PDA

View Full Version : Effe dom vraagje: hoe brugpin losmaken?



Kasper
8 juli 2006, 15:16
Eerste keer dat een snaar op mijn gitaar gesprongen is, en moet dus een nieuwtje op, maar ik heb nog nooit een snaar vervangen op dergelijke akoestische gitaar. Er zitten namelijk plastic pinnen in de brug, die de snaar vasthouden. Moet je die er gewoon uitsleuren of losdraaien? Ik wil niets afbreken, want het lijk nogal stevig vast te zitten, en niet echt makkelijk vast te nemen met de vingers.

Gitaarbouwer
8 juli 2006, 16:31
Niet draaien, gewoon recht eruit trekken. Ze kunnen inderdaad erg vast zitten. In dat geval kun je 'm vastpakken met bijv. een punttang, en vervolgens met je vinger vlak erachter een "hefboompje" maken. Dan wip je 'm er zo uit.

Kasper
8 juli 2006, 16:31
oké nvm, heb het al gevonden.

Met tangetje voorzichtig recht omhoog eruit trekken en de rest wijst zich vanzelf uit.

Kasper
8 juli 2006, 16:32
Niet draaien, gewoon recht eruit trekken. Ze kunnen inderdaad erg vast zitten. In dat geval kun je bijv. het uiteinde van een punttang eronder zetten, en vervolgens met je vinger vlak erachter een "hefboompje" maken. Dan wip je 'm er zo uit.

Op hetzelfde moment, thanks anyway ;)

Gitaarbouwer
8 juli 2006, 16:34
Op hetzelfde moment, thanks anyway ;)
Inderdaad. Maar ik heb het bericht achteraf nog textueel gewijzigd zodat de zin wat beter loopt:)

Succes