PDA

View Full Version : Nieuwe kleine versterker



Jennifer
6 juli 2006, 23:45
Hey, ben aan het rondkijken voor een nieuwe versterker. Ik zoek iets van zo'n 30w, moet zowel een ingang vr cdspeler ofzo hebben als één voor koptelefoon, ik wil er een fuzzfactory/big muff zoiets aanhangen of de versterker moet zo'n soort geluid (zowel eerder muse-hoog als qotsa-vettig als dit kan) al hebben. Ik heb al iets gehoord van de voxad30 maar daar kun je blijkbaar niet tegelijk een cd-speler als koptelefoon op aansluiten, of heb ik het mis? Enige suggesties? Heb al gezocht maar het blijft voor mij wat wazig...

Vonk
6 juli 2006, 23:51
Dan zou ik er meteen een 2e vraag bij willen voegen: zijn er buizenversterkers die een AUX IN en/of een hoofdtelefoonaansluiting hebben?
Transistoramps wel, zoals mijn cube30...

Fumi SG
7 juli 2006, 00:51
Op de Vox zit geen aux-in (voor cd-speler e.d.) voor zover het mij duidelijk werd van de site. Een Roland Cube30 heeft dat wel en zit een beetje in hetzelfde hoekje als de genoemde Vox. Kijk daar eens naar!;)

@Vonk... een buizenamp met aux-in ken ik niet. Headphone-out heb ik wel eens gezien, de Koch Studiotone heeft een headphone-out.

Hector_Tsolodimos
7 juli 2006, 06:20
of een line 6 spider II (30 watt)
zit zelfs mp³ aansluiting op, klinkt best goed (modelling amp) en daar zou je je Muse geluiden wel eens kunnen vinden..

Fumi SG
7 juli 2006, 07:04
of een line 6 spider II (30 watt)
zit zelfs mp³ aansluiting op, klinkt best goed (modelling amp) en daar zou je je Muse geluiden wel eens kunnen vinden..

hee shhht... mp3, cd, minidisc... het is allemaal hetzelfde hoor, namelijk de gewone aux-in.:sssh:

paulusdeBKB
7 juli 2006, 07:37
Idd, voor een versterker met een aux in moet je het niet in de buizenhoek zoeken. Overigens is de Fender redknob champ wel buizen en die heeft ook een aux in (tulp, geloof ik) maar een gitaargevoicede luidspreker klinkt vaak niet fijn met hifi.

Je kunt ook eens kijken naar de Fender G-DEC.

sjoerd5
7 juli 2006, 08:47
hey ik heb een roland cube 15 en die is super en beter voor je portomonee

Gitaargek
7 juli 2006, 08:53
hey ik heb een roland cube 15 en die is super en beter voor je portomonee
Die Cube 15 heb ik ook. Echt een mooi versterkertje. Als je hem voluit zet blijft ie ook nog lekker helder. Dus ik kan deze versterker je zeker aanraden.

Orpheo
7 juli 2006, 09:07
ik zou gaan voor een kustom-amp. ja zo heet t merk! de kustom-12 bij voorkeur. das een 12 watt buizenbakkie, en klinkt echt HEEL erg lekker! je hebt een koptelefoon-uitgang, en een uitgang voor een extra cabje. 2 kanalen; clean en dirty, en in dirty heb je nog een extra midshift. echt heel effectief! kan je met een druk op de knop een mesa-like scheur krijgen (meer ge-midscooped) of een marshall-scheur. clean is wel wat pielen, die krijg je wat lastiger lekker, omdat ie op laag volume gewoon CLEAN is, en dan wat minder 'tone' heeft (vind ik). ik vind echt puur clean nooit lekker. maar als t volume hoger gaat, push je de amp harder, en wordt clean steeds beter! heerlijke oefenampies! en gaat nog VERDOMD hard, maar niet zo hard dat t thuis op 8 ondoenbaar is!


oh ja, de prijs: 190 euro. ik heb ze tot nu toe alleen gezien bij vanilla music store in den haag, maar op ebay heb je ze vast ook wel :) succes!

Jennifer
7 juli 2006, 12:58
Allemaal al bedankt voor de suggesties, ik zal ze eens bekijken :-)