PDA

View Full Version : goedkoop???



sjoerd5
7 juli 2006, 11:05
hebben jullie wel eens een goedkope (kopie) gitaar gekocht die
eigelijk best goed en vet klonk????
Ik heb zelf ook een vet klinkende stagg les paul!!

Lune-a-tic
7 juli 2006, 11:11
Tuurlijk, niet iedereen hier is een snob. :hippie:

Swan
7 juli 2006, 11:14
ik kocht n keer n Stagg die net zo vet klonk als een echte Gibson Les Paul!!!!!

Erikt
7 juli 2006, 11:18
alle staggs die ik hoor klinken als brandhout :angry:

hendrix2
7 juli 2006, 11:24
ik kocht een harley benton telecaster model voor 80 euro, en die gitaar speelt echt zeer goed!

Agent_Smith
7 juli 2006, 11:26
London City Comet (tele). Nuff said.

ijzerbroot1
7 juli 2006, 11:33
Haha....daar gaan we weer; pas gekregen, een Richwood Strat.

RvB
7 juli 2006, 11:38
Hier ook een Richwood strat, wel gekocht, nieuw voor €80,-

Micro-e
7 juli 2006, 11:39
London City Comet (tele). Nuff said.

Hier ook, ik ben er heel tevrede mee

nielsduursma
7 juli 2006, 11:41
ik heb een squier stratje (m'n allereerste gitaar) ooit moet die nog is vervangen worden door een goede strat.

BartL
7 juli 2006, 11:42
London City Comet (tele). Nuff said.
Roger...maar kut-hals :D

no 1 hops
7 juli 2006, 11:47
met verbazing bespeel ik affinity strat.
( die gaat wel weg, want ik kreeg hem in handen via een handeltje)
maar voor de prijs vind ik hem echt niet verkeerd, licht in gewicht, goed geluid en speelt soepel.

wietse
7 juli 2006, 12:51
yep tientallen, ik heb alleen maar goedkope gitaren.

G.G.
7 juli 2006, 13:17
Mijn beste aankoop is een stratocaster van het merk Custom. Hij is ergens in de jaren 70 gebouwd en is een imitatie van een Fender uit de jaren 70 met zo'n grote kop. De kop heeft nog een mooi ingelegde decal van parelmoer en de klank is echt helemaal super. Ik vind alleen de dunne frets niets, dus ga de hals nog eens een keertje scallopen.

Ondertussen zit er al een floyd rose op ipv de normale strat tremelo en zit er een singlecoilsized humbucker in de brug. Grappig detail: er zit een 3 standsschakelaar op. Verder zit er nu een pushpull op voor de humbucker en heb ik iets helemaal verkeerd bedraad waardoor de middelste potmeter iets heel raars doet: hij draaid de humbucker in de andere standen erbij ofzo. Ik ga nieteens kijken wat de fout werkelijk is want hij klinkt hoerdoor echt super vet en ik kan met die ene knop zoveel geluidsvariaties maken.

Ohja.... topic ging over goedkoop. Ik heb €150 betaald voor dat ding. €10 voor de pushpull en €45 voor de WSC Rails humbucker. De Schaller floyd Rose en toplock had ik nog in mijn rommelhoek liggen.

Al met al heeft deze gitaar mij dus maar €205 euro gekost wat supercheap is in dit geval.

G.G.
7 juli 2006, 13:28
Ohja..., naast alle


Mijn beste aankoop .............

blbablabla...... blablabla...... blablabalba.....

Al met al heeft deze gitaar mij dus maar €205 euro gekost wat supercheap is in dit geval.

is het natuurlijk ook belangrijk dat het een beetje klinkt. Hier een geluidsbestandje van Little Wing. Super simpel, zonder veel poespas en franje ingespeeld. Zo als deze moet naar mijn mening een strat klinken. Scherp, maar ook warm. Helder hoog, maar ook mooi laag. Het geluid is van de humbucker en de "mistery-potmeter".

Little Wing (http://www.esnips.com/web/jorisjkgitaar)

Agent_Smith
7 juli 2006, 13:36
Roger...maar kut-hals :D

Ja, de hals had idd iets dikker gemogen, maar ik kan er redelijk mee leven.

Tupelo
7 juli 2006, 13:48
Ik heb een Blade Delta Standard telecaster à nieuw 450 euro & onlangs een Fender Telesonic gekocht 2e hands 950 euro.

De Fender is beter afgewerkt, met name de hardware zit nog wel een verschil in. Ondanks dat de Telesonic alle specs van mijn droomgitaar belichaamt heb ik opnieuw de indruk dat de Blade mijn mainaxe blijft.

