PDA

View Full Version : Lekkere Versterker?



rambe029
7 juli 2006, 20:36
Beste gitaarverslaafden,

Ik speel nu zo'n 3 jaar op ene beginners amp en het is toch tijd om wat beters te kopen.

IK heb zelf al wat research gedaan en mijn ogen zijn gevallen op de:

*) Vox AD50VT
*) Hughes & Kettner Matrix combo

Heeft iemand ervaring met deze versterkers?

Groetjes,

Arnout

RvB
7 juli 2006, 23:52
Standaard vragen: wat speel je? wat voor geluid zoek je? Wat is je bedget?

sjoerd5
8 juli 2006, 09:06
neem dan een roland cube dan kun je je vemogen uitkiezen.

FruscianteFan
8 juli 2006, 10:22
Dat kan met de modeling Vox ook.

rambe029
8 juli 2006, 12:53
Standaard vragen: wat speel je? wat voor geluid zoek je? Wat is je bedget?

Ik speel vooral rock en blues. Niet de harde shit dus ;).
Ik zoek een lekker warm/vol geluid. Budget = 450 Euro's.


Groetjes,

Arnout

p.s. @ RvB, leuk om te zien dat iemand die in de buurt woont ook op het forum zit =)

the feable
8 juli 2006, 13:02
Als ik jou was zou ik voor een fender buizenamp gaan! Die heeft een mooi warm geluid en is erg geschikt voor blues. Ik weet niet of je alleen op je kamer speelt want dan is het wat minder geschikt! Nieuw zijn ze ook niet te krijgen binnen jouw budget maar kijk es op Marktplaats.nl of Gitaarmarkt!

rambe029
8 juli 2006, 14:45
Het is vooral voor kamer gebruikt. Daarom zat ik ook naar de vox te kijken want die kan je regelen van 1 tot 50 watt.
Volgens mij zijn de "goedkope" Fenders (onder 400 euro nieuw) niet zo goed. Klopt dit of niet?

RvB
8 juli 2006, 14:56
p.s. @ RvB, leuk om te zien dat iemand die in de buurt woont ook op het forum zit =)


Er zijn niet zoveel mensen op dit forum die in de buurt wonen...

Of je moet het over de heer washburn hebben :D

ropp
8 juli 2006, 15:03
een 2dehands fender champ is misschien wat?

Champ op marktplaats (http://koopjes.marktplaats.nl/muziek_en_instrumenten/gitaar_en_basversterkers/40931753.html?return=eJwli9EKgyAYhd8lsEvrN6UwZLQ3k XIYmf6osLaxd5%2Bym8P3cc7REuRnl%2F2cJPBJNsnouNrZ5oy y646AxtNTxyOj0zon6l33n1C0eLucgnZLKgcyLECGuyuxjGyqm Au%2Bd6x41Rq4AFHtVYyPIwhe7HgWexi%2FmUiYYP1q9Vk%2FI e2lYC0qaObvDz5tMko%3D&df=1)

5 watt buizen is nog vrij hard, maar is (ook thuis) best een leuk geluid uit te halen.

JorikDekkers
8 juli 2006, 15:13
Toen ik zelf op zoek was naar een nieuwe amp heb k de cube 60, de vox ad100vt en de H&K Matrix ook naast mekaar gehouden. Voor mij was de duidelijke winnaar de vox, aangezien ik ook van warm geluid houdt en ik niet veel meer gain nodig heb dan voor hardrock...
Ik vond de H&K nogal steriel en dood klinken, het geluid was op zich wel oke maar er zat geen leven in. Tis moeilijk uit te leggen... Deze heeft trouwens wel een paar superhandige features (veel kanalen en alle effecten ten alle tijden voetschakelbaar etc etc)
Hetzelfde idee maar dan veel minder erg had ik bij de Cube, hij klonk eigenlijk best oke maar hij miste de ballen.
De vox heeft vergeleken met deze twee meer een buizenfeel... het is niet 100% buizen en dat hoor je ook echt wel, zeker op hoog volume, maar hij klinkt veel warmer en 'echter' dan de andere twee.

PS: De power knop is echt ideaal voor thuis, want je wil die 50 watt echt niet loslaten op je buren!

Hector_Tsolodimos
8 juli 2006, 15:18
Als ik jou was zou ik voor een fender buizenamp gaan! Die heeft een mooi warm geluid en is erg geschikt voor blues. Ik weet niet of je alleen op je kamer speelt want dan is het wat minder geschikt! Nieuw zijn ze ook niet te krijgen binnen jouw budget maar kijk es op Marktplaats.nl of Gitaarmarkt!
jep, dat zou perfect voor hem zijn
ik heb een Fender buizenamp(Fender Super 112) voor 300 (!!!) gekocht, tweedehands
SUPER (zit em ook in de naam) versterker

ik zou wannere ik al 3 jara zou spelen echt NOOIT aan transistor beginnen
buizen zijn zo veel mooier, (vind ik, samen met 99% van de mensen, toch?)
ooh ja: geloof me:
je kan gewoon niet écht vet klinken wanneer je blues speelt zonder een buizenamp (hoe harder je em zet, hoe vetter ie klinkt)

dus, kijk eens op marktplaats, of spaar door, voor een nieuwe Fender Deluxe, Deville en weet ik veel wat nog meer (vanaf 600 - 1000 euro)

Hector_Tsolodimos
8 juli 2006, 15:19
een 2dehands fender champ is misschien wat?

