PDA

View Full Version : Taylor 310



rapalakid
21 november 2002, 22:02
Ik heb sinds september {weer} les na een paar jaar niet gespeeld te hebben. Nu speel ik op een geleende rammelbak dus ik zoek iets {veel} beters. Ik heb veel gitaren in m`n handen gehad maar de Taylor 310 vond ik toch wel fijn spelen Mijn vraag is;Is hij die 1630 euro waard, en is het de goede keuze ?

christian
21 november 2002, 23:15
Ik denk dat je beter eerst meerdere gitaren moet uit proberen want misschien zitten er voor jou wel betere gitaren tussen die je mooier vind klinken

fakruis
22 november 2002, 11:58
Bekijk eerst eens de Lakewood D1 of M1, gebouwd met identiek dezelfde materialen als de Taylor 310 en minstens dezelfde kwaliteit. Kost net geen 1000 Euro geloof ik.
Gewoon fantastische prijs kwaliteit.

http://www.lakewoodguitars.com/de/indexd.htm

gertdm
23 november 2002, 09:06
ik zou ook eens bij Vox Humana in Vlaardingen binnenlopen en een paar furchs proberen.
Taylors zijn duur en bovendien kwalitatief niet altijd de prijs meer waard.
Succes.

rapalakid
23 november 2002, 11:17
Ik ben inderdaad al bij Vox humana geweest,het waren inderdaad mooie gitaren,
maar ik lees ook op dit forum tegenstrijdige berichten over die Furchs b.v over bellying,
en dat de houtsoort niet van AAA kwaliteit is
enzo. Het blijft moeilijk......Taylor staat immers al jaren aan de top en Furch komt net kijken ? Graag nog wat reacties A.U.B

blues_traveller
23 november 2002, 17:01
Misschien moet je eens kijken of je een tweedehands Taylor kan kopen. Ik heb voor jou bovengenoemd bedrag een Taylor 710 gekocht en in prachtige staat. Ik vind Taylor een schitterend kwaliteit product met een prachtige klank. Persoonlijk heb ik nog nooit op een Furch gespeeld dus kan ik alleen over de taylor oordelen. Ik geloof niet dat er kwalitatief slechte Taylors gemaakt worden. Wat ik wel opmerk is dat ze hier in Europa veel te duur zijn geworden met de invoer van de euro

Buzz
23 november 2002, 17:01
Furch komt niet net kijken. Werkt al sinds 1981. Zoals je las op het forum hebben ze wat problemen gehad. Nu dus niet meer. Ik heb zelf een Furch, helemaal solid wood en ik kan je wel zeggen dit is helemaal mijn merk. En dan gaat het me nog niet eens om de gunstige prijs/kwaliteit.
Dit is echt een klasse apart. En dat kun je zien én horen! En wees niet bang ik heb geen (commerciële) belangen in het merk Furch. Voor mij gewoon top of the bill. Zelfs de wat goedkopere modellen (alleen massief bovenblad) klinken echt al heel mooi.
Maar het blijft natuurlijk een kwestie van smaak. Succes met je keuze. Laat nog eens horen wat het geworden is.

gertdm
24 november 2002, 13:54
he Buzz, ik ben het met je eens.
Alhoewel ik Furch endorse (dus eigenlijk wel een beetje belangen heb) ben ik teveel gitarist om me aan een merk te verpachten.
ik heb bv ook een Lowden.
Een gitaar is een individu. Maar een furch is inderdaad klasse. En ze verbeteren nog steeds terwijl de prijs niet veel stijgt.
Dit merk gaat t maken.