PDA

View Full Version : Champ 12 reviewtje



dunnoaname
8 juli 2006, 17:16
Ik heb een Champ 12 gekocht voor in de oefenruimte met de band, dus ik dacht: laat ik eens mijn bevindingen delen.
Features: bas, treble, midboost, volume, en het OD kanaal heeft gain en volume. Reverb, line out, headphone out, footswitch om de kanalen te schakelen.
Al met al behoorlijk uitgebreid voor een versterkertje wat ik voor 220 euro heb opgepikt. Ok, nu het interessante gedeelte; het geluid.
Clean: op laag volume lekker fris en helder, vooral met een compressor enorm funky. Is ook prima voor country achtige slide dingetjes, met een tubesreamer ofzo voor blues etc. Ik heb hem gister in de oefenruimte helemaal voluit gezet, en de bas en treble ook helemaal open, dat geeft een heerlijke crunch met VEEL volume voor een 12 watt versterker. Bijna genoeg om tegen de 450 watt van de bassist op te boksen.
Overdrive: Behoorlijke overdrive, maar zeer metige verdeling van de gain op de knop. lage gain standen zijn moielijk te maken, en echt high gain krijg je ook niet, maar dat hoef ik ook niet.
De reviews op HC zijn lovend over de torres mods, dus misschien moet ik dat eens doen. Icm de speaker die erin zit geeft het drivekanaal echt zoon compact geluid van een klein combootje.
Al met al ben ik heel tevreden voor een oefenversterker, maar het zal nooit mijn main versterker worden. De hughes and kettner 20th anniversary edition is gewoon bruikbaarder door de grotere verscheidenheid aan geluiden die je erut kan halen.

d'oh
8 juli 2006, 17:28
gefeliciteerd, ik ben ook op het moment aan het kijken voor een champ voor thuis, zijn fijne bakkies

SimonS
8 juli 2006, 23:05
tnx! en nu nog een review van je H&K 20th anniv ;)

ccc
9 juli 2006, 08:40
tnx! en nu nog een review van je H&K 20th anniv ;)


De Torres mods kun je eigenlijk via een goeie gitaartech zelf laten doen, het is gewoon een paar waarden van de pots veranderen en de (plastic) inputjacks verwijderen. Fluitje van een cent eigenlijk. Ik bestelde via Torres, kreeg wat componenten en een handleiding. De waarde van de componenten bedraagt samen zo'n 5 euro....

Maar zoals je zegt gewoon een leuk oefenversterkertje.....