PDA

View Full Version : Peavey model 212 classic



Slashfan
7 juli 2006, 19:23
Beste mensen

Ik zit met een probleem. Ik heb twee weken terug een versterker van peavey gekocht via marktplaats. Ik heb m opgehaald en uitgetest en het leek allemaal goed alleen de potmeters moesten vervangen worden dat is inmiddels gebeurd. Het probleem is dat de versterker na ongeveer een half uur spelen helemaal dood valt. Als ik vervolgens de versterker uit zet en een tijdje wacht en hem dan nog eens probeer kan ik er weer een tijdje op spelen en dan valtie weer weg. weet iemand misschien wat dit kan zijn?

groeten Slashfan

guitardude
7 juli 2006, 23:12
Dit klinkt als een warmte probleem. In de tijd dat hij uitstaat koelt hij weer af namelijk zodat de overhittings-beveiliging uitschakelt. (als dat er op zit tenminste)
Simpel te checken door een Tafelventilator op dat ding te richten. (er moet wel lucht langs de componenten kunnen stromen)
Als hij dan niet meer uitvalt heb je je probleem gevonden. :)

shamehair
8 juli 2006, 14:32
Nnormaal hebben die peavey classics, tenministe als het een classic 50 is, een ingebouwde ventilator. Wat je eens moet nakijken is dat als je je versterker opzet, je een ventilator hoort beginnen draaien (= een licht zoemend geluid). Als dat niet is is deze kapot en zou ik is langs een reparateur langsgaan. Voor de rest geen idee wat het zou kunnen zijn.

Succes!

Mike McCready
8 juli 2006, 15:08
Inderdaad, onze bassist heeft dit ook ooit gehad tijdens een optreden. Kast opengeschroefd, ventilator erop en we konden weer doorspelen. Daarna heeft hij de ventilator vervangen en nooit meer dat probleem gehad.

Slashfan
8 juli 2006, 17:07
Bedank voor de reacties, ik heb m'n versterker inmiddels goed werken nu. Ik heb eerst getest of hij het met een ventilator wel deed. dat was dus het geval. Ik heb de versterker ook nog uit de kast gehaald en op de kop gelegd zodat de buizen omhoog stonden en toen gespeeld en het bleef goed dus er was niet heel veel koeling nodig.
Vervolgens heb ik een stopcontact bij de schakelaar van de versterker er op gesoldeerd, stopcontact onder in de kast gemaakt. Vervolgens een oude ventilator uit de kast gehaald en zo in de kast gemonteerd dattie op de buizen richt. De ventilator met een adapter die zelfs op verschillende standen kan in het stopcontact en nu doettie het goed.

Er zat trouwens nergens een andere ventilator dat heb ik eerst wel goed gecheckt.

Bedankt mensen!! ik kan nu weer lekker spelen

Dude
9 juli 2006, 19:35
Je hebt een peavey uit de classic/deuce serie ?

http://www.lodging-fridayharbor.com/islandsmusic/images/for%20sale/peaveyclassic.jpg

Deze zeg maar ??


oud bakkie, ik zou het effe goed laten checken hoor, wil je hem als gig amp gaan gebruiken....