PDA

View Full Version : gladde\zweet handen



Emocide
7 juli 2006, 22:59
met dit warme weer heb ik steeds zweet handen waardoor me de snaren uit de vingers glijden en heel rot speelt :P
wat is hier de oplossing voor :D :cheerup: ?

FruscianteFan
7 juli 2006, 23:02
Geen idee. Ik merk zelf dat ik met dit weer vrij snel door het eelt op mijn ringvinger ga.

Herman
7 juli 2006, 23:15
Ik heb er ook ontiegelijk last van, het enige wat ik doe is zo ongeveer om de 5minuten even met een doek over mn hals en mn handen schoonwrijven...maar als iemand iets beters weet, ben ik er erg benieuwd na :)

Sim-Simon
7 juli 2006, 23:37
Talkpoeder.

Vonk
7 juli 2006, 23:55
Talkpoeder/babypoeder/zwitsal inderdaad ja. Niet teveel anders gaat je hele gitaar onderzitten, gewoon klein beetje in je handen smeren.

GuitarMaster
8 juli 2006, 13:14
Talkpoeder/babypoeder/zwitsal inderdaad ja. Niet teveel anders gaat je hele gitaar onderzitten, gewoon klein beetje in je handen smeren.

Die poeders zorgen er bij mij alleen maar voor dat ik na een tijdje witte bagger bestaande uit zweet/poeder op mijn handen/gitaar heb...

Anders Destium
8 juli 2006, 13:19
Eigenlijk is het het beste om er niets aan te doen (maar wel elke keer na het spelen je toets/gitaar afnemen), ik weet niet of je weleens onder podiumlampen hebt gestaan maar daar zweet je je helemaal een ongeluk. Als je goed leert spelen met zweethanden lukt het ook zonder :)

Squier4ever
8 juli 2006, 13:39
je hals opschuren met 600/800 grit schuurpapier.
zorgen dat er wel lak blijft zitten. werkt voor mij iig zeer fijn, ook als je geen zweetjatten hebt.

Vonk
8 juli 2006, 13:39
Die poeders zorgen er bij mij alleen maar voor dat ik na een tijdje witte bagger bestaande uit zweet/poeder op mijn handen/gitaar heb...

Oh bij mij werkt het perfect. Gewoon je handen wassen met zeep, beetje poeder. Misschien dat jullie nog meer zweten, dan lijkt me dat er niets tegen te doen is.

Snuiter
8 juli 2006, 21:19
Magnesium.

robert-gitarist
8 juli 2006, 21:22
Talkpoeder/babypoeder/zwitsal inderdaad ja. Niet teveel anders gaat je hele gitaar onderzitten, gewoon klein beetje in je handen smeren.

Zwitsal gebruik ik!
Niet alleen voor me handen maar ook gezicht etc.Gewoon erg lekker spul :)
Wat ik wel heb met spelen is vaak zweetbandjes om.jelpt ook nog wel eens :)

Tupelo
9 juli 2006, 00:52
Niet echt last van eigenlijk... :confused:

Jay75
9 juli 2006, 01:04
Stelletje Mietjes :p

dirty-harry
9 juli 2006, 02:18
gewoon de handen wassen met PH neutrale zeep, en talkpoeder gebruiken.

Sicky61
9 juli 2006, 10:40
gewoon ff er overheen (laten)pissen

vulvasonic
9 juli 2006, 16:52
gewoon ff er overheen (laten)pissen

Zo is het me ook opgevallen dat je aanzienlijk minder last van gladde zweethanden hebt als je net hebt zitten fistfucken...... :o


Jongens, kom op. Misschien is het vervelend, maar ik geloof niet dat talkpoeder of magnesium het wondermiddel is. Sta je daar met van die stroeve handjes te spelen, de snaren zo dood als een pier.....

Ik zal wel snel tevreden zijn (of ik heb er gewoon geen last van).

