PDA

View Full Version : probleempje jcm800



Orpheo
7 juli 2006, 12:19
Guys, zoals jullie weten gebruik ik de jcm800 2203 (nja de comboversie dan) als amp. hij klinkt super. beter gezegd: klonk. sinds ik 'm naar friesland heb mee gezeuld, en terug, is ie niet helemaal meer de ouwe. hjj mist de power en punch die hij eerst wel had, (buizen wellicht nu finaal op? t zijn al oudjes), maar het grootste probleem is de input.

zoals men wel weet heeft de 800 2 inputs: high en low. de high doet t wel, maar niet van harte, en de low doet t totaal niet. de high, die gaat op hoge volumes (master op 4, gain op 1 ofzo) flubberen. t kan zijn dat de eindbuizen een clippend karakter gaan vertonen, maar lijkt me niet.

de low is echt een probleem. die gaat op gain10 master4 gewoon KEIhard brommen. gain lager, master hoger, gain hoger, master lager; het baat niet. hij bromt ongelooflijk hard. mijn vragen:


wat zou het kunnen zijn?
is de reparatie duur? of relatief eenvoudig zelf uit te voeren?
Of is het gewoon tijd om dit ouwe beestje als versiering te houden, en een studiotone erbij te nemen als mainamp?



voor een nog beter beeld van de amp: ik heb de 2 middelste eindbuizen eruit gehaald, effectief gezien is het nu dus een 50 watter. dit gaat al sinds december goed...de impendantie is correct aangepast. de waarde weet ik even niet. speakers staan gewoon normaal geschakeld; parallel aan die ene output. zoals t 'hoort'. graag hoor ik van jullie!

tillens
7 juli 2006, 12:28
Ik weet niet hoe vaak je em laat servicen maar op zich als het een amp voor on the road is moet je dat ding gewoon onderhouden. Ik weet een goede amptech, ik weet alleen niet of ik em mag noemen dus zou je me ff kunnen pmen dan als je dat wil weten. gr peter

duckman
7 juli 2006, 13:40
Het is gwoon tijd voor de grote onderhoudsbeurt.
Geloof me, doe hem niet weg en/of koop iets nieuws, over de sound was je toch altijd tevreden?

Er zitten een aantal amp doktors in den haag en omstreken, maar wellicht kunnen een aantal mede forum leden iemand aanbevelen.

SimonS
7 juli 2006, 13:42
dr Tube moet goed te reizen zijn vanuit DenHaag. vanuit Leiden iig prima te doen.

Orpheo
7 juli 2006, 14:10
Het is gwoon tijd voor de grote onderhoudsbeurt.
Geloof me, doe hem niet weg en/of koop iets nieuws, over de sound was je toch altijd tevreden?

Er zitten een aantal amp doktors in den haag en omstreken, maar wellicht kunnen een aantal mede forum leden iemand aanbevelen.

ja ik was altijd tevreden, maar de laatste tijd heeft ie steeds meer kuren. steeds minder power, ballen en 'oompf' en steeds meer schelheid erin. als ik treble dan terugdraai, wordt t minder schel, maar des te modderiger. het niet hebben van een clean kanaal is ook verdomd lastig, ondanks de ts9 die ervoor hangt.

een hele service kost volgens mij meer dan dat de amp me gekost heeft... :???:

Agent_Smith
7 juli 2006, 15:05
een hele service kost volgens mij meer dan dat de amp me gekost heeft... :???:

Nou, dat denk ik niet hoor. Anders heb je m wel heel goedkoop gekocht.

Maar afgezien daarvan: hij zal toch gerepareerd moeten worden. Zo als-ie nu is heb je er zelf niks aan en kun je m ook niet fatsoenlijk verkopen.

Orpheo
7 juli 2006, 15:20
Nou, dat denk ik niet hoor. Anders heb je m wel heel goedkoop gekocht.

Maar afgezien daarvan: hij zal toch gerepareerd moeten worden. Zo als-ie nu is heb je er zelf niks aan en kun je m ook niet fatsoenlijk verkopen.

ik denk t haast wel. ik heb 'm inderdaad heel goedkoop gekocht. nja zonder dollen; hoeveel kost een kwartetje el34 en een triootje preampbuizen, door iemand anders erin gezet en gebiast? en dan nog eens de reparatie. ik denk dat ik dan rond de 350 euro zit, of niet soms?

