PDA

View Full Version : Martin D35 -- dof



JasperSteenbergen
7 juli 2006, 13:39
ik was vandaag bij Feedback in Eindhoven, daar hing een D 35. De gitaar stelde me een beetje teleur. Het geluid was dof, en zeker niet sprankelend. Er hingen gitaren die beter klonken en goedkoper waren. Ik vond het een beetje vreemd. Ik heb vaker op een D 35 gespeeld en daar konden de taylors, en guilds echt niet tegenop.

Kan het zijn dat het aan de snaren lag ofzo, of klinken martins altijd 'doffer'?

gertdm
7 juli 2006, 13:47
Zoiets kan vele oorzaken hebben. De snaren inderdaad, maar ook de afstelling van die gitaar en vooral de ruimte. Dus als de Taylor waar je t over hebt in die ruimte ook anders klinkt dan die Martin, dan heb je een punt.
Een D35 zou toch redelijk wat volume en diepte moeten produceren.

Misschien is er veel op gespeeld door klanten en zijn de snaren aangetast?
Martin is tamelijk consistent in zijn kwaliteit, dus een maandag-gitaar kennen ze daar eigenlijk niet zo. Hoewel zeg nooit 'nooit'....maar in de praktijk ben ik ze nog niet tegen gekomen (en juist wel bij Taylor en Furch)

Ik zou ook eens de gitaar in een andere ruimte proberen of desgewenst buiten....

Eko
7 juli 2006, 14:34
Precies,
Het merk en de gitaar kennende moet het aan externe oorzaken liggen. De 35 zou briljant helder en gedefinieerd moeten kllinken en dat doet hij, zeker weten.
Meestal een geval van slechte snaren.

ashwin
8 juli 2006, 21:24
Hoi, werk in het centrum en kom dagelijks langs Feedback.
Vroeg het me al tijden af maar met die hoge temperaturen van de laatste dagen
Ben ik maar eens polshoogte gaan nemen.
Wat wil het geval: Als ik naar die winkel kijk (als enthousiast gitarist) valt het me op dat er altijd net achter de etalageruit op de 1e verdieping gitaren staan opgesteld die de godganselijke dag in de zon staan te bakken.
Kunnen natuurlijk wat eyecatchers zijn uit het goedkope segment maar mijn steekproef wees anders uit.
Toen ik naar de gitaren toeliep stonden er diverse gitaarmerken opgesteld
w.o. Taylor Yamaha,
Gitaren voelden natuurlijk hartstikke warm aan. Speelde op de Taylor (ik weet niet eens welk type) en merkte dat hij ontstemd was.
Als je als “Muziekzaak” nu zo met je instrumenten omgaat dan kan het toch (m.i.) best wel zo zijn dat het ten koste gaat van de kwaliteit van het geluid?
Enne… aan airco deden ze ook niet want het was bloed en bloed heet in die zaak.
Nu weet ik ook wel dat een airco slecht is voor de luchtvochtigheid maar enige vorm van klimaatbeheersing heb ik niet kunnen ontdekken.
“Het kon allemaal geen kwaad” volgens een verkoper.
Voor mij weet ik een ding zeker, daar koop ik nooit een gitaar.
Terugkomend op de gitaar (Martin) die toch heel anders klinkt dan hij zou moeten doen
( ervan uitgaand dat Martin geen maandagprodukten kent) zou het best wel eens
aan de opslagcondities kunnen liggen want ik kan me niet voorstellen dat jij als klant je gespaarde eurootjes uitgeeft aan een gitaar die zo slecht opgeslagen/uitgestald is geweest.
Als er thuis afwijkingen worden geconstateerd moet je o\afwachten of zij dan zo coulant zijn om de klachten op hun kosten te verhelpen (als ze er al wat aan kunnen doen)

ashwin
8 juli 2006, 21:26
Sorry, ik was vergeten te vermelden dat het om Feedback Apeldoorn ging.

LaurentB
4 oktober 2006, 16:37
ik was vandaag bij Feedback in Eindhoven, daar hing een D 35. De gitaar stelde me een beetje teleur. Het geluid was dof, en zeker niet sprankelend. Er hingen gitaren die beter klonken en goedkoper waren. Ik vond het een beetje vreemd. Ik heb vaker op een D 35 gespeeld en daar konden de taylors, en guilds echt niet tegenop.

Kan het zijn dat het aan de snaren lag ofzo, of klinken martins altijd 'doffer'?

Oh, deze thread valt me nu pas op (was iets over snaren aan het zoeken): ik heb bij Feedback Eindhoven ook eens een Taylor geprobeerd die me ook niet meeviel, terwijl ik bij EMI (door Feedback overgenomen) zo'n zelfde Taylor heb geprobeerd die echt een "wow"-effect had. Ik heb er nog diverse gitaren van 1000 tot 2500 euro geprobeerd, en ze klonken allemaal niet geweldig daar. De snaren werden heel snel dof daar, wist de verkoper me te vertellen.

zoon van Piet
4 oktober 2006, 17:33
het is daar ook gewoon een grote doos, in Ehv. Daarom liet (voormailig Conijn-) verkoper erik daar ook een houten hoek bouwen, om de akoesticshe gitaren wat klank te geven. Erik is weg, Conijn is weg, hoek is weg.. en klank is weg, kennelijk...

sjaakies
4 oktober 2006, 21:52
voor een eche western gitaar moet je naar een winkel gaan waar ze de gitaren goed verzorgen en onderhouden en dat is in elk geval niet feedback apeldoorn(dit is mijn persoonlijke mening), was er laatst en kreeg de indruk dat ze de gitaren niet echt met respect behandelde. ben zelf wat verwend qua gitaren want ga meestal naar amersfoort.
en een martin d 35 hoort waanzinnig te klinken lijkt mij

matto
8 oktober 2006, 19:05
Je kunt natuurlijk bij serieuze belangstelling altijd even vragen of ze er een nieuw set snaren op willen zetten.