PDA

View Full Version : Little Big Muff clipje



Mitch
6 juli 2006, 23:47
Ik was toch bezig.... heb nu een mixertje, zodat ik met een normale mic via de mixer de line in van mijn Hi MD kan gebruiken. Werkt toch wel iets beter.

Dit is voornamelijk met de brughumbucker, werkt toch wat gecontroleerder dan met single coils.

Clip (http://www.uncledig.com/clipgallery/Mitch%20Tripper%20-%20009-little%20Big%20Muff.mp3)

B_2_the_a
6 juli 2006, 23:59
damnn
klinkt toch best gaaf :)

Globetrotter
7 juli 2006, 01:12
Whooooooooooow, die moet ik hebben :o...
Is dat die kleine? Klinkt echt te gek! Een gewone staat natuurlijk ook wel stoer op je pedalboard!
Cheers,

Bart

Jerre
7 juli 2006, 03:09
Rrrright, dat klinkt lekker kerel !!
Misschien zelf ook zo maar een aanschaffen, was al een tijd op zoek naar een goede fuzz...

Met welke gitaar en versterker is dit opgenomen ? (eventueel pickup)

rocker_71
7 juli 2006, 10:58
Lekker clipje. Je hebt iig het verschil goed laten horen.
Met de LM is het real fuzzy en 'smerig'. Heerlijk.

Het eindstuk is echt wel vet gespeeld!

Mitch
7 juli 2006, 11:19
Gitaar (De Gier) en amp (CMW) zijn beide geen productiemodellen, dus dat zal weinig referentie geven :satisfie: Amp clips zijn te horen in het Moderne Versterkers subforum, als je iets beter wil horen hoe de basissound is. Anyway, ik speel in het begin op de brughumbucker, daarna rommel ik wat naar hals P90 en middenstand geloof ik, maar ik weet 't niet precies meer. Was eigenlijk niet serieus bedoeld als clip, ik zat meer de levels en het recorden op zich te testen ! Ik weet nog wel dat ik aan het eind eventjes mijn D_H gemodde Ibanez SML, die er vóór staat, aantrap. Geeft 'm net effe meer mid en bite. Ik denk dat als je de clip nog eens luistert dat het wel te horen is.

Micro-e
7 juli 2006, 12:06
klinkt lekker!

hoe duur is die little big muff nou?
ik ben zeer geintereseerd

Great
11 juli 2006, 13:43
Yeah kheb em vandaag gehaald.
96€ @ piens.

Hijs echt geod

DREAMMACHINE
11 juli 2006, 13:52
96!...wtf?...beetje te duur???....

Aimé
11 juli 2006, 14:09
uhu :s ik had hem toch tegen een 60-70 verwacht? Want uiteindelijk verschilt ie toch niet zoooveel van de big muff?

Great
19 juli 2006, 19:22
De Big muff was zelfs duurder :|

the feable
19 juli 2006, 20:32
Bij Feedback is de Big muff anders maar 69,-
FF onderzoek doen naar prijs bij andere winkels kan je veel geld besparen...

Jerre
19 juli 2006, 21:46
Piens staat natuurlijk ook niet bekend voor hun goedkope prijzen, meestal zijn ze een stukje duurder.
(Waar ze wel bekend om staan is hun slechte service.)

Aimé
19 juli 2006, 22:48
Inderdaad ja :)
Wat een arrogantie over het laatst, vroeg ik naar een tubezipper: 'wat je ziet liggen is wat je kan krijgen "hé jongsken"'. Geen tubezipper, en ook geen tijd. Heb tijdens het checken van de andere pedalen gemerkt dat er precies 10% egotripperij aan de prijs wordt toegerekend.

Swa
20 juli 2006, 10:40
mitch weet je nog welke pickup / instelling (op de muff) je gebruikt in het riffje dat begint op 1:16?

Mitch
20 juli 2006, 12:57
Te beoordelen aan dat stukje wat eraan voorafgaat, zonder de muff, was dat de middenstand (P90 hals, brughumbucker).
Op de muff: gain op ongeveer 1 à 2 uur schat ik zo (hoger dan dat begint -ie bij mij net iets te makkelijk te feedbacken), toonregeling ook zoiets. VOlume staat nog erg laag,iets van 10 uur of zo. De Little BM heeft duidelijk meer volume/boost dan de USA versie.

Swa
20 juli 2006, 13:23
ah oke, het klinkt namelijk een beetje stoner-achtig en naar zo'n sound ben ik wel op zoek, dus misschien een keertje gaan testen deze muff :)

Joey Handsome
20 juli 2006, 22:42
Klinkt zeker niet verkeerd. Denk dat ik er ook maar aan moet geloven.

Mr Joe
24 juli 2006, 13:36
zo'n muff klinkt echt wel lekker eigenlijk. is eens wat anders dan gewone distortion :)