PDA

View Full Version : Squier



kim_mii
9 juli 2006, 11:54
heej (mede)gitaarverslaafden;)

ik was wat aan het rondkijken op internet en toen kwam ik deze squier tegen:
http://www.musicstorekoeln.de/nl/global/0_0_G_0_GIT0007880-001/0/0/0/detail/images/artikel/medium/git/git0007880-001.jpg
Het lijkt best een vet ding.. maar nu is mijn vraag: heeft iemand er ervaring mee? zo ja? kan ik als nieuwe gitaar beter voor deze gaan sparen of kan ik beter doorsparen tot ik een goedkopere fender heb? Oh ja ik speel btw graag green day, the rasmus, red hot chili peppers etc;)

Groetjes kim:)

Jehuty
9 juli 2006, 11:56
Imo, doorsparen. Je kunt em als nog zo eruit laten zien.

kim_mii
9 juli 2006, 12:01
dat klopt:p maar kheb geen verstand van ombouwen en hoe zown ding nou precies in elkaar zit:p

Fvddungen
9 juli 2006, 12:05
Squiers zijn best prima gitaren, hoor. Goed waar voor zijn geld. Niks mis mee.

Wimvdb
9 juli 2006, 13:00
Ik zou deze nemen , echt waar voor je geld !

Een fender is natuurlijk beter enzo, maar je moet je maar afvragen of je het al nodig hebt ... Als je bv niet optreed en niet in een band zit ofzo en je vind dat die squier goed speelt , neem die dan gewoon

robert-gitarist
9 juli 2006, 13:03
Squiers zijn best prima gitaren, hoor. Goed waar voor zijn geld. Niks mis mee.

Dikke +1!
Maare Kim,je begon toch pas net en hebt toch al een Stagg?
Wat is het nut dan om nog een gitaar erbij te nemen als je net speelt pas?Mijn tip,verkoop die Stagg en koop deze Squier voor terug..Die Squier is 1000000x beter dan 1 stagg ;)

kim_mii
9 juli 2006, 14:10
haha jah dat klopt;) maar ik wil hem niet erbij.. want kmoe eerst ff spare ofc:) dus als ik genoeg geld heb dan ga ik idd mijn stagg verkopen;) maar gewoon om me even te orienteren over andere gitaren,, want dan weet ik zo ongeveer wat ik nodig heb.. maar ik denk eerst dak een betere versterker koop.. ik d8 aan een Fender g-dec

RvB
9 juli 2006, 14:11
haha jah dat klopt;) maar ik wil hem niet erbij.. want kmoe eerst ff spare ofc:) dus als ik genoeg geld heb dan ga ik idd mijn stagg verkopen;) maar gewoon om me even te orienteren over andere gitaren,, want dan weet ik zo ongeveer wat ik nodig heb..
Kortom....nu al uitekeken op de Stagg :seriousf:

kim_mii
9 juli 2006, 14:15
Kortom....nu al uitekeken op de Stagg :seriousf:
haha welnee:p ik kan tog nog niet zo goed spele dusjah.. en kvind m nog steeds even fijn spelen hoor:) en anders zou ik eerst voor een gitaar sparen.. ma kwil eerst een nieuwe versterker

robert-gitarist
9 juli 2006, 14:34
Welke stijl wil of ga je spelen eigelijk? :)

G.G.
9 juli 2006, 14:41
Welke stijl wil of ga je spelen eigelijk? :)

Kijk eens onderaan de eerste post van dit onderwerp

kim_mii
9 juli 2006, 14:55
Welke stijl wil of ga je spelen eigelijk? :)

Vooral (punk)rock;) (green day enzo) wat stevigere muziek dus.. vandaar dat ik mijn volgende gitaar met humbucker wil:) M'n stagg heeft alleen maar single coils..

robert-gitarist
9 juli 2006, 14:55
Ohja hehe scheel :D
Tis weekend he ;)
Mwah denk dat ze wel prima uit de voeten kan komen met een leuk Marshall combotje ofzo :)

kim_mii
9 juli 2006, 14:57
Ohja hehe scheel :D
Tis weekend he ;)
Mwah denk dat ze wel prima uit de voeten kan komen met een leuk Marshall combotje ofzo :)

haha jah heb ik ook wel es(bij mij is het vakantie hehe, ik zie namelijk nu pas dat ik member ben en geen junior meer :cheerup: ) geeft niet.. daar heb ik idd ook naar gekeken.. maar mij leek die fender g-dec handig omdat er een drumcomputer op zit en er sitten al effecten in zodat ik die niet los hoef te kopen.

robert-gitarist
9 juli 2006, 15:16
Ah okee..nja die Fender ken ik niet persoonlijk maar goed als je met effecten wilt kijk dan ook ff na Line6,Roland(cube serie)..die hebben ook leuke versterkers..Vox ook dacht ik..

Edit: voor punk rock like Greenday heb je niet echt veel effecten nodig ;) Meeste is gewoon een lekkere overdrive en af en toe iets van een chorus en tremelo.

Satriani
9 juli 2006, 19:05
haha jah heb ik ook wel es(bij mij is het vakantie hehe, ik zie namelijk nu pas dat ik member ben en geen junior meer :cheerup: ) geeft niet.. daar heb ik idd ook naar gekeken.. maar mij leek die fender g-dec handig omdat er een drumcomputer op zit en er sitten al effecten in zodat ik die niet los hoef te kopen.

Die fender lijkt me echt een baggerding..kijk idd is naar een cube of vox en "sitten" IS MET EEN Z !!!!!! for fucks sake

vulvasonic
9 juli 2006, 19:19
for fucks sake

Sake is lekker. Maar wie in vredesnaam is Fucks? :o

o1251
9 juli 2006, 19:20
haha jah heb ik ook wel es(bij mij is het vakantie hehe, ik zie namelijk nu pas dat ik member ben en geen junior meer :cheerup: ) geeft niet.. daar heb ik idd ook naar gekeken.. maar mij leek die fender g-dec handig omdat er een drumcomputer op zit en er sitten al effecten in zodat ik die niet los hoef te kopen.

Ik wist niet dat je ook drum-pendaaltjes kon kopen ;)

kim_mii
9 juli 2006, 20:41
Ik wist niet dat je ook drum-pendaaltjes kon kopen ;)

dat weet ik ook niet.. kweet alleen dat er een drumcomputer op zit;)

Axelll
9 juli 2006, 20:50
Ik wist niet dat je ook drum-pendaaltjes kon kopen ;)

Wijsneus, der zit een drumcomputertje in de versterker.

robert-gitarist
9 juli 2006, 20:52
Maar verwacht geen super drumcompu er van..
Tenminste ik vind die build in effecten het gewoon nét niet zoals het wezen moet..Met Line6 dingen ook zoals chorus enzo in die amps vind ik gewoon niet zo mooi klinken als een goed pedaaltje

kim_mii
9 juli 2006, 20:53
ik ken zelf iemand die m heeft;) en hij klinkt best ok:)

tabmaniac
9 juli 2006, 22:00
Kortom....nu al uitekeken op de Stagg :seriousf:

da's maar goed ook! :p