PDA

View Full Version : GT-5



Duane
22 november 2002, 11:26
Ik weet dat er al wat berichten hier staan over de Boss GT-5 maar ik heb niet een antwoord kunnen vinden.
Er zitten mooie sounds in maar ik ben bang dat ik met dit apparaat er niet het maximale uit kan halen.
Wie wil mij goed vertellen/uitleggen hoe ik ALLEEN de pre-amp van de GT-5 kan gebruiken en de pre-amp van de versterker dan dus niet. Verder begrijp ik de 'loop' functie ook niet. Dank!

skabouter
23 november 2002, 19:28
in een goede versterker (ook oefendingen) zit een effectloop met een send en een return input. dit effectloop is een GEHEEL CLEAN kanaal, zonder enige vervorming of invloed van de versterker zelf. de versterker fungeert nu alleen nog maar als speaker, voor het effect, of multi effect dat je aansluit op het loopkanaal.

doe nu je GT-5 in de return, en je gitaar gewoon in de GT-5, en stel in je GT-5 (als je dat wilt) alleen de preamps in.

dan heb je zeg maar de versterker in je GT-5 (de preamp) en je versterker is nu de speaker !

zo doe ik het ook. er is ook nog een 4 snoerenmethode, maar die ken ik niet.

zou er iemand bij deze even de 4 snoeren methode aan mij willen uitleggen, en mij verbeteren in voorgaand verhaal, mocht ik ernaast zitten.

@iro
24 november 2002, 03:26
je versterker fungeert dan niet alleen als speaker, de effecten zitte gewoon na de pre amp das al ... ja gebruikt hem nog steeds dan ...

skabouter
24 november 2002, 12:11
owh, maar das raar. ik kan, als ik mijn GT-6 in de loop (return) doe helemaal niets meer met mijn versterkers EQ. de treble, bass, presence, zelfs volume. niets werkt meer, en alles moet via de GT-6 ingesteld worden.

lars
24 november 2002, 14:09
je versterker is dan een EIND versterker, je slaat de VOOR versterker over ( de eq, gain ect) je gt5 is dan de voor versterker

Ic3gl0vE
24 november 2002, 18:38
ja en met de 4 cable method kan je zelf kiezen of je je GT-x of versterker als pre-amp gebruikt

skabouter
24 november 2002, 18:51
kan je die 4 kabel methode uitleggen ?

HOE en WAT ?

Ic3gl0vE
24 november 2002, 20:15
http://groups.yahoo.com/group/GT-3/


daar moet je je even aanmelden en dan krijg je een setupdocument toegestuurd waar veel handige dingen instaan over de gt en ook de 4 en 5 cablemethod

skabouter
24 november 2002, 20:17
ok, thanx ! !

skabouter
24 november 2002, 20:28
ff een vraagje tussendoor. ik heb mijn GT-6 nog niet zo lang, en snap nog lang niet alles van dat ding. en ik vind de handleiding heeel slecht ! ik heb zowel de nederlandse als de engels, maar ik snap bepaalde dingen gewoon niet.

kan je me uitleggen wat die assigns nou precies inhouden ?

als ik een effect wil toepassen mbv het CTR pedal wordt er gevraagt welk effect enz, en min en max, maar na een paar menu`s kom ik bij ASSIGNS. het zijn er 8, en je kan ze aan/uit zetten.

wat is hier de bedoeling van ? ??