PDA

View Full Version : All round compressor Boss vs Carl Martin



Satriani
7 juli 2006, 17:05
Hee dudes

Ik ben op zoek naar een compressor, nou kan ik een boss cs-2 kopen voor 80 euro of een carl martin comp voor 130. In principe wil ik er veel mee doen..dus low gain leads, funky slagjes en ook meer sustain bij high-gain solos.

Wat zou de beter keus zijn ? ook rekening houden met het prijsverschil. Speel wel over een fender deluxe 85 dus solid-state..

zjanke
7 juli 2006, 19:37
Zelf testen!


Ik heb op een CS-2 gespeeld en een CS-3 gehad (dat is al anders, de 2 is wel beter), maar ben pas serieus aan de compressor sinds ik een Carl Martin heb ;)

vinni
9 juli 2006, 20:41
De CM is echt studiokwaliteit

Hee Zjanke....
Heb jij niet van mij een CM gekocht?

Ik had er trouwens twee....

Vinni

robert-gitarist
9 juli 2006, 20:50
CS-3 heb ik gehad en vond ik echt klote ding..maand gehad en verkocht.CS-2 en CS-1 ook beide keer geprobeerd en vond de CS-2 wel erg bruikbaar en goed klinken.Maar heb geen ervaring met de CM maar ik ben er eigelijk wel van overtuigd ben dat het geen rotzooi is ;)
Ik gebruik veder helemaal geen comp. maar voor funky dingetjes enzo wil ik ngo wel keer een MXR Dynacomp hebben..vond ik ook wel fijn pedaal

Satriani
10 juli 2006, 00:03
Ik zit ook nog er over te denken om een barber tonepress te kopen..die carl martin heeft een hoop knoppen wat voor mij een minpunt is en de soundsamples op de site van barber staan me erg aan. Alleen betaal ik er wel 2x zoveel voor als de cs-2. Hoe doet de tone-press het icm met high-gain solo's ?

En de cs-2 is die bruikbaar voor : funk/cleane solo's met veel sustain / en het high-gain gebeuren? robert? :hippie:

Hector_Tsolodimos
10 juli 2006, 06:33
ik weet over die compressor's eigenlijk niks, maar ik kan je wel vertellen wat ik van Boss vindt en wat ik van CM vindt;
Boss is eigenlijk niet veel meer dan Behringer (het lijkt erop dat je 4x zo veel voor een boss betaald omdat het een naam heeft + niet van plastic, maar van metaal zijn gemaakt) (( ik ben tenmiste zeer ontevreden over mijn Boss DS-2, klinkt werkelijk nergens naar))
Carl Martin heeft daar in tegen hele goede pedaaltjes, dus het lijkt mij eigenlijk duidelijk (zéker als je zegt dat je hem veel zult gebruiken)

BartL
10 juli 2006, 16:36
En de cs-2 is die bruikbaar voor : funk/cleane solo's met veel sustain / en het high-gain gebeuren? robert? :hippie:
Ik vind hem erg lekker voor die "Under the Birdge" sound :)
Zelf gebruik ik hem altijd als solo boost, zowel over clean als overdrive.

zjanke
10 juli 2006, 19:06
De CM is echt studiokwaliteit

Hee Zjanke....
Heb jij niet van mij een CM gekocht?

Ik had er trouwens twee....

Vinni

[of-topic]
Yep en ik heb niet zolang daarna een DC-2 in 99.9% goede staat verkocht voor 127,50 met boekje en doosje. Nu heb ik een polychorus....
[/of-topic]