PDA

View Full Version : weber speakers



ccc
8 juli 2006, 00:11
Ik hoor goeie dingen over Weber speakers, kan iemand dat bevestigen en waar zijn die dingen te krijgen in de Benelux ?

PeeVee
8 juli 2006, 12:37
Ik hoor goeie dingen over Weber speakers, kan iemand dat bevestigen
Yup!


en waar zijn die dingen te krijgen in de Benelux ?Nergens!

FNS heeft ze ooit gehad als optie voor Marble amps, Erik v.d. Haar heeft ze tijdje geleverd / geimporteerd, Nico Verduin / Verelec heeft Weber spulletjes gehad, maar iedereen is er mee gestopt, for obvious reasons. Ik heb zelf ook wat ervaringen met Weber.

Ze gaan eigenlijk beetje ten onder aan hun eigen succes. Ze versturen wél naar Europa maar eigenlijk liever niet, ze hebben er niet de capaciteit voor en hun logistieke proces is er niet op ingesteld; verkopen liever direct aan particuliere Amerikaan en daar hebben ze ook hun handen al vol aan. Ze lijken ook de USA klanten wat eerder te "bedienen" wat ten koste gaat van levertijden voor internationale klanten, m.n. wanneer het om grotere orders gaat. Kortom: daar is voor een serieus bedrijf op dit moment gewoon geen zaken mee te doen, is ook geen fatsoenlijke resellers overeenkomst mee te sluiten, levertijden zijn volstrekt willkeurig, verzendkosten altijd weer een verrassing etc. etc. Heb begrepen van Andreas (van TAD) dat hij ooit ook in het groot Weber wilde gaan importeren maar kwam er gewoon niet tot overeenstemming. Weber is een familiebedrijf dat zeker z'n charme heeft, het wordt gerund vanaf een grote boerderij in Kokomo Indiana, vader en Ham radio amateur Ted verzint de technische dingen en doet de tech support, zoonlief TJ is de baas en doet de zakelijke kant. Volgens mij doet moeder of dochter Weber de verzendingen, neefje Weber de PR en website etc. Beetje zoals de familie Ewing zeg maar ;) Het is dus geen bedrijf zoals Eminence of Celestion

Mitch
8 juli 2006, 14:21
Zelfde verhaal met de Beam Blockers inderdaad. Pas na diverse emails en toen De Gier op het punt stond ze dan maar zelf te gaan produceren kon er wat geregeld worden. Zelfde probleem qua verzenden, dealerkortingen etc. etc.
Prima producten maar niet zo eenvoudig om zaken mee te doen.

Johnny Ramone
8 juli 2006, 23:59
Ik heb een Weber Blue Dog Alnico in mijn Fender HRD Amp en ben er erg tevreden mee (lekker warme, dikke toon met een mooie compressie), volgens mij was het de laatste die bij Erik vd Haar op de plank lag. Als je bij Weber besteld, dan duurt dat normaal gesproken een week of twee en de verzendkosten schommelen tussen de 40 en 70 Dollar. Uiteindelijk betaal je dan hetzelfde als bij vd Haar, maar die heeft ze niet meer, toch?

ccc
9 juli 2006, 08:54
Ik heb een Weber Blue Dog Alnico in mijn Fender HRD Amp en ben er erg tevreden mee (lekker warme, dikke toon met een mooie compressie), volgens mij was het de laatste die bij Erik vd Haar op de plank lag. Als je bij Weber besteld, dan duurt dat normaal gesproken een week of twee en de verzendkosten schommelen tussen de 40 en 70 Dollar. Uiteindelijk betaal je dan hetzelfde als bij vd Haar, maar die heeft ze niet meer, toch?

Ik heb wel wat vrienden in de States, die bestellen er wel eentje voor mij, met nog wat andere rommel er bij zullen de verzendkosten wel meevallen.
En werkt het niet met die Champ, dan vind ie wel een andere toepassing....

Mr.Bluesbreaker
9 juli 2006, 09:45
Als je webers gaat bestellen uit Amerika, let me know. Mocht je dr wat goedkoper dan in nl aan kunnen komen is het wel interessant. Ik wil ooit nog een 1*12 maken met een Weber erin.

ccc
9 juli 2006, 23:20
Als je webers gaat bestellen uit Amerika, let me know. Mocht je dr wat goedkoper dan in nl aan kunnen komen is het wel interessant. Ik wil ooit nog een 1*12 maken met een Weber erin.

