PDA

View Full Version : Vraagje over richwood



arnoutsabbe
7 juli 2006, 19:57
Beste forumleden ....

Ik ben van plan een richwood les paul editie te kopen (sunburst)

maar 'k zou toch graag eerst jullie mening hierover weten ....

Ook had ik nog een vraagje : ik heb ergens gehoord dat er 2 soorten kwaliteiten van richwood gitaren zijn : de betere kwaliteits gitaren hebben zwarte koppen , en de mindere niet-zwarte koppen .

IS dit enkel een gerucht of waarheid ? ....


dank bij voorbaat

arnoutsabbe

wietse
7 juli 2006, 20:10
gebruik even de zoekfunctie er is een enorm topic hier alleen over richwood.
die met het gouden logo zijn de goeden zegt men.

zeppo
7 juli 2006, 20:46
die met het gouden logo zijn de goeden zegt men.
"Die met het gouden logo zijn de beteren, zegt men."

Dat lijkt mij juister. En om deze stelling op waarheidsgehalte te toetsen, zal ik proberen om dit weekend een gefundeerd oordeel te gaan vormen over Richwoods.

episua
7 juli 2006, 20:53
Ligt eraan of je een strat of een les paul bedoelt wat betreft het logo. Wil je een strat dan koop je één met het gouden logo ipv een zwart logo. Wil je een les paul dan heb je de keuze uit het gouden logo of een parelmoeren logo. Hier over verschillen de meningen wel. Ik heb bv een witte lp custom met een parelmoeren logo, deze bevalt me uitstekend terwijl er ook mensen hier op het forum zijn die absoluut niet te spreken zijn over de parelmoeren logo types. De witte is bv alleen met parelmoeren logo te verkrijgen, beetje raar en verwarrend. Je moet ze zelf gewoon in de winkel beoordelen, let vooral op de afwerking bij de topkam, de bindingen en of de brug wel in het midden van de gitaar zit (bij de parelmoeren logo types wil dit nog wel eens niet kloppen).
Succes!

tabmaniac
7 juli 2006, 22:37
ik heb zelf ook een richwood..
die gitaren klinken erg lekker alleen de afwerking is niet altijd even netjes. bij mij is bijv. de slagplaat niet mooi afgewerkt

frekie
9 juli 2006, 10:29
http://members.home.nl/fmunniksma/RW/

Plug, plug, plug :soul: