PDA

View Full Version : Musicman EVH voor €3500???



Raffel
22 november 2002, 09:34
Kom op zeg. Volgens mij spoort men tegenwoordig niet in de muziekinstrumentenindustrie. Daar heb je
een EBMM JPM voor MET piezo en 7 snaren man....

Bins
22 november 2002, 10:00
Je hebt het over die advertenties bover het forum right? Ik zag van de week ook een Roland-jc voor 750,- dat kan toch nooit. Tis wel geen 3500, maar goed...
Voor 3500 zou ik liever 2 of 3 gitaren kopen, das veel leuker.

<edit> hah! Hij is in nieuwSTAAT. Mag ik daar uit afleiden dat ie 2ehands is?</edit>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Bins op 2002-11-22 10:01 ]</font>

PeArLjAm
22 november 2002, 10:13
Kees Dee heeft hem geplaatst zie ik.. Die gast is nooit echt goed bij zijn hoofd met 2e hands prijzen. 3500 euro voor een EVH, tss. Wat kostten die dingen toen ze nog nieuw worden gemaakt in de jaren 90?

Raffel
22 november 2002, 10:22
jezus man, ik schat dat ik bij hem nog wel 2500 euro voor mijn ESP KH-2 trug kan krijgen, als hij um dan toch weer voor 3000 euro verkoopt :smile:

Grapjas...

Ibanez RuleZ
22 november 2002, 10:41
ik zag het ook al staan, en ik had ook zoiets van, die gast is niet helemaal OK in zijn hoofd :grin:

harrald

Ash ketchum
22 november 2002, 10:52
Kees Dee is een bedonderaar, nooit daar je gitaar laten afstellen!!! Ik kreeg de mijne zo enorm verrot terug dat ik besloot om het zelf te leren!!

Casey
22 november 2002, 11:52
Bij Bass Connection hebben ze een Musicman EVH demo model van een klant te koop voor slechts € 3404.00 .
Werkelijk een koopje !

:grin:

Anders Destium
22 november 2002, 12:43
die is zo goedkoop dat hij waarschijnlijk al weer weg is :wink:

Marc Oblivian
22 november 2002, 15:16
Ach misschien krijg je er wel een gebruikte auto van EVH bij voor die prijs (of een polsbandje) :grin:

Nesker
22 november 2002, 16:31
is denk ik zo duur odat het de 1e serie is, (zijn nogal schaars)

Braindead
22 november 2002, 19:15
Nou, afgezien van het feit dat het natuurlijk een fijne gitaar is en topkwaliteit komt het ook gewoon doordat ze niet meer worden gemaakt. Dan zijn er mensen die die dingen gaan verzamelen en dat drijft de prijs omhoog.
Zo moeilijk is dat toch niet?
Je kunt natuurlijk ook gewoon een axis kopen (die ook reteduur is)
:smile:

blimb
22 november 2002, 21:20
keesdee lijkt idd belachlijk hofge prijen te hebben .. maar op de een of andere manier komt ie er wel mee weg .. k bedoel .. t isniet dat er geen fluctuatie in het aanbod is .. dus kopers zijn er zeker .. k snap alleen niet dat andere bedrijven niet ook gewoon in die prijsklasse gaan zitten .. maar goed .

srv-man
22 november 2002, 23:53
Kees Dee heeft een zeer bijzondere berekeningswijze voor het vaststellen van de verkoopprijs. Hij kijkt om zich heen wat een gitaar bij zijn concullega´s kost, vermenigvuldigt die met 2 en telt zijn eindejaarsbonus (10%?) erbij op. Al doende komt hij op waanzinnige verkoopprijzen. De MM Axis (zelfde gitaar) kost bijvoorbeeld nieuw bij Musik-Produktiv 2640 euro´s en kijk anders eens op deze link http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&amp;item=924104870
Merkt hij dat je geinteresseerd ben dan vraagt hij eerst of je iets hebt in te ruilen. Zo ja, moeilijk, moeilijk, moeilijk. Heb je niets in te ruilen en niet al te gretig dan zakt hij snel met zijn prijzen, ga je nog bedenkelijker kijken en beheers je wat onderhandelingstechnieken dan kom je uiteindelijk toch nog wel op een normale prijs. Dat moet ook, anders had hij nooit kunnen groeien met zijn zaak. De man is wel goed maar niet gek, met te hoge prijzen kun je het hoofd niet boven water houden.
Persoonlijk vind ik onderhandelen wel leuk, maar wanneer er zulke grote bedragen van de prijs af kunnen blijf je toch altijd enigszins het gevoel houden dat je bedonderd wordt en misschien toch nog te veel betaalt.

Ic3gl0vE
23 november 2002, 16:52
maar mensen die je zaak niet kennen worden wel afgeschrikt door dat soort prijzen en zullen dan waarschijnlijk niet komen

Mithrandir
23 november 2002, 17:34
Daarbij, als je niet goed bent in onderhandelen en je makkelijk laat omlullen betaal je daar dus altijd veel te veel.

Raffel
25 november 2002, 15:48
wil je het misschien niet achter mijn rug om over mij praten? lol :razz:

Sj03rd
25 november 2002, 17:00
De MM Axis (zelfde gitaar) kost bijvoorbeeld nieuw bij Musik-Produktiv 2640 euro´s

Dat is dus niet dezelfde gitaar he. Die gitaar die daar beschreven staat wordt namelijk niet meer gemaakt, die Axis nog wel. En die prijs is daarom dus helemaal niet zo gek hoor!

Mac-F
25 november 2002, 17:18
Dan hebben ze in de latere Axis-versies zeker het EVH-logo eraf gehaald? 1000 euro voor een logo is wel wat prijzig.

Dit heb ik net van de MM-site afgeplukt....

AXIS

Known as the Edward Van Halen from January 1990 though September 1995, the Axis features a bass- wood body with a bound, book-matched figured maple top and a digitally carved neck. bla, bla, bla....

Dus gewoon zoeken naar een Axis, dat scheelt een berg duiten. :smile:

dml
25 november 2002, 20:30
Simpel, van die EvH's zijn er verhoudingsgewijs niet veel gemaakt, het is een collector's item geworden. Daarbij komt dat de neckvorm van de Axis afwijkt van die van de EvH. En de EvH had alleen een volumepot (met "tone" erop), de Axis heeft er een tonepot bij. Okay, kleine verschillen, het is maar net wat de gek er voor over heeft. Over een maand of wat schieten de MM-prijzen weer omhoog en komen in het PRS-prijssegment. Nog ff en ik kan mijn MM's voor het dubbele van de aanschafprijs verkopen.......

Dionyios
25 november 2002, 21:45
Op 2002-11-25 20:30, schreef dml:
Over een maand of wat schieten de MM-prijzen weer omhoog en komen in het PRS-prijssegment.

Hé!!!! Wil je niet van die rare dingen gaan zeggen :razz: Dan moet ik nog langer sparen :sad:

Braindead
25 november 2002, 21:54
dml "de Axis heeft er een tonepot bij"

Dat dacht ik eerst ook maar nu ik dus net op de Ernieball/musicman site kijk bij axis heeft ie ook alleen een vol. poti.
Of dit dan weer een andere is?
je ne sais pas............

Raffel
26 november 2002, 08:57
da hedde welles. Het lijkt wel of alle 'prestige' modellen en signatures in prijs verdubbeld zijn sinds 1 januari dit jaar... :S