggen. ik zal er ook niet meer over zeuren in dit topic.

maar uhm.. in wat jij van mij quotte zei ik al: en alles dat erop lijkt ;)

BLOK182
10 juli 2006, 13:19
We weten nu onderdehand wel hoe goed LP's bij je passen en hoe erg ze je ding zijn Opheo...om ff terug te komen ontopic: vond de Mark Knopfler strat best goed, niet echt spectaculair ofzo, maar aan de andere kant, het "signature" idee druipt er ook niet zo gigantisch van af als bij een SRV-strat. Verder heeftie niet echt speciale features ofzo die em zeer uniek maken, je zou imho ook voor een USA '62 reissue kunnen gaan, heb je net zo'n goede strat aan!

Wizz
10 juli 2006, 13:26
Even terug naar de Knopfler Strat dus. Prima ding, helemaal geen `superstrat` maar gewoon een sixties reissue met wat subtiele wensen van Mark Knopfler.
Ik denk dat juist dit soort dure sigs van hele bekende gitaristen vaak door totale amateurs gekocht worden. Als de solo van `sultans` dan na een half jaar iedere zondag een uur oefenen nog niet lukt, komt de strat op MP te staan.
In mijn winkeltje zie ik werkelijk iedere dag mensen met Clapton strats, Custom Shop Gibbo´s en dergelijke die zo´n ding niet eens kunnen stemmen, laat staan bespelen. Eigenlijk moeten we daar heel blij mee zijn, want dankzij deze mensen kun je soms, als je geluk hebt en een goed beoordelingsvermogen, voor weinig geld leuke dingen kopen.
Als ik beneden de 1000 Euro een zgan Knopfler Strat kan scoren, en ik heb het geld, hoef ik niet lang na te denken. Als ik er vijftienhonderd voor moet dokken gaat het feest echter niet door, want voor minder dan dat koop je Vintage Reissue Strats met dezelfde achtergrond. En zoveel is Marks sig me dus weer niet waard, maar da´s persoonlijk.

Wizz

Ganjaman
10 juli 2006, 13:28
We weten nu onderdehand wel hoe goed LP's bij je passen en hoe erg ze je ding zijn Opheo...
no offence orpheo, maar best wel een dikke +1 :P

en een knopfler strat zit gewoon goed in elkaar maar het is maar net of het jouw ding is, kwalitatief zit het wel snor, gewoon wat strats gaan proberen en degene die jou het meest ligt eruitpikken

Aimé
10 juli 2006, 13:42
Jammer dat er pas op de 2de pagina een zinnig antwoord kwam te staan..

the sure thing
10 juli 2006, 21:58
... degene die NU te koop staat op gitaarmarkt.nl (te koop gezet door Henry) is een goed exemplaar. Ik heb erop gespeeld en hij is in een goede staat. De hals speelt ook goed en is in dit geval kaarsrecht. Hij loopt nergens aan en heeft een heldere klank. Persoonlijk houd ik niet van de Texas specials, te schel voor mij. Of je EUR 1.300,- ervoor over hebt, laat ik in het midden. Een Mark Knoflook strat is een '57 body met een '62 hals. De case candy is geen flikker aan. Voor EUR 1.100 has ik 'm wel gekocht, maar dan had ik er andere elementen in gemeukt.

Johnny Ramone
10 juli 2006, 22:50
... degene die NU te koop staat op gitaarmarkt.nl (te koop gezet door Henry) is een goed exemplaar. Ik heb erop gespeeld en hij is in een goede staat. De hals speelt ook goed en is in dit geval kaarsrecht. Hij loopt nergens aan en heeft een heldere klank. Persoonlijk houd ik niet van de Texas specials, te schel voor mij. Of je EUR 1.300,- ervoor over hebt, laat ik in het midden. Een Mark Knoflook strat is een '57 body met een '62 hals. De case candy is geen flikker aan. Voor EUR 1.100 has ik 'm wel gekocht, maar dan had ik er andere elementen in gemeukt.

Ja ik weet het is een essen body, met een 62 hals (rosewood), maar met medium jumbo's en niet met die dunne vintage frets.

Ik twijfel tussen een mark knopfler-, een john mayer-, of een american vintage strat.

Ik wil graag: een fender strat met 6105 frets, rosewood toets, die ouwerwetse kleeflak, vintage elementen en een essen body, helaas bestaat die nog niet.