PDA

View Full Version : Footswitch of pedaal?



nielsnielsniels
9 juli 2006, 21:09
Ik weet niet of hier goed zit ,maar ik ben van plan een nieuwe Laney VC30 2x10'' te kopen uit Engeland voor 345 pond oftewel 498 euro , en nu kan ik er ook een footswitch bij kopen voor 15 pond (21 euro )
of een Roger Mayer Axis Fuzz pedaaltje kopen voor 100 euro?

Wat lijkt jullie het beste , met een footswitch die géén niuw geluid geeft
of zo een pedaaltje. Want zo een pedaaltje is eigenlijk ook een footswitch die een nieuw geluid geeft ipv van naar een ander kanaal.

dus graag jullie advies :cheerup:

biels
9 juli 2006, 21:14
Ik zou ze gewoon allebei kopen, een footswitch is erg handig en niet duur, een fuzz kan je er altijd nog bijkopen

Outrage
9 juli 2006, 21:14
Dat hangt er natuurlijk vanaf wat je wil doen met je versterker. De footswitch gebruik je om de gain van je versterker in te schakelen (de vc 30 is een eenkanaals versterker met een gain knop die je aan of uit kan zetten).

Als je op de vc een ander geluid wil kun je miss eens kijken naar zo een fuzz. Maar wil je het eigen geluid van je versterker schakelen, kies dan voor een switch.

nielsnielsniels
9 juli 2006, 21:20
Ok bedankt , ik denk dat een footswitch het meest logische zal zijn want die vind je niet snel in Nederland. En dat pedaaltje kan je idd altijd nog kopen.

BlackSun
9 juli 2006, 22:41
Je koopt een versterker van 498 euro, en dan ga je je afvragen of je de footswitch van 21 euro erbij zal nemen? :P

nielsnielsniels
9 juli 2006, 23:57
Ach ja... Maar de verzendkosten zijn ook 20 pond he !! :cheerup:

Punt
10 juli 2006, 00:10
Ach ja... Maar de verzendkosten zijn ook 20 pond he !! :cheerup:

Ik denk dat die footswitch wel gratis meekan met de amp..

SimonS
10 juli 2006, 00:17
houd je rekening met evt. voltage-verschillen? die footswitch om kanalen te schakelen zou ik sowieso kopen, dat fx-pedaaltje komt wel een andere keer...

Orpheo
10 juli 2006, 00:22
houd je rekening met evt. voltage-verschillen? die footswitch om kanalen te schakelen zou ik sowieso kopen, dat fx-pedaaltje komt wel een andere keer...

ik dacht dat in GB je hetzelfde voltage hebt als hier. hooguit andere stekker dan hier. in de USA is het alleen andes dan hier.

Hector_Tsolodimos
10 juli 2006, 06:25
Ik zou ze gewoon allebei kopen, een footswitch is erg handig en niet duur, een fuzz kan je er altijd nog bijkopen
klopt, allebei kopen

SimonS
10 juli 2006, 08:37
ik dacht dat in GB je hetzelfde voltage hebt als hier. hooguit andere stekker dan hier. in de USA is het alleen andes dan hier.
weet ik veel :)

nielsnielsniels
10 juli 2006, 12:38
Een wereldstekker moet er alleen nog bij om dat ding te laten werken, zijn maar 14 euro ofzo.

http://www.transaviavakantieshop.com/estore/uploadthumbnails/T_KC2363_03wereldstekker1.jpg

BLOK182
10 juli 2006, 13:32
Is die Laney zoveel goedkoper in Engeland dan hier dan? Lijkt me nogal een hoop moeite voor een vrij reguliere amp!

Kim Wilson
10 juli 2006, 13:40
Een wereldstekker moet er alleen nog bij om dat ding te laten werken, zijn maar 14 euro ofzo.

http://www.transaviavakantieshop.com/estore/uploadthumbnails/T_KC2363_03wereldstekker1.jpg
Waarom? Je gaat naar de bouwmarkt, koopt een geaarde stekker voor 1 euro nogwat, knipt de Britse stekker eraf en monteert de nieuwe. Zo moeilijk is dat toch niet?

BlackSun
10 juli 2006, 20:37
Netspanning in GB is idd 230@50hz.
En zoals Kim Wilson al zegt: voor een euro heb je een nieuwe stekker. Even schroeven en klaar.

nielsnielsniels
10 juli 2006, 22:52
Ha, klinkt nu een beetje dom maar waar kan je zo een stekker kopen ?
Ik kijk bij conrad.nl en al die dingen die daar staan klinken veel te ingewikkeld voor een 14-jarige. :satisfie:

Kan iemand dan eventueel een linkje geven want ik kan de benaming er niet voor vinden.

Helter Skelter
10 juli 2006, 23:02
ik dacht dat in GB je hetzelfde voltage hebt als hier. hooguit andere stekker dan hier. in de USA is het alleen andes dan hier.

vroeger had Groot Brittannië 240V en Nederland 220V. Op EU-niveau is er besloten om in de hele EU de netspanning gelijk te trekken naar 230 Volt. Wel heb je eventueel een verloopstekker nodig om de Britse 3-pins te kunnen gebruiken op een 'continentale' 2-pins stopcontact zoals in Nederland. Die stekker kan je bij de betere electronicatoko aanschaffen voor een erootje of 8

MarkS
11 juli 2006, 00:20
Ha, klinkt nu een beetje dom maar waar kan je zo een stekker kopen ?
Ik kijk bij conrad.nl en al die dingen die daar staan klinken veel te ingewikkeld voor een 14-jarige. :satisfie:

Kan iemand dan eventueel een linkje geven want ik kan de benaming er niet voor vinden.