Dweezman
9 juli 2006, 16:54
Voor de verandering eens Gibson Brights op mijn tele gelegd. Na 1(1!) keer spelen staat de roest er al op....

sembo
9 juli 2006, 17:00
ik heb er niet zo vee llast van

maar als ik een tijdje gespeeld heb gaat me hals heel stroef

dat is jammer

maar ik moet er eens wat op verzinnen want op me hals van me gitaar te gaan schuren durf ik niet echt

Tupelo
9 juli 2006, 17:24
Gewoon ff schoonwrijven & je handen wassen voor je gaat spelen.
En opletten met jointjes draaien & gitaar spelen.
Voor je het weet zitten je snaren onder de hars. :hippie:

sembo
9 juli 2006, 17:27
nou nou bedankt voor de tips :p

ik zal het eens proberen :rockon:

en roken da doe ik niet(grapjas :chicken: )

mazzel

Ibanez RuleZ
9 juli 2006, 17:40
geen last van... klaar...

en op een podium is dat idd veel erger, maar daar moet je gewoon meer leren omgaan.

Sicky61
9 juli 2006, 17:57
Zo is het me ook opgevallen dat je aanzienlijk minder last van gladde zweethanden hebt als je net hebt zitten fistfucken...... :o


Jongens, kom op. Misschien is het vervelend, maar ik geloof niet dat talkpoeder of magnesium het wondermiddel is. Sta je daar met van die stroeve handjes te spelen, de snaren zo dood als een pier.....

Ik zal wel snel tevreden zijn (of ik heb er gewoon geen last van).

uiteraard,maar vind daar maar iedere x een vrijwilliger voor

o1251
9 juli 2006, 19:24
Soms gebruik ik voor me voeten :sssh: tee-tree olie, dat doe je in een bdaje en daar ga je minder van zweten misschien help dat ook bij je handen. Nog nooit uitgeprobeert eigelijk 8)

tabmaniac
9 juli 2006, 19:39
ik vind het juist fijn spelen als mn handen een beetje zweten.. ik heb dan het gevoel dat ik alles net wat sneller kan..:) het enige irritante is je plectrum dat dan WEL sneller uit je hand glijd

DsNL
9 juli 2006, 19:43
Voor de verandering eens Gibson Brights op mijn tele gelegd. Na 1(1!) keer spelen staat de roest er al op....

na 1 keer spelen, en hoeveel jaar laten staan?? :p

Dweezman
9 juli 2006, 23:20
na 1 keer spelen, en hoeveel jaar laten staan?? :p

2 dagen...

FruscianteFan
9 juli 2006, 23:25
ik vind het juist fijn spelen als mn handen een beetje zweten.. ik heb dan het gevoel dat ik alles net wat sneller kan..:) het enige irritante is je plectrum dat dan WEL sneller uit je hand glijdNiet als je tortex gebruikt :)

Herman
9 juli 2006, 23:28
Ook als je tortrex gebruikt...ik iig wel :roll: Maar ik heb mn plectrum ingekerft met een mesje, helpt ook wel goed voor grip (ook met zweethanden)

FruscianteFan
9 juli 2006, 23:37
Dat inkerven helpt bij mij wel, maar alleen als mijn vingers glad zijn. Als mijn handen zweterig zijn, glijden ze sowieso nauwelijks weg.

Mephistocles
9 juni 2008, 15:23
Ik heb erg veel last van zweethanden. Het probleem is niet alleen dat ze dan nat (nee niet vochtig, echt nat) zijn, maar ook koud. Mijn handen zijn altijd koud en worden ook nooit warm, behalve hartje zomer als het 40* warm is en ik net de afwas heb gedaan in de caravan. Dat is de laatste keer dat ik me kan herinneren dat ik warme handen had. Voor tien minuutjes... Oh en als ik net wakker wordt soms. Dan zijn ze koel ipv koud.

Een oorzaak van mijn koude handen is misschien ook wel het zweten. Overigens heb ik nergens anders abnormale zweetproductie. Niet onder mn oksels, niet mn voeten, nergens...

Talkpoeder, magnesiumoxide, babypoeder, allemaal al geprobeerd. Ik sta nu eigenlijk op t punt naar de huisarts er mee te gaan.

In het dagelijks leven is het ook iritant. Bij verjaardagen vermeid ik het handenschudden zo veel mogelijk, ik heb een doekje naast mn muis voor als ik wil gamen, massages geven is ook geen goed idee, en zo zijn er legio dingen te bedenken die lastig zijn met koude handen/zweethanden.

