PDA

View Full Version : makkelijk liedje van greenday



mustang16
8 juli 2006, 17:38
hey

Ik ben op zoek naar een liedje van greenday dat makkelijk is te spelen. Daarom vraag ik me af welk liedje van greenday is het makkelijkste? Als je een makkelijk liedje van greenday weet, plaats het hier dan maar. Het mag ook een link naar de tab zijn.

bedankt

Bram+
8 juli 2006, 17:42
Laten we het zo zeggen: als je een moeilijk liedje van Green Day kan vinden, moet je me nog eens bellen.. :D

Neem gewoon een nummer van ze die je kent, zoek de tabs, probeer het te spelen. Green Day is nou niet echt super ingewikkeld.

Herman
8 juli 2006, 18:21
Ik ben het ook met Bram eens dat er niet echt moeilijke liedjes zijn van Green Day (en dat bedoel ik niet lullig, want ben zelf toch wel redelijk fan :P) Maar een paar HELE simpele liedjes zijn:
Brain Stew
Take Back
Good Riddance (4of 5 accoorden)
FOD
En eigenlijk is de rest ook wel te doen ;) Dus gewoon tabje opzoeken, cdtje erbij, en aan de gang gaan!

mustang16
8 juli 2006, 21:44
bedankt, ik zal er eens 1leren spelen

sjoerd5
9 juli 2006, 09:10
het intro van holliday is ook wel te doen. :rockon:

hidde630
9 juli 2006, 12:02
powerchords op F#, B, E, A, C, D en C# daarmee kan je zo ongeveer heel Dookie spelen....

voorbeeld:

when i come around
F#, D B

iets met F#, B, E en C#....burn out

ga zo maar door

Lossesnaar
10 juli 2006, 16:04
het intro van holiday is niet voor een beginner weggelegd imo, als je t speelt zoals t hoort dan ntuurliijk (sliden met 2 snaren, rest gedempt).

When i come around is wel een vry simpele ja, maar ook hitchin a ride is eenvoudig, zit wel een viool in, maar da ken je eenvoudig met je gitaar ook soleren hoor ;)

kim_mii
11 juli 2006, 19:39
boulevard of broken dreams is best easy;)
ik ben zelf ook beginner en ik ken m helemaal spelen (op elektrisch).. maar het ligt er natuurlijk aan ''hoe beginner'' je bent:p

groetjes kim:)

sjoerd5
11 juli 2006, 21:21
je kan holliday (intro) ook versimpelen

B-Style
24 juli 2006, 22:29
Als je een nummer van Greend Day wil spelen is Basket Case toch wel een aanrader, simpel(net als eigenlijk al hun nummers) en klinkt toch wel lekker...