PDA

View Full Version : Robert H



Robert H
9 juli 2006, 17:11
Na een lichtelijk valse start in Offtopic effe tijd om een paar dingetjes over mezelf te vertellen.

Mijn naam is Robert Homan en ben vandaag 34 geworden. Ik woon met mijn vriendin en 14-jarige dochter in Groningen en ben bassist-zanger in een prof. coverband. Hiermee speel ik zo'n 100 keer per jaar, voornamelijk in het Oosten van het land (veel discotheken, kermissen en dorpsfeesten in de Achterhoek en Twente). Volgens de regels van de muziek ben ik behoorlijk anti-rock&roll; niet alleen speel ik covers en verdien daar m'n geld mee, ook heb ik jaren geleden het Conservatorium (oei) gedaan. Toch heb ik niet het idee dat dit mijn manier van muziek maken heeft aangetast. Ik ben thuis in veel stijlen, kan me prima redden op een bas en speel ieder weekend voor honderden (soms duizenden) mensen. Ik krijg een enorme kick van het spelen. Het R&R-gehalte in een coverband is meer aanwezig dan veel mensen denken. Niet alleen het spelen zélf, maar ook de randverschijnselen (backstage, onderweg, repetities) zijn behoorlijk rock&roll, geloof me :-)

Naast mijn bezigheden als muzikant werk ik 20 uur in de week bij Internet- en telefonieprovider Versatel. Hierdoor heb ik doordeweeks altijd wel tijd om even een kijkje op o.a. dit forum te nemen. Vooral het offtopic-gedeelte is verplichte kost tijdens een werkdag. Ik lig soms bijna letterlijk op de grond te rollen van het lachen vanwege de begrippen die hier door de jaren heen zijn ontwikkeld (sterf hoer sterf, tetten en aanverwante artikelen, etc.). Helaas blijft het doorgaans bij kijken, waardoor de term "lurken" al gauw ter sprake komt. Ik dacht in eerste instantie dat dit iets negatiefs betekende, maar ik begrijp dat het een vrij gangbare omschrijving is voor mijn forumgedrag. Helaas ontbreekt het mij doorgaans aan tijd om actief deel te nemen aan serieuze of minder serieuze discussies....

Dan in het kader van de statistieken nog even een paar korte specs:

Favoriete muziek: Over het algemeen stevig gitaarwerk met de nodige rare maatsoorten. Ben een enorme fan van Dream Theater, Vai en soortgelijke acts. Ook veel oudere bands kunnen mij mij zwaar door de beugel. Ik zet hier nog regelmatig CD's van bijvoorbeeld Journey of Van Halen op.

Spullen: M'n hoofdbas is een zessnarig gevaarte dat Ferdinand Rikkers voor me gebouwd heeft. Ik gebruik live geen versterking, we spelen met in-ear monitoring. Mijn setup is dus (helaas) beperkt tot een wireless setje, Korg 19" tuner en een buizen pre-ampje. Van daar gaat mijn signaal rechtstreeks richting geluidsman.

drap
9 juli 2006, 20:51
Kijk es, nog een Groninger!

Richwoodje
9 juli 2006, 21:41
Kijk es, nog een Groninger!

een lift!

herzlichen Wilkommen trouwens Robert, en natuurlijk proficiat

tabmaniac
9 juli 2006, 21:45
Welkom:D en veel plezier op dit forum

rocker_71
10 juli 2006, 10:59
Welkom stadjer!

Primitive
10 juli 2006, 13:30
heuj robert, hebben jullie ooit al is in witkamp in laren gld opgetreden?

Robert H
10 juli 2006, 16:51
heuj robert, hebben jullie ooit al is in witkamp in laren gld opgetreden?

Zekers... tot ca. een jaar geleden stonden we daar ongeveer iedere drie maanden wel te spelen. Helaas doen ze daar nu niet meer zoveel aan live-muziek, althans niet elk weekend.

Zonde, want die toko was/is echt te gek. Sowieso de enige zaal waar het podium bijna groter is dan de rest van de zaal. Ik snap ook niet helemaal waarom dat ding zo immens groot is, zó vreselijk vaak spelen er ook weer geen Kanes, Dijken of Dikke Houten. Sterker nog: De zaal wordt de rest van de week gebruikt voor bruiloften en andere partijen en de bands op die feestjes spelen niet eens op het podium. Ze worden er voor gezet op een los podiumpje...

Toevallig stonden we afgelopen zaterdag in Espelo (Holten) in de feesttent en de week daarvoor in dancing Dieka in Markelo. Zonder Witkamp komen we dus ook vaak genoeg in de regio Laren :-)

caught in the balance
10 juli 2006, 18:36
ha die robert

jij ook maar eens op het forum
ik heb me zelf ook pas aangemeld een tijdje terug
kom gauw weer eens een keer langs als jullie in de buurt spelen

groet willem ex hooked