Zo ook gitaarspelen. Weet je hoe vervelend het is als je geen goede bends kunt doen, je vingers wegglijden bij lastige akkoorden en je hardware onder je handen wegroest? (als iemand z'n hardware natuurlijk wilt laten roesten d.m.v. spelen: I'm your man. Geef me een maand en d'r zit al roest op je hardware. Heel natuurlijk gerelicd)

Dus is er een dokter op dit forum? Iemand?

hendrix_appendix
9 juni 2008, 15:31
Mephistocles-Gebruik zelf wel eens Odorex extra dry. Spul smeer je op de schone huid (onder oksels, maar eventueel ook je handen dus)voor je gaat slapen. Dan trekt het in en je zweet echt nauwelijks meer. ik heb zelf geen last van extreme zweterigheid, maar wel bovengemiddeld en deed dit wel eens voor de oksels, het werkt super! Je kunt het gewoon bij de supermarkt of drogisterij kopen Paar keer per week gebruiken is afdoende meestal.*

http://www.drogisterij.net/producten/afbeelding/166691.jpg
*Dit bericht is enkel tipgevend en op geen enkele manier bedoelt om campagne te voeren. ondergetekende heeft geen coorperatieve belangen bij bovengenoemd bedrijf.

arcane
9 juni 2008, 15:36
Ik heb erg veel last van zweethanden. Het probleem is niet alleen dat ze dan nat (nee niet vochtig, echt nat) zijn, maar ook koud. Mijn handen zijn altijd koud en worden ook nooit warm, behalve hartje zomer als het 40* warm is en ik net de afwas heb gedaan in de caravan. Dat is de laatste keer dat ik me kan herinneren dat ik warme handen had. Voor tien minuutjes... Oh en als ik net wakker wordt soms. Dan zijn ze koel ipv koud.

Een oorzaak van mijn koude handen is misschien ook wel het zweten. Overigens heb ik nergens anders abnormale zweetproductie. Niet onder mn oksels, niet mn voeten, nergens...

Talkpoeder, magnesiumoxide, babypoeder, allemaal al geprobeerd. Ik sta nu eigenlijk op t punt naar de huisarts er mee te gaan.

In het dagelijks leven is het ook iritant. Bij verjaardagen vermeid ik het handenschudden zo veel mogelijk, ik heb een doekje naast mn muis voor als ik wil gamen, massages geven is ook geen goed idee, en zo zijn er legio dingen te bedenken die lastig zijn met koude handen/zweethanden.

Zo ook gitaarspelen. Weet je hoe vervelend het is als je geen goede bends kunt doen, je vingers wegglijden bij lastige akkoorden en je hardware onder je handen wegroest? (als iemand z'n hardware natuurlijk wilt laten roesten d.m.v. spelen: I'm your man. Geef me een maand en d'r zit al roest op je hardware. Heel natuurlijk gerelicd)

Dus is er een dokter op dit forum? Iemand?


Ik herken je verhaal wel enigzins. Vroeger, pakweg 10 tot 13 jaar geleden ofzo, had ik ook enorm last van zweet handen. Zelfde probleem met handenschudden en de computer muis.
Koude handen heb ik nooit gehad.
Bij mij is het probleem met de zweet handen vanzelf stukken minder erg geworden, misschien dat het toch iets was met de puberteit.

Dat van je koude handen, misschien is je doorbloeding niet optimaal.

Ricis
9 juni 2008, 16:38
Eerlijk gezegd vind ik het zelf wel lekker altijd. Speel een stuk soepeler met opgewarmde, zweterige handen :)

Kietterd
9 juni 2008, 18:27
Gewoon de kamer ventileren. Ik heb dat probleem ook, maar dan met mn plectrum XD

RobertoL
9 juni 2008, 19:32
Je handen wassen. Dan heb je er weer een tijd geen last van

Mephistocles
9 juni 2008, 20:12
Dat van je koude handen, misschien is je doorbloeding niet optimaal.Dat weet ik wel zeker. Wanneer ik in de winter door de regen fiets, worden mijn handen eerst wit/geel, en dan worden ze blauw tot paars, en als ik ze weer opwarm thuis worden ze zalmroze... Kan nooit goed zijn.

