PDA

View Full Version : Walter Trout



Gitaargek
7 juli 2006, 15:52
Ik heb net Walter Trout ondekt. Heb meteen Full Circle en Deep Trout gekocht. Zijn er nog albums van Walter Trout die ik "MOET" hebben. Ben nog niet erg bekend met zijn werk. Ga 1 november wel naar een concert van hem.

Groeten :noob:

Dick Wolkendeck
7 juli 2006, 15:54
Koop eens een live CD. Lekker heavy.

rocker_71
10 juli 2006, 10:30
Ja, Trout is echt gaaf.
Ik heb hem zelf ook pas laat ontdekt. Pas nadat ik hem in de Boerderij heb zien optreden (en met hem gewerkt), heb ik cd's van hem gekocht. Inderdaad een live cd. Klinkt super. Er staat een hele gave solo op.
Zijn sound is ook helemaal okee, lekkere Stratocaster.
Wat me opviel bij zijn concert is dat ie heel veel dynamiek gebruikt. Soms vol gas, maar ook hele rustige stukkken.

Helter Skelter
10 juli 2006, 23:20
Ik heb Trout al een stuk of 5 keer gezien en ik ben niet (erg) onder de indruk van z'n geluid en spel maar des te meer van z'n stem, Trout is absoluut een van de beste bluesvocalisten imo :cooler:

en z'n grimassen tijdens solo's zijn trouwens ook geweldig :rockon:

Kim Wilson
12 juli 2006, 09:12
Ik heb Trout inmiddels ook een paar keer gezien op bluesfestivals. En vooral de laatste keer vond ik het erg richting hardrock leunen. Erg hard en erg rauw. IMO te ruig voor een bluesfestival. Hij had er een hammond bij op het podium, maar daar heb ik weinig van gehoord, zo hard stond het. Maar hij kan idd wel een aardig moppie spelen. Al moet ik wel zeggen dat je hem er wel bij moet zien. Op cd gaat veel energie verloren.

wietse
12 juli 2006, 17:13
live in the jungle is echt een aan te raden cd van walter trout ,daar staat een bloedstollend mooie uitvoering van red house op, en no more fish jokes is ook een top live album.
ik vind zijn live cd's stukken beter dan z'n studiowerk, het vuur spat daar van af.

Gitaargek
12 juli 2006, 22:10
live in the jungle is echt een aan te raden cd van walter trout ,daar staat een bloedstollend mooie uitvoering van red house op, en no more fish jokes is ook een top live album.
ik vind zijn live cd's stukken beter dan z'n studiowerk, het vuur spat daar van af.
Nou ik ben benieuwd. Ik ga 1 november dus dat zal wel een avondje worden. Ik heb nu Deep Throut en Full Cirlce en allebei lekkere platen.

farstreetblues
2 augustus 2006, 19:16
Ik heb net Walter Trout ondekt. Heb meteen Full Circle en Deep Trout gekocht. Zijn er nog albums van Walter Trout die ik "MOET" hebben. Ben nog niet erg bekend met zijn werk. Ga 1 november wel naar een concert van hem.

Groeten :noob:

Heb Trout als erg vaak gezien en gesproken,.....één van de mooiste momenten is het signeren van mijn gitaar op het bluesfestival in Antwerpen op de Markt. Mijn gitaar is ook een verkleurde oudere '70 strat, hij vond hem erg lijken op die van hem, vertelde hij....paar jaar later kwam ik hem weer tegen in Tilburg, en hij vroeg of ik die gitaar nog had...

Positively Beale street, één van zijn beste albums....
Als ie in de buurt speel ga ik altijd wel kijken 1 nov. in o13 Tilburg, 3 november Antwerpen, Kids Bluescafé,

Jasper Farstreet

nopster
2 augustus 2006, 20:35
De enige keer dat ik hem live zag vond ik het echt slecht. Te luid, te schel, te veel eindeloos noten piemelen... heel jammer, ik had er nochtans naar uit gekeken.