PDA

View Full Version : customizing deze gitaar



Emocide
7 juli 2006, 11:53
dit is toch de gitaar die ik zoek alleen
-moet een 7 snaar worden
-stomme "seven" inlay eruit
-een toneknop

weet iemand waar ik dit zou kunnen laten doen *het liefst in nederland* en hoeveel dit ONGEVEER zal gaan kosten ?


http://www.americanmusical.com/images/h/p37899h.jpg
http://www.ibanez.co.jp/img/eg/m/MTM1_BR_1M_01.jpg

iwamoto
7 juli 2006, 11:58
IK WEET HET!!!
koop een 7 snarige RG, en dan kan je altijd nog de inlay eraf laten halen

Blen-D*?
7 juli 2006, 11:59
IK WEET HET!!!
koop een 7 snarige RG, en dan kan je altijd nog de inlay eraf laten halen

lol

zou wel erg nice wezen

Emocide
7 juli 2006, 12:00
gaat ook vooral om de reversed headstock :D dat vind ik echt super apart en de kleur :D en de elementen :D en het hout :D maar het MOET per see een 7 snaar zijn

Dick Wolkendeck
7 juli 2006, 12:00
Huub Boel maakt een erg goede 7 snaar, de MC 7. Hij doet ook customizing, dus wellicht iets voor jou.

Emocide
7 juli 2006, 12:01
Huub Boel maakt een erg goede 7 snaar, de MC 7. Hij doet ook customizing, dus wellicht iets voor jou.

die gitaar kende ik al de mc7 *ook nog filmpje van gezien* idd mooie gitaar maar de kop vond ik minder
ik zal hem eens een mailtje sturen :)

G.G.
7 juli 2006, 12:05
Je wilt die gitaar laten customizen?

Dat gaat niets worden want:

Hals is niet breed genoeg voor 7 snaren.
Elementen zijn geschikt voor 6 snaren niet 7 (waarschijnlijk moet er weer gefreesd worden.
Toneknop vereist extra fresing aan de achterkant
Headstock wordt erg lelijk wanneer je ergens een 7e stemmechaniek probeert weg te werken.
Inleg verwijderen wordt helemaal niets. Je moet dat gat opvullen en blijft altijd zichtbaar, tenzij je de toets helemaal dichtsmeert en dekkend lakt, wat er weer niet uitziet.

Niet doen. Koop er gewoon eentje met 7 snaren, of laat hem bouwen of bouw hem gewoon zelf.

Emocide
7 juli 2006, 12:06
Je wilt die gitaar laten customizen?

Dat gaat niets worden want:

Hals is niet breed genoeg voor 7 snaren.
Elementen zijn geschikt voor 6 snaren niet 7 (waarschijnlijk moet er weer gefreesd worden.
Toneknop vereist extra fresing aan de achterkant
Headstock wordt erg lelijk wanneer je ergens een 7e stemmechaniek probeert weg te werken.
Inleg verwijderen wordt helemaal niets. Je moet dat gat opvullen en blijft altijd zichtbaar, tenzij je de toets helemaal dichtsmeert en dekkend lakt, wat er weer niet uitziet.

Niet doen. Koop er gewoon eentje met 7 snaren, of laat hem bouwen of bouw hem gewoon zelf.

haha dat snap ik, ik stelde de vraag dan ook fout *mijn fout* ik bedoelde wie deze gitaar een exacte replica kan maken en dan met die specs niet dat ik die gitaar koop en dan word veranderd :)

G.G.
7 juli 2006, 12:09
haha dat snap ik, ik stelde de vraag dan ook fout *mijn fout* ik bedoelde wie deze gitaar een exacte replica kan maken en dan met die specs niet dat ik die gitaar koop en dan word veranderd :)

Oh gelukkig.. Ik dacht al: "Tering, wat zitten hier een stel mongolen zeg" "Hersenloze idioot, mijn neefje van 4 ziet al dat dat niet gaat lukken".


Heb je zelfbouw overwogen?

Emocide
7 juli 2006, 12:11
Oh gelukkig.. Ik dacht al: "Tering, wat zitten hier een stel mongolen zeg" "Hersenloze idioot, mijn neefje van 4 ziet al dat dat niet gaat lukken".


Heb je zelfbouw overwogen?

ja ja ja..... eeehm
wel overwogen maar ik heb echt de technische skills van een kind van 3... en ik zou niet weten waar ik al die onderdelen vandaan kan halen

iwamoto
7 juli 2006, 12:13
ja ja ja..... eeehm
wel overwogen maar ik heb echt de technische skills van een kind van 3... en ik zou niet weten waar ik al die onderdelen vandaan kan halen
waar je alles vandaan haalt mn jogen.....het internet!

