PDA

View Full Version : Sustain



Di Stefano
8 juli 2006, 00:43
Hoe doen al die gitaristen het toch. De bijna eindeloze sustain terwijl er niet zoveel gain aan te pas komt? Om zo'n sustain te krijgen moet ik twee pedalen achter elkaar zetten om dan een veel te gecompreseerde sound vol ruis te krijgen.

turboblues
8 juli 2006, 00:53
Les Paul? Eindtrapoversturing?

Di Stefano
8 juli 2006, 01:17
Bijvoorbeeld het begin van dit filmpje. De sustain blijft op een of andere manier.

http://www.youtube.com/watch?v=iafgUiAEaNI&search=yngwie%20japan

FruscianteFan
8 juli 2006, 10:35
Het antwoord zie je op de achtergrond. Die muur van Marshalls zorgt voor die sustain en feedback.

peter_heijnen
8 juli 2006, 10:52
De sustain in het filmpje is feedback.
Juiste verhouding tussen gain en versterkervolume en voila.
Hoe harder je de versterker zet, hoe minder gain je nodig hebt.

Mitch
8 juli 2006, 14:27
Juist. Toen ik nog leuk aan het kloten was op mijn Valvestate op huiskamer niveau snapte ik daar ook helemaal niets van. Compressor op extreme stand wilde nog wel lukken, maar op bandvolume wilde dat dan ook niet werken (te snel feedback).
Veel is inderdaad afhankelijk van de amp, speakers en volume. Sorry :nervous:

Aardig voorbeeld is dat ik tijdenlang heb zitten kloten om een feedback op een bepaalde toon te krijgen wat maar niet lukte. Was voor de eigen-werk-band waar ik nu in zit. De vorige gitarist had daar een elementair stukje van gemaakt, pal in het midden van het nummer. Kon doen wat ik wilde: kreeg het niet voor elkaar. Tot ik dus een keer over zijn amp speelde: instant feedback met precies de toon en precies het volume, heel gecontroleerd.
Amp die ik nu heb lukt het gelukkig wel mee :)

dirty-harry
8 juli 2006, 18:18
ik krijg sustain met een gewoone cleane klank, namelijk met een FERNANDES dragonfly sustainer.
Prettig om te gebruiken zelfs een toon aanhouden zonder klank verlies.
En als derde setting een opgaande sustaine zelfs acoustic.
PRACHTIG TOCH
Ennige nadeel, het verbruik aan batterijen is nogal hoog!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!