SimonS
7 juli 2006, 15:24
ik denk dat ik dan rond de 350 euro zit, of niet soms?
ik denk het niet. mail gewoon drtube eens wat 't gaat kosten. prijsindicatie kun je krijgen als je op de site kijkt...

krieke
7 juli 2006, 16:28
ik denk het niet. mail gewoon drtube eens wat 't gaat kosten. prijsindicatie kun je krijgen als je op de site kijkt...

idd, ik zou em voor die reden zeker nie wegdoen
als je het toch doet, pm me dan maar :D

Orpheo
7 juli 2006, 16:39
idd, ik zou em voor die reden zeker nie wegdoen
als je het toch doet, pm me dan maar :D

neuh, de jcm800 gaat niet weg. relic from the past. ik heb er teveel (emotionele) binding mee om 'm weg te doen. maar deze amp is gewoon te fragiel om mee te nemen naar diverse dingen. ook toen ie nog in topconditie was. ik zoek dus blijkbaar een vervanger... :nervous:

duckman
7 juli 2006, 17:06
neuh, de jcm800 gaat niet weg. relic from the past. ik heb er teveel (emotionele) binding mee om 'm weg te doen. maar deze amp is gewoon te fragiel om mee te nemen naar diverse dingen. ook toen ie nog in topconditie was. ik zoek dus blijkbaar een vervanger... :nervous:

een marshall die te fragiel is om mee te nemen???
Het moet niet gekker worden

Een van mijn beste vrienden heeft ooit een JCM800 combo van de trap af laten donderen en gewoon nog doen.Kom op kerel, die amps kunnen echt wel tegen een stootje.
Je praat jezelf nu wat aan...

En denk je dat er een nieuwe amp is die PRECIES die sound heeft, no way..

SimonS
7 juli 2006, 17:26
die amp is echt wel road-proof... hij heeft gewoon even wat amp-tech-love nodig. jeweettoch:harmony:

Agent_Smith
7 juli 2006, 17:58
De JCM800s behoren volgens mij tot de meest robuuste amps van Marshall ooit. Onverwoestbaar bijna.
Ik geloof dat je met bijvoorbeeld een 2000 bepaalde dingen niet moet doen wat je met een 800 wel kan doen.

Orpheo
8 juli 2006, 01:19
nee ik maak geen geintje. deze 800 is superfragiel. heb ik altijd al gevonden bij marshall in het algemeen. de mark4 die ik had, DIE was pas robuust.

Solidkick
8 juli 2006, 10:44
sinds ik 'm naar friesland heb mee gezeuld, en terug, is ie niet helemaal meer de ouwe.


Dat hoor je wel vaker...

Orpheo
8 juli 2006, 12:13
Dat hoor je wel vaker...

alsof t iets te maken heeft met friesland ;) dat ding kan/kon gewoon niet goed tegen beweging. precies het tegenovergestelde van een mens :D

Anders Destium
8 juli 2006, 13:04
Je kunt ermee langs A-design (http://www.adesignsound.com/) gaan op de Regentesselaan, wel even vantevoren bellen.

Als je zo tevreden bent over het geluid dan is een reparatie natuurlijk de moeite waard. Vraag wel eerst om een indicatie!

Orpheo
8 juli 2006, 14:58
Je kunt ermee langs A-design (http://www.adesignsound.com/) gaan op de Regentesselaan, wel even vantevoren bellen.

Als je zo tevreden bent over het geluid dan is een reparatie natuurlijk de moeite waard. Vraag wel eerst om een indicatie!

het probleem is, ik kan me alleen maar herinneren dat ik tevreden was over het geluid. zoals ie nu is vind ik 't echt naatje, en ik weet niet of een reparatie 'm terugbrengt naar hoe 'ie eerst was, of althans; was in mijn geheugen...

BLOK182
8 juli 2006, 14:59
Alsie "altijd al fragiel was", dan was er toen ook al iets mis dunkt me!

Orpheo
8 juli 2006, 15:08
Alsie "altijd al fragiel was", dan was er toen ook al iets mis dunkt me!

tja, om een of andere reden vond ik deze jcm altijd heel fragiel, maar zoals ik al zei, dat idee heb ik altijd bij marshall. niet zo solide als bv koch of mesa.

ik ga maar weer eens op ampjacht... zul je zien dat ik straks toch nog een topic open met "orpheo aan koch!" en dus thuiskom met de supernova (ik zeg maar wat :P )

Anders Destium
8 juli 2006, 15:31
Dit is echt een belachelijke redeneerlijn, pardon my French.

Altijd was je tevreden, nu is je versterker kapot en ben je niet meer tevreden (goh), maar je wil je versterker niet laten maken? Ben je bang dat je niet tevreden meer bent over het geluid als de versterker doet wat hij moet doen :???:

BLOK182
8 juli 2006, 15:39
Nja, als je die JCM800 voor weinig aan mij wilt verkopen, zeg het maar:-) Ken nog wel wat goedkope adresjes:p Ik ken trouwens wel amps die solider AANVOELEN als Marshall, maar ze zijn redelijk onverwoestbaar. De VS100 combo in onze repetitieruimte knalt nog steeds met 1 gescheurde speaker en de JCM900 top van onze zanger is ook behoorlijk afgeragd en gaat nog als een trein.