Emocide
7 juli 2006, 12:15
waar je alles vandaan haalt mn jogen.....het internet!

dat snappik en ik ken warmouth enzo ook wel maar die onderdelen de reversed headstock enzo, de 7 snaar body.... en wel hoge kwaltiteit.. maar nee... ik denk dat zelfbouw niet echt voor mij uitbesteed is :P

Orpheo
7 juli 2006, 12:20
dat snappik en ik ken warmouth enzo ook wel maar die onderdelen de reversed headstock enzo, de 7 snaar body.... en wel hoge kwaltiteit.. maar nee... ik denk dat zelfbouw niet echt voor mij uitbesteed is :P

spul van warmoth is heel goed, en wat jij wilt doen ze daar precies. t enige dat je hoeft te kunnen is wat schroevven in hout te jassen, en als je dat al niet kan... :roll:

Emocide
7 juli 2006, 12:22
spul van warmoth is heel goed, en wat jij wilt doen ze daar precies. t enige dat je hoeft te kunnen is wat schroevven in hout te jassen, en als je dat al niet kan... :roll:

heb je een tutorial of begin cursus :cheerup: ?

nee ff serieus :P dus daar kunnen ze alle electronica enzo er al inbouwen? dan word het al een stuk aantrekkelijker, maar hebben ze daar 7 snaar halzen met omgekeerde headstock *jah ik weet dat ik over die head bitch maar dat vind ik zo gaaf\apart :)*

idno
7 juli 2006, 12:41
als je niet bent afgeschrikt door het probleem van NegK3 zn gitaar, kan je ook nog Shamray overwegen

Emocide
7 juli 2006, 12:54
nog meer gitaarbouwers die hem kunnen maken :cheerup: ?

G.G.
7 juli 2006, 13:08
nog meer gitaarbouwers die hem kunnen maken :cheerup: ?

Patrick Koopman misschien? Voxhumana heb ik persoonlijk zeer goede ervaringen mee. Ik heb er nooit wat laten bouwen maar haal er wel veel onderdelen. Krijg geen bull-shit verhalen te horen bij hun. ze zijn niet de goedkoopste waarschijnlijk, maar ik ben gewoon behoorlijk tevreden over hun. daardoor blijf ik terug komen (sinds ongeveer 1995 toen ik mijn eerst essen bodyblank daar kocht).

Emocide
7 juli 2006, 13:14
Huub Boel maakt een erg goede 7 snaar, de MC 7. Hij doet ook customizing, dus wellicht iets voor jou.

net mailtje terug gehad, hij maakte alleen de mc7 en maakte dus niet op orders ofzo :D

Dick Wolkendeck
7 juli 2006, 13:18
net mailtje terug gehad, hij maakte alleen de mc7 en maakte dus niet op orders ofzo :D

OK weet ik dat ook weer. Succes!

Swa
7 juli 2006, 13:22
Haar Guitars (erik van de haar heet ie dachtik) doet volgens mij ook custom orders, kan dan wel wat gaan kosten.. :satisfie:

Emocide
7 juli 2006, 13:27
:cheerup: noujah het is pas voor over een hele tijd, dus prijs maakt me nu niet zoveel uit wil gewoon graag weten in welke richting ik moet denken en wie het kan

vulvasonic
7 juli 2006, 17:48
nog meer gitaarbouwers die hem kunnen maken :cheerup: ?

Patrick Koopmans. Supervent en retegoed. www.pkguitars.nl (http://www.pkguitars.nl)
Neem gewoon even contact met 'm op.

Emocide
7 juli 2006, 19:23
Patrick Koopmans. Supervent en retegoed. www.pkguitars.nl (http://www.pkguitars.nl)
Neem gewoon even contact met 'm op.

heb hem al gemailt :cheerup:

vulvasonic
7 juli 2006, 19:41
heb hem al gemailt :cheerup:

Goed gedaan!

Weet je wat het is met Patrick, buiten dat hij gewoon enorm goed is en heel aardig enzo?
Hij doet niet zo moeilijk. Als hij een hals voor je maakt, naar jouw specificaties, en die hals blijkt je toch niet zo te bevallen, dan zal hij daar niet snel over lopen zeiken. Hetzelfde geldt voor de elementen. Hij is bereid om net zo lang naar de juiste elementen te zoeken tot je ze gevonden hebt. De gitaar die je uiteindelijk krijgt is wellicht iets prijziger dan de doorsnee gitaar, maar hij is wel helemaal PRECIES wat jij wilt. PLUS je kunt er een jaar de tijd voor nemen. Je hoeft 'm natuurlijk niet in één keer te laten bouwen. Dat betekent dus ook dat je gespreid kunt betalen.