Ik denk dat hetgeen we besparen weer kwijt zijn aan verzending naar Nederland.... en ik heb hier nog een voorraadje snake oil's liggen voor twee jaar, die ik ooit kocht voor iemand die wou meebestellen.

PeeVee
10 juli 2006, 14:57
en ik heb hier nog een voorraadje snake oil's liggen

WTF zijn snake oil's ?!

Josdevos
10 juli 2006, 15:13
Snaren...

tien

chocorookie
10 juli 2006, 16:03
PEEVEE heeft gelijk qua Weber speakers.

Ik sta daar bekent als "dealer"(lol, nooit aangegeven........ maar goed, krijg er 10%).
Het verneukeratieve is dat ze enorm veel handelingkosten vragen, met FEDEX werken, en de bon bij het pakketje gooien enz enz.

Leverduur valt tegenwoordig weer wel mee.

Fedex->Resultaat: de zooi komt via Eindhoven binnen----> douane. Dus je speakers kosten net zoveel als je ze bij Banzai koopt.

Overigens, ze klinken wel goed. Vooral als je ze "indraaid-/ verouderd".

Groetjes choc

chocorookie
10 juli 2006, 16:05
BTW Banzai heeft ze dus wel.

ccc
10 juli 2006, 21:58
BTW Banzai heeft ze dus wel.

Ja, aan 264 Euro +BTW + Verzending, die dingen kosten in de US 170 $.

chocorookie
10 juli 2006, 22:01
:satisfie:


3 weken geleden zag ik nog(ongelogen waar) 50 euries staan.
Banzai is er ook achter........................ :stop:

ccc
10 juli 2006, 22:09
:satisfie:


3 weken geleden zag ik nog(ongelogen waar) 50 euries staan.
Banzai is er ook achter........................ :stop:


Slik, weeral te laat
...

chocorookie
10 juli 2006, 22:15
het waren wel de 10s alnico's maar dit ter referentie m.b.t. USA waar ze iets van $50 kosten...............

ccc
10 juli 2006, 22:33
het waren wel de 10s alnico's maar dit ter referentie m.b.t. USA waar ze iets van $50 kosten...............


Ik ga in oktober naar de States, wat vrienden bezoeken, die hem ondertussen liggen hebben met een recuetje van een pawnshop voor 50 $.
Opgelost.

kungalo
19 juni 2012, 23:15
ze zijn te bestellen via www.weberspeakerseurope.com (http://www.weberspeakerseurope.com)

jerome
19 juni 2012, 23:29
Heeft iemand hier de Weber Blue en Silver alnico's wel eens vergeleken met de Blue en Silver alnico's van Celestion?
Ik heb ervaring met de Gold en Silver alnico's van Celestion, geweldige speakers!!!
En ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat die van Weber beter zijn... ;)

Freeqi
20 juni 2012, 11:00
Heb ze vroeger ook veel gebruikt en zelfde problemen qua transport zoals reeds aangehaald ... staan ze op hun site aan 100 dollar kosten ze minstens dubbele aan euros eer ze hier zijn. Ze zijn inderdaad nogal "US only" ingesteld en hebben een beetje een redenering: als je onze speakers wil in EU moet je maar dokken. Steevast duurste couriers ipv ergens een duits verdeelpunt te maken en elke maand een container over zee te sturen ...Doe ook al lang geen zaken meer met ze ... sommige dingen zijn beetje verpakte lucht hé zoals de motor mass enzo ... is enkel een spoel, die magneet is eigenlijk helemaal niet gemagnetiseerd, kan ook niet anders vliegt die spoel met spider en al tegen dak zonder weerstand van membraan ;-)

blue dogs zijn niet te vergelijken met blue celestions, minder agressief, meer laag.
silverbell vond ik persoonlijk een héél goeie speaker qua klank, zowel clean als vervormd. Nadeel was dat ie relatief laag rendement had tov een originele dus gebruiken ze toch wél een bredere coil gap, niet zoals de oude ?