PDA

View Full Version : Vraag: software om muziek te componeren??



anoniem
7 november 2001, 00:04
Hoi,
Kan iemand mij iets vertellen over de mogelijkheden om te componeren op de pc? Ik bedoel het maken van accoordenschema's en beluisteren enz. Wat heb ik dan nodig aan apparatuur en wat voor software kan ik het beste gebruiken om mee te beginnen?

Groet, Ivy

Kitaarhiero
8 november 2001, 09:34
Eindelijk een reply op deze post.

wat je nodig hebt om op je computer muziek te componeren is ten eerste de software, bij de Total Guitar van vorige maand zat de volledige versie van Logic audio..gratis en deze maand geven ze Cubase weg op de CD.
dan heb je nog een soundcard nodig (eigenlijk eerst die soundcard, dán het programma)
en een voorversterker.
Om gitaar op te nemen moet je een voorversterkt signaal naar de computer sturen: voorbeeld 1: Gitaar-> Preamp/amp sim->Soundcard->Computer.
alternatief-> Gitaar/zang/acoustisch gitaar->microfoon->preamp (18")->sound card-> computer.

did that help you?

philbee
19 november 2001, 16:22
ik heb ooit een programmatje gekocht heet JAMMER Professional (net als jammer hehe) maar jammer was het verre van, je kon eindeloos componeren en basisinstrumenten inspelen. Zo kon je bv een nummer maken en eindeloos je solo's oefenen. Om stem en gitaar in te spelen heb je dan wel Cubase nodig om WAV files te maken.

ekkerman
19 november 2001, 18:05
of cubase met een keyboardje

sleep_to_saturate
19 november 2001, 18:20
Ik gebruik Buzz soms als drumcomputer of om met midi leuke compositietjes te maken.

JannekeR
19 november 2001, 19:21
ik vind dat stom. Pak een gitaar en hoor: muziek!

sleep_to_saturate
20 november 2001, 00:38
Tja..

Kitaarhiero
20 november 2001, 16:06
maar gaat het ook niet om het opnemen? da's best wel cool toch, 'k wou dat ík de benodigde apparatuur had man!

philbee
20 november 2001, 16:33
Als je cubase hebt kun je de nummers componeren, inspelen, bewerken als in een mini studio, Klinkt natuurlijk digitaal maar je krijgt er wel handigheid in, heb met zo'n eigen werkje zo'n jaar geleden nog Radio3 gehaald dus het hoeft niet eens belabberd te klinken.

Betr. Jannekes opmerking natuurlijk pak gitaar, speel, luister. Maar vaak heb je zoveel dingen in je kop dan moet je het gewoon opnemen. Bovendien klinkt een compositie toch wel ff anders met een band. Minidisc is wat dat betreft ook een godsgeschenk bij repetities.

GerjandH
20 november 2001, 20:18
http://www.n-track.com
is ook een leuk progje