Hee, en mocht het iets worden.....; POSTEN DIE FOTO'S HÈ?!!??!?!
:D

Emocide
7 juli 2006, 19:51
hey :D
ik had ranguitars ook een mailtje gestuurd en het snelle antwoord viel me mee *bij de meeste gitaarbouwers trouwens :)* nouja 1520E is nog een keer te doen
benieuwt wat de rest zegt :)

Hello Danny,
thanks a lot for your nice remarks.
We can make this guitar for you, of course...it should be cost approx. 1520 euros.

Best regards
Dariusz Kuczynski

Emocide
7 juli 2006, 19:52
Goed gedaan!

Weet je wat het is met Patrick, buiten dat hij gewoon enorm goed is en heel aardig enzo?
Hij doet niet zo moeilijk. Als hij een hals voor je maakt, naar jouw specificaties, en die hals blijkt je toch niet zo te bevallen, dan zal hij daar niet snel over lopen zeiken. Hetzelfde geldt voor de elementen. Hij is bereid om net zo lang naar de juiste elementen te zoeken tot je ze gevonden hebt. De gitaar die je uiteindelijk krijgt is wellicht iets prijziger dan de doorsnee gitaar, maar hij is wel helemaal PRECIES wat jij wilt. PLUS je kunt er een jaar de tijd voor nemen. Je hoeft 'm natuurlijk niet in één keer te laten bouwen. Dat betekent dus ook dat je gespreid kunt betalen.


Hee, en mocht het iets worden.....; POSTEN DIE FOTO'S HÈ?!!??!?!
:D

uhuh ik hoor overal veel goede dingen over die patrick nouja kijken wat hij als eerste prijs indicatie geeft :) ben benieuwt! als hij ook rond de 1600 bied dan heeft hij mijn voorkeur :D maar die foto's duren nog wel een tijdje hoor :P was nog niet van plan het zo 1 2 3 aan te gaan schaffen want heb echt zwaar geldgebrek haha

Emocide
7 juli 2006, 21:26
antwoord van patrick :D

Hoi,
uiteraard is het mogelijk om dit als 7-snaar te bouwen.
als je uitgaat van standaard houtsoorten(dus geen exotische tops of hout van 50 jaar oud) dan zal de prijs ca. 1600 tot 1700 euro zijn.
een exacte prijs kan ik pas geven als ik precies weet wat je wilt wat betreft houtsoorten enzo.
ik ben vanaf morgen 3 weken gesloten wegens vakantie en dus ook niet in staat om e-mail te beantwoorden.
na de vakantie kun je altijd mailen of bellen of langskomen.
groetjes, patrick

vulvasonic
7 juli 2006, 23:35
antwoord van patrick :D

Hoi,
uiteraard is het mogelijk om dit als 7-snaar te bouwen.
als je uitgaat van standaard houtsoorten(dus geen exotische tops of hout van 50 jaar oud) dan zal de prijs ca. 1600 tot 1700 euro zijn.
een exacte prijs kan ik pas geven als ik precies weet wat je wilt wat betreft houtsoorten enzo.
ik ben vanaf morgen 3 weken gesloten wegens vakantie en dus ook niet in staat om e-mail te beantwoorden.
na de vakantie kun je altijd mailen of bellen of langskomen.
groetjes, patrick


Het lijkt nu net of ik 'm zit te pushen, maar 1 ding moest ik toch nog even kwijt. Ik heb 'm ooit een gitaar weg zien 'geven' die hij op bestelling had gebouwd en hij had bijna de tranen in z'n ogen staan. Die man legt echt z'n hele ziel en zaligheid in z'n werk, werkt van 's ochtendsvroeg tot diep in de nacht en is een regelrechte perfectionist. Als jij door hem een gitaar laat bouwen (zeker een niet zo veelvuldig voorkomend model als een 7-snaar) dan ben ik ervan overtuigd dat hij daar helemaal voor gaat.

Ach weet je, ik push 'm wèl, dat is hij namelijk waard! :p

Emocide
8 juli 2006, 00:18
Het lijkt nu net of ik 'm zit te pushen, maar 1 ding moest ik toch nog even kwijt. Ik heb 'm ooit een gitaar weg zien 'geven' die hij op bestelling had gebouwd en hij had bijna de tranen in z'n ogen staan. Die man legt echt z'n hele ziel en zaligheid in z'n werk, werkt van 's ochtendsvroeg tot diep in de nacht en is een regelrechte perfectionist. Als jij door hem een gitaar laat bouwen (zeker een niet zo veelvuldig voorkomend model als een 7-snaar) dan ben ik ervan overtuigd dat hij daar helemaal voor gaat.

Ach weet je, ik push 'm wèl, dat is hij namelijk waard! :p

ik denk al ik een custom laat maken ik het idd door hem laat doen maar dan pas begin volgend jaar ofzo maar iemand die zich echt inzet voor gitaren *ik kan erover meepraten* die heeft een groot streepje voor bij mij :cheerup:
maar dat duurt nog wel ff voordat die ermee aan de slag kan