PDA

View Full Version : GCX/Ground Control probleem...



Jasper K.
9 juli 2006, 20:44
Ik ben momenteel druk bezig met het bouwen van m'n rack, dit ging allemaal prima. Echter indien ik met mijn Ground Control Pro loops schakel op de GCX switcher is er een (luide) 'plop' te horen.
Mijn versterkerkanalen schakel ik ook via de ground control (midi thru op de GCX naar midi- in op de versterker); ook dan is deze 'plop' aanwezig.

Nog even aanvullende informatie:

Ground control krijgt voeding (via de midikabel) van de GXC. Als ik de adapter gebruik blijft het probleem bestaan.

Ik heb de GCX zowel in als uit m'n rack gehad om te kijken of het probleem daar aan kon liggen...niet dus.

Verschillende soorten kabels (zowel midi- als signaalkabels) gebruikt, maar het probleem is niet opgelost.

Zoals jullie begrijpen; vreselijk irritant en geen idee waar dit aan ligt...

Ik hoop dat iemand hier een idee heeft, ik hoor het graag! Bij voorbaat dank!

ruezzz
9 juli 2006, 23:48
Wat gebeurt er als je de schakeling van de versterker even achterwege laat? (Dus deze kabels verwijderen)
En dus alleen de loops voor de effecten gebruikt, plopt ie dan ook?

Jasper K.
10 juli 2006, 16:31
Ik heb de kabel voor het schakelen van de versterkerkanalen ertussenuit gehaald, maar de plop is er nog steeds...

ruezzz
10 juli 2006, 16:40
Hmm, vreemd. Doet ie het bij alle loops?

caught in the balance
10 juli 2006, 17:53
hallo jasper

heb jij eventueel een schema waarop ik kan zien hoe jij je spullen hebt aangesloten
dan kan ik misschien waar de fout ligt
heb dertig jaar ervaring in racks en zeker in brom situatie
heb dat maar al te lang meegemaakt brom met mijn grote koelkasten
dus misschien kan ik je helpen
het kan namelijk liggen aan de schakel vertraging die je amp heeft
heb ik ook ooit met de soldano caswell gehad motorized preamp
toen was de enige mogelijkhied om die plop bij het schakelen te omzeilen
om het ook te muten tijdens het schakelen maar je moet dan een systeem hebben die dat kan
maar hgoed laat maar eff een schema zien dan kan ik je misschien verder helpen

groet caught