PDA

View Full Version : Behringer mics



Jax
9 juli 2006, 19:54
Hee daar :)

Ik wil een microfoon gaan kopen voor mijn thuis studiotje, en heb me (aangezien ik een complete microfoon noob ben) er dus al wat in verdiept. Ik heb uitgevonden dat je dynamische en condensator mics hebt. Ik wil geloof ik voor een condensator mic gaan, als ik die alleen voor opname werk gebruik. Dan heb ik al wat namen voorbij horen komen, zoals røde, shure en neumann, maar ik denk dat voor mijn doeleinde een behringer micje wel voldoende is. Nou heb ik gelezen dat Behringer een B-1, B-2, C-1, C-2 en C-3 model heeft. Ik kom er niet helemaal uit wat precies de verschillen zijn. Zowel de B-1 als de B-2 worden betiteld als "Gold-Sputtered Large Diaphragm Studio Condenser Microphones", terwijl de C-1 slechts een "studio condensor mic" wordt genoemd, de C-2 is dan weer een "2 Matched Studio Condenser Microphone" terwijl de C-3 een "Dual-Diaphragm Studio Condenser Microphone" wordt genoemd. Zou iemand me een korte uitleg geven van de preciese verschillen tussen deze behringer mics?

Bedankt!

rudmerbruinsma
20 juli 2006, 20:49
Hoi Jax,

Ik heb jammergenoeg niet veel verstand van de Behringer microfoons. Zelf heb ik een aantal weken een goeie Grootmembraan condensator microfoon van AKG (Perception) gekocht. Deze microfoon is verbazingwekkend goed en zit ongeveer in de zelfde prijsklasse als de Behringer microfoons. Misschien iets voor jou?
Groeten Rudmer.

www.seraphim-musicprojects.tk

Han S
20 juli 2006, 23:12
Allemaal gezwam, als je een condensator werkpaard zoekt die ongeveer overal wel goed voor is en ook nog minder kost dan de Behringer, ga dan voor de Studio Projects B1. Die klinkt neutraal en is ook een 'gold sputtered' groot membraan richting gevoelige 'studio' microfoon.

Dual diaphragm betekent dat er twee membranen op de mic zitten, waardoor je de mogelijkheid hebt om de richtingsgevoeligheid te veranderen.

Zo heb ik een Neumann M149 met twee diaphragma's welke 9 verschillende standen heeft, van helemaal rondomgevoelig tot een figuur 8 karakter, waarbij hij aan de voor en achterkant gevoelig is en aan de zijkant doof. Dit kun je nodig hebben voor bepaalde manieren van opnemen.