PDA

View Full Version : Ibanez koop advies



MetalDude
9 juli 2006, 21:09
Hey allemaal

Ik speel momenteel op een Stagg, maar wil binnen een paar jaar (na lessen)
een betere kopen.
(Ik had de stagg gekocht als beginnersgitaar, om te testen of ik het echt leuk vond. Naar mijn mening is dit voor Stagg de beste toepassing :p )

Ik ga nu naar de hogeschool, en zou mij tegen mijn afstuderen (over hopelijk drie jaar ) een nieuwe gitaar willen kopen

voorlopig heb ik de Ibanez S 470 DXQM op het oog
http://www.ibanez.co.jp/eg_page.php?AREA_ID=3&PAGE_ID=479&COLOR=CL01&MODEL_NO=S470DXQM

enige reden om dit niet te doen?
of zou ik beter (als ik toch bezig ben) nog wat doorsparen en een andere (lees duurdere) kopen?

Ik heb een voorlopige prijsofferte gekregen van iets van een 620 euro voor deze gitaar

Commentaar/opmerkingen gevraagd

thx

Outrage
9 juli 2006, 21:11
Prijs kwaliteit zit je zeker goed. Die gitaar heeft bv. een tremolo die om een as draait, en maakt geen gebruik van mesjes zoals de 'klassieke' floyds. Ik heb ook eens op zo'n gitaar gespeeld en da klonk heel goed.

Wormaap
9 juli 2006, 21:30
Nu al beslissen welke gitaar je over 3 jaar wil gaan kopen is niet zo praktisch.
Natuurlijk kun je oriënteren wat voor type gitaar of je het best ligt, maar mijn ervaring is dat dat vrij snel kan omslaan de eerste paar jaar.

Die S470 is 'n prima gitaar though :)

G.G.
9 juli 2006, 21:31
.............(over hopelijk drie jaar ) een nieuwe gitaar willen kopen


................

Ik heb een voorlopige prijsofferte gekregen van iets van een 620 euro voor deze gitaar

Commentaar/opmerkingen gevraagd

thx

Is het dan niet een beetje vroeg om een offerte te vragen? De prijs zal nog aanzienlijk veranderen. OOk je smaak zal waarschijnlijk nog veranderen omdat je net speelt.

Ik zou gewoon lekker spelen en sparen, en later wel zien wat je wilt.


Just my 2 cents.

Maxxas
9 juli 2006, 21:50
Gewoon eerst niet over een nieuwe gitaar nadenken en doorsparen. Tegen de tijd dat je aan een nieuwe toe bent zul je wel zo veel gitaren hebben bespeeld /gezien dat je tegen die tijd wel weet wat je wilt.
Optie is natuurlijk om die Stagg meteen in de open haard te knallen en nu een 2e hands Ibanez te kopen. Ben je sowieso beter af. Een Ibanez RG serie is altijd goed. Moet lukken voor een 300 euro.

MetalDude
9 juli 2006, 22:09
thx voor deze opmerkingen al :)

die prijsofferte was gewoon om te weten welke prijs ik moest rekenen;
ik heb een driejarig spaarplan opgesteld :p

en ik was aan het kijken op de site van ibanez omdat een vriend erover bezig was, en ben direct verliefd geworden op deze gitaar :)

thx

eng elfjuh
9 juli 2006, 22:18
*frons*
ik word pas verliefd op een plank als ik haar goed bejegend heb.
't zal...
de jeugd van tegenwoordig..............

vasnd
9 juli 2006, 22:18
als je nu naar een hogeschool gaat dan heb je over 3 jaar waarschijnlijk genoeg geld om meerdere gitaren te kopen met een eenvoudig bijbaantje, ook vakantiewerk is een optie. Zoals de anderen ook al zeggen is het doelloos om alvast voor 3 jaar te gaan plannen en moet je gewoon een bron van inkomsten vinden en je hebt snel genoeg geld bij elkaar voor een redelijke gitaar

Anders Destium
9 juli 2006, 23:07
3 jaar vooruitplannen met gitaren is een beetje onbegonnen werk. Het is bij mij nu al zo dat ik eigenlijk geen goed beeld meer heb wat ik 3 jaar terug aan gitaren had :o :nervous:

Snuiter
9 juli 2006, 23:44
Qua plannen ben je niet echt "dude-esque"...

Gitaro
10 juli 2006, 00:32
Inderdaad, je moet geld oogsten, en niet kijken naar wanneer je iets gaat kopen.

MetalDude
10 juli 2006, 14:36
mja is wel waar :)

maar ik ging zowiezo nog kijken naar andere,
maar ik wou weten of dit een goeie gitaar was naargelang z'n prijsklasse

thx voor de reacties :)

timgte
10 juli 2006, 15:09
Goede, fijne, mooie gitaar die goed klinkt vind ik. Testen! ;)

jaycee
27 juli 2006, 21:06
ik vind de S470 DXQM een goede gitaar voor het geld. Alleen heeft de mijne een scheur in de hals en is nu terug naar Ibanez die mij hier notabene min of meer de schuld van geven (zie aparte thread hierover)

Zino Z
28 juli 2006, 16:10
Ik heb geen ervaring met deze gitaar maar ik weet wel dat oude (lees tweedehandse) RG's ook verschrikkelijk goed zijn. Plus goede prijs/kwaliteit verhouding.