Champ op marktplaats (http://koopjes.marktplaats.nl/muziek_en_instrumenten/gitaar_en_basversterkers/40931753.html?return=eJwli9EKgyAYhd8lsEvrN6UwZLQ3k XIYmf6osLaxd5%2Bym8P3cc7REuRnl%2F2cJPBJNsnouNrZ5oy y646AxtNTxyOj0zon6l33n1C0eLucgnZLKgcyLECGuyuxjGyqm Au%2Bd6x41Rq4AFHtVYyPIwhe7HgWexi%2FmUiYYP1q9Vk%2FI e2lYC0qaObvDz5tMko%3D&df=1)

5 watt buizen is nog vrij hard, maar is (ook thuis) best een leuk geluid uit te halen.


vet ding, origineel, zeldzaam
als ie een beetje in de buurt is zou ik em kopen

Hector_Tsolodimos
8 juli 2006, 15:22
Het is vooral voor kamer gebruikt. Daarom zat ik ook naar de vox te kijken want die kan je regelen van 1 tot 50 watt.
Volgens mij zijn de "goedkope" Fenders (onder 400 euro nieuw) niet zo goed. Klopt dit of niet?
ik heb op goede transistor versterkers van Fender gespeeld, en op hele slechte
Fender Chorus en Deluxe vond ik goed (zoiets zijn de namen, iig: stevige transistor amps)
maar de nieuwe FM serie (FrontMan) zien er vet uit (zwart, groot én goedkoop) maar klinken best bagger... best erg bagger

sjoerd5
8 juli 2006, 15:24
een roland cube 60 zeg ik dan met veel effecten

rambe029
8 juli 2006, 16:59
ik heb op goede transistor versterkers van Fender gespeeld, en op hele slechte
Fender Chorus en Deluxe vond ik goed (zoiets zijn de namen, iig: stevige transistor amps)
maar de nieuwe FM serie (FrontMan) zien er vet uit (zwart, groot én goedkoop) maar klinken best bagger... best erg bagger

Zijn er uit die fenders ook wel een stevige rock sound uit te halen (bijv. The Who , Jimi Hendrix , Clapton)

Metoshade
8 juli 2006, 17:51
Je hebt een budget waar je 2e hands veel leuke dingen voor kunt halen, maar als je nieuw wilt dan is er naast de diverse bekende modeling- en transistorversterkers ook nog de volgende optie:

Maxwatt van Hiwatt. Een lijn transistorversterkers met een erg leuk geluid voor niet al te veel geld. De G100 (http://www.hiwatt.info/g100.htm) klinkt echt behoorlijk goed. De prijs ligt rond iets van 350 euro. Vooral het cleane geluid vind ik lekker warm en buizig. Verder heb je nog een gain1 en een gain2 kanaal met bluesy, rock, hard-rock tot "metal" sounds. FX-loop, reverb en nog geld over voor de diverse pedaaltjes.

Als je uiteindelijk het podium op wilt, dan is het imho lekkerder om toch voor een 2e hands buizenbak te gaan, een Classic 50 van Peavey is dan een echt blues/rock werkpaard!

rambe029
8 juli 2006, 18:35
Ik ga binnekort naar frietbek (feedback) toe om het allemaal uit te testen. Zijn er nog meer modellen die het uittesten waard zijn?

Hector_Tsolodimos
8 juli 2006, 22:03
Zijn er uit die fenders ook wel een stevige rock sound uit te halen (bijv. The Who , Jimi Hendrix , Clapton)
zeker, makkelijk

FruscianteFan
8 juli 2006, 23:10
jep, dat zou perfect voor hem zijn
ik heb een Fender buizenamp(Fender Super 112) voor 300 (!!!) gekocht, tweedehands
SUPER (zit em ook in de naam) versterker

ik zou wannere ik al 3 jara zou spelen echt NOOIT aan transistor beginnen
buizen zijn zo veel mooier, (vind ik, samen met 99% van de mensen, toch?)
ooh ja: geloof me:
je kan gewoon niet écht vet klinken wanneer je blues speelt zonder een buizenamp (hoe harder je em zet, hoe vetter ie klinkt)

dus, kijk eens op marktplaats, of spaar door, voor een nieuwe Fender Deluxe, Deville en weet ik veel wat nog meer (vanaf 600 - 1000 euro)Haha, dat is dus precies wat ik wél heb gedaan. Ik heb de Vox Pathfinder 15R verkozen boven een Fender Champ 12. Dus ik ben gegaan voor transistor boven buizen, simpelweg omdat die buizenamp zeker op laag volume behoorlijk weinig kan. En zekerste weten dat deze amp lekker klinkt op wat hoger volume.

Dat terzijde, die Vox Pathfinder van mij is erg goed, maar het moet maar net zijn wat je wilt.

Hector_Tsolodimos
9 juli 2006, 01:15
Haha, dat is dus precies wat ik wél heb gedaan. Ik heb de Vox Pathfinder 15R verkozen boven een Fender Champ 12. Dus ik ben gegaan voor transistor boven buizen, simpelweg omdat die buizenamp zeker op laag volume behoorlijk weinig kan. En zekerste weten dat deze amp lekker klinkt op wat hoger volume.

Dat terzijde, die Vox Pathfinder van mij is erg goed, maar het moet maar net zijn wat je wilt.

tja, een buizenbakkie moet je nou eenmaal hard zetten, dan zijn ze op hun best
op laag volume merk je er idd nog niet zo veel verschil

FruscianteFan
9 juli 2006, 12:14
Die Fender Champ klonk op lager volume zelfs slechter dan de Vox. En waarom moet het per se hard? Dat is niet nodig als je thuis speelt, krijg je alleen maar last mee met de buren (of niet, de mijne hebben nooit geklaagd). En als het echt nodig is, kan ik de Vox nog aan een cabinet koppelen ook.

rambe029
9 juli 2006, 12:51
Ik speel vooral toch thuis, dus ik denk dat ik niet voor buizen ga.