Orpheo
8 juli 2006, 16:10
Dit is echt een belachelijke redeneerlijn, pardon my French.

Altijd was je tevreden, nu is je versterker kapot en ben je niet meer tevreden (goh), maar je wil je versterker niet laten maken? Ben je bang dat je niet tevreden meer bent over het geluid als de versterker doet wat hij moet doen :???:

ik snap wat je bedoeld, maar tja, ik kan t ook niet anders verwoorden. ik ga nog wel eventjes bellen maandag. nu geen tijd ff voor.

SimonS
8 juli 2006, 16:35
ik snap wat je bedoeld, maar tja, ik kan t ook niet anders verwoorden. ik ga nog wel eventjes bellen maandag. nu geen tijd ff voor.
je hebt gewoon zin om iets nieuws te kopen. *kuch* GAS *kuch*

SimonS
8 juli 2006, 16:36
een +1 voor A.D.

Orpheo
8 juli 2006, 17:28
je hebt gewoon zin om iets nieuws te kopen. *kuch* GAS *kuch*

bullshit. hooguit zin om een 5e LP erbij te nemen, maar behoefte naar een nieuwe amp had ik niet zo heel erg, maar de noodzaak komt toch echt steeds meer. en nog een punt, ik heb deze jcm800 gekocht voor ommenabij 500 euro. een reparatie+nieuwe buizen wordt bijna evenveel als wat ik voor de amp betaald heb. lijkt mij een slechte investering...

Anders Destium
8 juli 2006, 18:02
En hoe is dat geen GAS? :seriousf:

BLOK182
8 juli 2006, 18:57
bullshit. hooguit zin om een 5e LP erbij te nemen, maar behoefte naar een nieuwe amp had ik niet zo heel erg, maar de noodzaak komt toch echt steeds meer. en nog een punt, ik heb deze jcm800 gekocht voor ommenabij 500 euro. een reparatie+nieuwe buizen wordt bijna evenveel als wat ik voor de amp betaald heb. lijkt mij een slechte investering...
Ach, buizen verslijten, die moet je ook bij een amp die 100% goed is op zijn tijd vervangen. Dat hoort bij het spelen op een buizenbak.

robert-gitarist
8 juli 2006, 19:34
Geloof me,nieuwe buizen kosten echt geen 500 euro hoor..en ook geen 400 :D
Gewoon laten reparen,spelen en terzijner tijd maar eens een andere amp kopen.Je was toch te vreden veder?Enne anders verkoop je maar een van die les pauls van je en koop je 1 verstrker voor terug en laat die jcm800 maken :D
Je hebt toch genoeg les pauls
:seriousf:

Orpheo
8 juli 2006, 21:16
En hoe is dat geen GAS? :seriousf:

geen gas voor amp in ieder geval ;)

ik ga zelf eerst kijken of er een solderinkje los zit bij die low input, wellicht is het gewoon een eitje om t zelf te doen. kan ik allicht later er nieuwe buizen ingooien.











:nervous: damn ik heb wel gas voor een nieuwe amp! eentje waar ik een half jaar geleden op gespeeld heb, en die toch wel heel lekker klonk... even vriendin overtuigen van de pure noodzaak :chicken:

SimonS
8 juli 2006, 23:03
shizzle, je hebt écht gas! deal with it. the right way ;)

enne, retube á 500 euri... dat is nu typisch een Orpheoistische GAS-uitspraak :)

Orpheo
8 juli 2006, 23:10
shizzle, je hebt écht gas! deal with it. the right way ;)

enne, retube á 500 euri... dat is nu typisch een Orpheoistische GAS-uitspraak :)

GAST!!!!!!! KAP er eens mee met hetgeen ik zeg te verdraaien! ik heb NERGENS gezegd dat een retube en evt. reparatie 500 euro gaat kosten!

en gas, gas... tja, ik weet wel wat ik wil, maar ik weet niet welk apparaat ik dan kan/moet nemen ;)

SimonS
8 juli 2006, 23:13
ik heb deze jcm800 gekocht voor ommenabij 500 euro. een reparatie+nieuwe buizen wordt bijna evenveel als wat ik voor de amp betaald heb
GASSSS(T ) sorry, het was retube+reparatie. ja daar wordt het wel veeel duurder van :stop:

maar het is jouw call.

SimonS
8 juli 2006, 23:16
mail gewoon drtube eens wat 't gaat kosten. prijsindicatie kun je krijgen als je op de site kijkt...
en dit wilde ik nog even aanhalen.