Gisteren tijdens het repeteren mijn Fender thuisgelaten omdat ik er niet mee door de regen wilde fietsen en voor het 1st. sinds weken weer op mijn Blade gespeeld want die staat in de repetitieruimte. Deze gitaar blijft me verrassen, keer op keer. Het is gewoon een retegoede telecaster. Het enige dat ik eventueel zou willen vervangen zijn de stem-mechanieken, de topkam & de zadeltjes. Verder doet de gitaar niet onder voor mijn Fender. (Behalve dan dat die een mahogany chambered body heeft & dearmonds en dus heel anders klinkt.)

iwamoto
7 juli 2006, 14:12
naja, mijn RG koste maar 370, maare, inmiddels zit er alweer iets van 200 aan extra kosten aan, maar allemaal zijn ze het waard, ik heb ook ffe een sample laatst gemaakt, om te laten horen hoe wild ie kan zijn

http://downloads.fayntic.com/users/iwamoto/BTJuni06maardanwilder.mp3

@ G.G, klinkt mooi, vind m ook lekker vol klinken, ik bedoel, je speelt m in je eentje, maar hij voelt niet kaal

Kim Wilson
7 juli 2006, 14:21
Ik had een Epiphone Les Paul, die ik behoorlijk heb opgewaardeerd in de periode dat ik hem had. Nieuw gekocht, btw. brug en elementen vervangen. Maar deze gitaar heb ik verkocht.

Ik heb nu een Fender strat uit Japan. Tweedehands gekocht voor €300. En ik hoefde er echt niks aan te doen. Top gitaartje.

Blen-D*?
7 juli 2006, 14:21
klinkt lekker iwamoto

als ik vragen mag wat voor rg en wat heb je allemaal veranderd? :hippie:

G.G.
7 juli 2006, 14:27
naja, mijn RG koste maar 370, maare, inmiddels zit er alweer iets van 200 aan extra kosten aan, maar allemaal zijn ze het waard, ik heb ook ffe een sample laatst gemaakt, om te laten horen hoe wild ie kan zijn

http://downloads.fayntic.com/users/iwamoto/BTJuni06maardanwilder.mp3

@ G.G, klinkt mooi, vind m ook lekker vol klinken, ik bedoel, je speelt m in je eentje, maar hij voelt niet kaalKlinkt lekker die RG. Zo zie je maar dat je voor relatief weing geld een hele lekkere gitaar kan hebben.

Ik heb nog nieteens verteld hoe ik dat stuke intro van Little wing heb opgenomen. Je lacht je helemaal suf.

Mobieltje voor speaker cab neergelegd. Versterker is een Kuck & Knetter Attax 50 (transistortje), 19"gemaakt met als pre-amp de Behringer Vamp Pro 19".

sjoerd5
7 juli 2006, 14:36
heb je de tabs van wat je speelt iwamoto??

Blen-D*?
7 juli 2006, 14:40
heb je de tabs van wat je speelt iwamoto??

zo ja wil ik ze ook :D

Gitaro
7 juli 2006, 15:15
London City Spitfire mk2, zoals iemand voor me zei: nuff said. Jammer dat trats zijn niet echt mijn ding zijn. Nu heb ik zelf betere gear, en als ik dan mijn LC erbij pak heb ik helemaal niet zoiets van: "zo... wat een kutding eigenlijk", integendeel juist.

iwamoto
7 juli 2006, 18:38
nou nou, het is gewoon de backingtrack van lord riffenstein, en de rest is gewoon improvisatie, maar komop, zo voel ik me nog goed ook :p het is gewoon E blues met veel bends en AH's, en het is een RG met een Evolution in den brug, en .09 slinky's (waarom snaren erbij? nou, voor mij maakt het wel de sound uit) en tabs? naja, mischien kan ik wel eens kijken hoe ik het heb gespeeld, en post ik het wel, maar denk maar zo, ik speel nog net 2 jaar, dus jullie kunnen het vast ook :D

hansies
7 juli 2006, 18:43
alle staggs die ik hoor klinken als brandhout :angry:

"ik ken brandhout dat klinkt als een Stagg"

Richwoodje
7 juli 2006, 18:53
nou nou, het is gewoon de backingtrack van lord riffenstein, en de rest is gewoon improvisatie, maar komop, zo voel ik me nog goed ook :p het is gewoon E blues met veel bends en AH's, en het is een RG met een Evolution in den brug, en .09 slinky's (waarom snaren erbij? nou, voor mij maakt het wel de sound uit) en tabs? naja, mischien kan ik wel eens kijken hoe ik het heb gespeeld, en post ik het wel, maar denk maar zo, ik speel nog net 2 jaar, dus jullie kunnen het vast ook :D

je speelt wel heel strak voor iemand die twee jaar speelt iwa, asperger heeft dus ook nuttige kanten :D

Rormo
7 juli 2006, 19:11
complimenten voor iemand die pas twee jaar speelt klinkt het erg goed. Gitaar klinkt zeker ok, zou niet geloven dat het een goedkoop ding is.

iwamoto
10 juli 2006, 14:46
complimenten voor iemand die pas twee jaar speelt klinkt het erg goed. Gitaar klinkt zeker ok, zou niet geloven dat het een goedkoop ding is.
je moet maar zo denken, het gaat niet om de prijs, het gaat niet om de naam, het gaat om de gitaar, mischien is er ergens, ergens, heeeeeeeeel mischien wel een stagg die als een droom speelt, maar daarvoor moet je zoeken, ik had met mijn RG ook maar geluk gehad, en een prettige tech die mijn RG verzorgt, zodat het een klasse gitaar blijft :)

timgte
10 juli 2006, 15:15
Aria pro II mac series heb ik ooit 2e hands gekocht voor een appel en een ei, en die viel me nog allezins mee!