Zoals eerder gzegd, gewoon naar de bouwmarkt gaan en een gewone geaarde stekker kopen. Veel makkelijker dan online een stekker bestellen en evt extra verzendkosten te moeten betalen en dagen wachten.

Wie weet heeft die Laney een los netsnoer, hoef je helemaal niets te knutselen.

nielsnielsniels
11 juli 2006, 01:58
vroeger had Groot Brittannië 240V en Nederland 220V. Op EU-niveau is er besloten om in de hele EU de netspanning gelijk te trekken naar 230 Volt. Wel heb je eventueel een verloopstekker nodig om de Britse 3-pins te kunnen gebruiken op een 'continentale' 2-pins stopcontact zoals in Nederland. Die stekker kan je bij de betere electronicatoko aanschaffen voor een erootje of 8


Dat is toch hetzelfde als een wereldstekker ?

Kim Wilson
11 juli 2006, 08:04
Dat is toch hetzelfde als een wereldstekker ?
AAAAARRRRGGGGHHHH! Vergeet die wereldstekker!!!!! Je gaat toch niet voor veel geld een wereldstekker kopen? Heb je een Gamma/Praxis/Doeland/Hubo/Multimate/Karwei/Formido/Big Boss/Fixet/Hornbach* in de buurt? Daar koop je een stekker (geaard, in diverse kleuren en uitvoeringen verkrijgbaar) en die monteer je aan je kabel.

Euro-aansluitingen zijn nog makkelijker. Wel duurder...
http://www.bestekeus.nl/shop/images/alecto_asd12.jpg



(* doorhalen wat niet van toepassing is)

nielsnielsniels
11 juli 2006, 08:10
AAAAARRRRGGGGHHHH! Vergeet die wereldstekker!!!!! Je gaat toch niet voor veel geld een wereldstekker kopen? Heb je een Gamma/Praxis/Doeland/Hubo/Multimate/Karwei/Formido/Big Boss/Fixet/Hornbach* in de buurt? Daar koop je een stekker (geaard, in diverse kleuren en uitvoeringen verkrijgbaar) en die monteer je aan je kabel.

Euro-aansluitingen zijn nog makkelijker. Wel duurder...
http://www.bestekeus.nl/shop/images/alecto_asd12.jpg



(* doorhalen wat niet van toepassing is)


Begrijp wel even hoe A-technisch ik ben. dus even op een rijtje :

Ik koop een 230 v europees geaard snoer.
Ik trek het ouwe Engelse snoer eruit
Doe de nieuwe erin

Klaar is kees ?

nielsnielsniels
11 juli 2006, 08:17
Is die Laney zoveel goedkoper in Engeland dan hier dan? Lijkt me nogal een hoop moeite voor een vrij reguliere amp!


Ja!!!!!!!!!!!!!!

Ze worden als ik het goed heb in Engeland gemaakt. In Engeland heb ik er gister een besteld , VC30 2x10'' + footswitch +verzendkosten en dat komt neer op 550 Euro. In Nederland betaal je 600+ euro aan de versterker alleen al.
En in Amerika komt het soms neer op 1000 Dollar!!

Kim Wilson
11 juli 2006, 08:40
Begrijp wel even hoe A-technisch ik ben. dus even op een rijtje :

Ik koop een 230 v europees geaard snoer.
Ik trek het ouwe Engelse snoer eruit
Doe de nieuwe erin

Klaar is kees ?
Als de aansluiting van bovenstaand plaatje dezelfde is als die je nu hebt (Euro-stekker), kan dat gewoon ja. Geen probleem. :)

nielsnielsniels
11 juli 2006, 09:15
Als de aansluiting van bovenstaand plaatje dezelfde is als die je nu hebt (Euro-stekker), kan dat gewoon ja. Geen probleem. :)

Yep , ik woon ik Nederland, dus die aansluiting heb ik :hippie:

Kim Wilson
11 juli 2006, 09:28
Nee, ik bedoel de andere kant...


http://www.popschoolmaastricht.nl/images/euronetstekker.jpg

Veekeren
11 juli 2006, 10:25
Nee, ik bedoel de andere kant...


http://www.popschoolmaastricht.nl/images/euronetstekker.jpg

Haha :D Op een of andere manier doen de goede uitleg en lage mate van begrip aan de andere kant me aan Bassie en Adriaan denken ;)

Kim Wilson
11 juli 2006, 10:31
Ik dacht al, ligt het aan mij? :D

Helter Skelter
11 juli 2006, 18:45
Als de aansluiting van bovenstaand plaatje dezelfde is als die je nu hebt (Euro-stekker), kan dat gewoon ja. Geen probleem. :)

dat is nou juist het probleem volgens mij, een amp voor de Britse markt heeft geen euro-aansluiting volgens mij...

BlackSun
11 juli 2006, 18:49
SCHROEF ER DAN GEWOON EEN NIEUWE STEKKER OP, Goddamn....het zijn 3 draadjes!

Helter Skelter
11 juli 2006, 18:53
dat werkt niet zwart zonnetje...

Kim Wilson
11 juli 2006, 19:12
Tuurlijk lukt dat wel. Ik zou niet weten waarom niet...

nielsnielsniels
11 juli 2006, 19:27
IK SNAP ER GEEN HOL MEER VAN IK GA EEN EUROSTEKKER KOPEN :angry:

BlackSun
12 juli 2006, 18:26
Dat werkt wel Helter Skeltertje.


Als je een eurostekker gaat kopen moet je het zelf maar weten. Je kan voor 1 euro klaar zijn. Het zijn 3 draden, aarde, nul, en fase. Die schroef je vast aan je nieuwe stekker en je bent klaar. Werkt 100%