Gewoon de kamer ventileren. Ik heb dat probleem ook, maar dan met mn plectrum XDHelaas. Mijn kamer is goed geventileerd. Daar ligt het niet aan.
Je handen wassen. Dan heb je er weer een tijd geen last vanDe tijd van dat ik mijn handen grondig met afwasmiddel heb gewassen tot dat ik mijn gitaar heb gepakt, zijn ze alweer goed vochtig. Dat werkt niet helaas.
Eerlijk gezegd vind ik het zelf wel lekker altijd. Speel een stuk soepeler met opgewarmde, zweterige handen Ja dat is idd soms wel ns lekker, maar niet altijd, en al helemaal niet in het dagelijks leven. Maar ook lastig is dat ze behalve bezweet ook koud zijn.

@Hendrix_Apendix
Dank je, ik ga er second thing in the morning om.

O ja, ben ik vergeten te zeggen. Met bier op, heb ik geen last meer van koude handen (logisch ook, alcohol is een vergif, en je lichaam reageert op gifstoffen door de aderen wijd open te zetten).

Maar om nou dronken iemand een hand te geven... Dan kan ik toch beter koude handen hebben, lijkt mij. En t gitaarspelen gaat er niet op vooruit...

Noid
9 juni 2008, 23:35
@emocide: wellicht helpt een ventilator in de ruimte waar je speelt?

@ mephistocles: ben je hier voor wel eens bij de dokter geweest, en zo ja: wat zei die?

RobertoL
10 juni 2008, 08:40
Wanneer ik in de winter door de regen fiets, worden mijn handen eerst wit/geel, en dan worden ze blauw tot paars, en als ik ze weer opwarm thuis worden ze zalmroze... Kan nooit goed zijn.


Dit heb ik ook. Maar dan worden ze eerst grijs, dan paars en dan rood.

Otje
10 juni 2008, 09:23
Sommige mensen hebben aggressief zweet. Is volgens mij nix aan te doen. Life is tough :D.

Zelf krijg ik stroeve handen als ik de zenuwen heb. En als ik speel voor publiek, dan wil ik wel eens de zenuwen hebben. De zenuwen hebben hindert me al in mijn spel, omdat ik dan niet lekker los ben. Stroeve handen erbij maakt dat ik meestal merkbaar minder goed speel. Da's balen. Voor mij is zweet dus gekoppeld aan m'n gemoedstoestand. Zie ook deze discussie (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=103632).

Mephistocles
10 juni 2008, 10:19
Dit heb ik ook. Maar dan worden ze eerst grijs, dan paars en dan rood.
Grijs :???: :???:

Naja... Lama http://picon.ngfiles.com/183000/portal_183859.gif

@Noid: Nee nog niet, als dat middeltje van Hendrix appendix niet werkt, ga ik er wel mee naar die huisarts.

@Otje:
Agreed, Life is tough:D

Tsja, stresszweet is normaal. Is goed soms zelfs. Maar altijd zweten is niet goed.

heinz3110
10 juni 2008, 12:07
Ik doe ze voor het spelen even een minuutje onder de (ijs)koude kraan.
Helpt bij mij.....

janpetrarca
10 juni 2008, 12:29
Ik hoef maar een paar minuten te spelen en dan begin ik al natte handen te krijgen. Ik heb ook al van alles geprobeerd. Niets helpt, gewoon regelmatig met een doekje handen (en hals) droogmaken. Alleen dat odorex heb ik nog niet geprobeerd. Goeie tip!

Mephistocles
10 juni 2008, 15:43
Ik hoef maar een paar minuten te spelen en dan begin ik al natte handen te krijgen. Ik heb ook al van alles geprobeerd. Niets helpt, gewoon regelmatig met een doekje handen (en hals) droogmaken. Alleen dat odorex heb ik nog niet geprobeerd. Goeie tip!
Ga je nou voor mij antwoorden? Nou, ik vind t prima. Ik geef je helemaal gelijk:)