Wabbie
10 juli 2006, 15:54
Oude epiphone genisis uit japan. Ooit van een vriend van me gekregen voor mijn verjaardag. Hij had hem ooit van zijn schoonvader gekregen die hem weer van een zwerver had overgekocht. De gitaar is ooit ergens wit geweest maar is ondertussen legergroen. Zit vol deuken en beschadigingen, en heeft 2 headcracks. Die zijn allebij gelijmt en houden het prima op dit moment. Zit een heerlijk rauw scheurgeluid in en hij speel supersnel, ondanks de redelijk dikke hals. Weeg ook behoorlijk wat. Iig een gitaar waar ik dik tevreden mee ben.
De andere "goedkopie" is een mustang strat uit india. Tis een HSS strat met ene briljant dunne nek en heerlijke elementen. Ooit eens een keertje van iemand overgekocht voor 60 euro als donor gitaar voor een nooit afgemaakt project. Ondertussen is de Sunn zelf een project geworden, heeft nu een nieuwe paintjob en de elektronica gaat binnenkort vervangen worden. Maar op dit moment al een heerlijke scheur gitaar.

sjoerd5
12 juli 2006, 17:07
iwamoto welke backing track van lordriffenstein is het

BLOK182
12 juli 2006, 21:27
Beleef nog altijd veel plezier aan mijn Woodland Django Reinhardt-kopie, met luxe softcase voor 250. Erg leuke akoustische gitaar!

Hector_Tsolodimos
13 juli 2006, 15:57
ik kocht n keer n Stagg die net zo vet klonk als een echte Gibson Les Paul!!!!!
tuurlijk! waarom zou je ook een Gibson kopen als een Stagg veel beter én goedkoper is!!?

sjoerd5
14 augustus 2006, 13:45
mijn stagg lp is ook wel vet

blademan
14 augustus 2006, 13:50
Blade delta standard, 500 euro en imo een raspaardje.

koennie
14 augustus 2006, 13:52
hehe me harmony LP voor 20 euro en me EKO bas voor 25 euro en oja me Hofner western voor gratis. Alle drie top instrumenten voor weing :)

jimihattricks
14 augustus 2006, 15:01
laatst ergens een gibson uit '57 op de kop kunnen tikken en die gitaar klinkt tegen alle verwachtingen in verbazingwekkend goed.. soms moet je geluk hebben :p

Tupelo
14 augustus 2006, 15:06
Blade delta standard, 500 euro en imo een raspaardje.

Ja hè?
Ongelofelijk haast.
Heb ontzettend veel Fenders geprobeerd toen ik op zoek was naar een telecaster, maar de Delta Standard deed 't 'm.
Als ik de gitaar nu vergelijk met mijn Fender usa telesonic dan kan ik niet zeggen dat de Blade slechter is in materiaal en afwerking.
Het enige dat ik wellicht eens zal vervangen zijn de stemmechanieken.

almarvk
14 augustus 2006, 15:13
mijn stagg lp is ook wel vet

Jij vat 'm nog niet ;)

Inept
14 augustus 2006, 15:18
Na 20 jaar de hobby weer opgepakt en heb een Richwood Les Paul gekocht perfect gitaartje (moest wel even alle knoppen vastzetten, maar verder helemaal top. Heb vroeger op duurdere gitaren gespeeld (oa F Telecaster) maar dit ding is prima !! 8-)

andoni
14 augustus 2006, 15:33
Mja ik twijfelde ook om voor een Stagg te gaan, maar ik denk dat ik het volle potentieel van die gitaren niet kan benutten en ze beter overlaat aan de echte virtuozen. Heb maar een Gibson LP Standard genomen, klonk bijna even lekker.

Kim Wilson
14 augustus 2006, 15:36
Ach ja, je kunt ook niet alles hebben. En als jij tevreden bent met een Gibson, is dat toch goed? Upgraden kan altijd nog. :)

Squier4ever
14 augustus 2006, 16:27
+1 voor de LC comet!


@ sjoerd5: volgens mij wordt je een beetje gedist, en ik ben het zowaar nog met ze eens ook :D:D

Jorikjet
14 augustus 2006, 16:41
squier silver series strat :strat: