PDA

View Full Version : Mn net nieuwe Takamine EG523SC kraakt



Rempejack
8 juli 2006, 01:51
Hey,

Ik heb vanmiddag een Takamine EG523SC gehaald, een mooi jumbo model en vind het geluid erg mooi. Nu was mij alleen iets raars opgevallen;

Een groot gedeelte van de rechter onderkant van het bovenblad kraakt als ik het indruk. Aan de linkerkant doet hij dat helemaal niet.
Nu zit het bovenblad niet los of is het gebarsten ofzo, het zou iets moeten zijn vlak onder het bovenblad in de klankkast. Misschien een framehoutje of de kabel van de element, ik zou het echt niet weten. Denken jullie dat dat geen kwaad kan of moet ik zo snel mogelijk terug naar de shop? Het is net het geluid van een houten bed waar met beleid in word ge... (maar dan wat zachter).

Misschien ook een tip voor de gitaarkoper; druk eerst overal op de klankkast voor rare geluiden (haha)..

groetjes!

Postov
8 juli 2006, 01:54
Kan het kwaad om er mee terug te gaan?

Flipkoos
8 juli 2006, 09:56
Je kunt altijd terug gaan! Zeker voor een dergelijke investering. Misschien is er wel niets aan de hand, misschien wel. Zij zullen het je kunnen vertellen..

Mzzl, Peter

Rempejack
11 juli 2006, 01:50
Ben terug geweest naar Rotterdam. Ze hadden het zelf nog nooit gezien/gehoord. Waarschijnlijk iets verkeerd gelijmd in de kast... Dus heb een nieuwe gekregen, de eerste terug naar Takamine fabriek.

Ben verder heel tevreden over de gitaar. (http://www.takamine.com/?fa=detail&mid=741&sid=69)
De actie is alleen heel erg hoog. Nu bestaat de brug (of is het saddle) uit twee onderdelen en daaronder zit direct de pick up. Nu las ik bij harmony central dat er simmetjes onder zitten waarmee je heel makkelijk de actie bij kan stellen. Ik had die kammetjes er ff af gehaald, maar zag ze niet direct dus moet maar ff naar een winkel anders verpruts ik het waarschijnlijk..

peace!

Harald
11 juli 2006, 09:37
Een shim is een dun stripje dat je onder de kam kunt plaatsen om de aktie te verhogen. Heb wel eens gezien dat ze in een zakje bij de gitaar geleverd werden. Standaard erin lijkt me minder waarschijnlijk.

Buzz
11 juli 2006, 10:08
Bij Ovations zitten de shims er standaard in. Aangezien de Takamines uit de koker van Kaman (ook Ovation) komen, zouden de shims er best in kunnen zitten.

Eko
11 juli 2006, 23:55
Rempejack,
Taka`s staan niet echt bekend als gelijmd lucifermateriaal. Als de gitaar een paar dagen in je handen is en hij nog steeds niet echt goed speelt, gewoon even terug gaan. Een gitaartech. kan hem dan even opnieuw afstellen. Stelt niet veel voor. Een gitaar ,werkt, altijd even als hij van omgeving wisselt. Gewoon even aangeven hoe je hem wilt hebben. Als je ervaren bent kun je het zelf, maar met een nieuwe is het slimmer om het te laten doen. Heb je tenslotte ook voor betaald, toch?

Flipkoos
12 juli 2006, 00:43
Rempejack,
Taka`s staan niet echt bekend als gelijmd lucifermateriaal. Als de gitaar een paar dagen in je handen is en hij nog steeds niet echt goed speelt, gewoon even terug gaan. Een gitaartech. kan hem dan even opnieuw afstellen. Stelt niet veel voor. Een gitaar ,werkt, altijd even als hij van omgeving wisselt. Gewoon even aangeven hoe je hem wilt hebben. Als je ervaren bent kun je het zelf, maar met een nieuwe is het slimmer om het te laten doen. Heb je tenslotte ook voor betaald, toch?

Er is reeds een nieuwe verkregen.... :satisfie: