PDA

View Full Version : Hulde aan Telecastermaster! (nieuwe amp content)



hoofd
6 juli 2006, 23:12
Dus, hulde aan Telecastermaster! Ik heb gisteravond een kapotte Pignose van hem gehad, hij had al een nieuwe gekocht en die ouwe mocht ik zo meenemen. Vandaag heb ik er even mee gestoeid, paar draadjes weer vast gesoldeerd, andere draadjes beter vast gesoldeerd en het ampje meteen even goed schoongemaakt van binnen. En nu doet 'ie het dus! :rockon:

http://images.misupply.com/products/original/Pignose/90606O.jpg

Voor de mensen die het niet kennen, de Pignose is een klein 5 watt transistorversterkertje met een 5", 8 watt speakertje en werkt op batterijen. Perfect dus voor in de zomer, lekker met je electrische gitaar in het park hangen, dat voelt toch natuurlijker aan dan zo'n akoestisch ding ;)

Dus, thx Peter, als je terug bent van vakantie moeten we 's een Pignose-jamsessie houden :D

hoofd
6 juli 2006, 23:14
Nog een foto om te laten zien waarom Pignose zo goed is:

http://jfetdel.free.fr/pignosead.jpg

:D

Anders Destium
6 juli 2006, 23:16
Vette shit 8-)

Magic Bean
6 juli 2006, 23:17
Extra reden om bij Pignoses altijd op de geur van de versterker te letten.

paulusdeBKB
7 juli 2006, 07:40
Mooie benen hoor!

matto
7 juli 2006, 08:36
Is die bril nou sonic blue ?:nervous:

Debaser
7 juli 2006, 08:42
lachen man zon pignoseje, hoe klinken die dingen eigenlijk?
beter dan die mini marshall/fendertjes?


OT:mijn pleebril is echt sonicblue maar dat komt omdat het een of andere ouwe maat wcpot is, waar geen brillen meer voor te vinden zijn. dus ffies wachten tot het sanitair word vervangen.. :)

Orpheo
7 juli 2006, 09:11
cool!!!!!! wil ik ook!!!!! kan ik die dude die in den haag speelt (op de terrassen) er eens echt uitknallen! :D (qua volume :D )

edit: fuck, vergeten: yasser, hoe klinkt ie?! vergeten te vragen. of boeit dat niet bij zo'n dingetje als dit? ;)

Dick Wolkendeck
7 juli 2006, 12:05
lachen man zon pignoseje, hoe klinken die dingen eigenlijk?
beter dan die mini marshall/fendertjes?




Ik heb er ook een. Rauw geluid, nauwelijks clean. Veel mid en ruw. Echt ideaal voor sommige bluesstukken. Ken je die film Crossroads? Komt hij ook vaak in voor. Ik gebruik hem ook wel voor scheurende mondharmonica. Gewoon een SM58 erin puggen. Ook leuk voor distorted vocals. En je kunt hem als preamp gebruiken, doorlussen naar een fender of marshall met een randje voor een groter geluid.

hoofd
7 juli 2006, 15:43
Yup, Dick heeft helemaal gelijk. Ik heb vooralsnog alleen maar humbucker gitaren, en daar is 'ie niet echt clean op. Maar dat is voor mij geen probleem, ik speel vnl blues en punk :D
Met een RAT ervoor is het wel een erg smerig rauw geluid, ik zal 'm vanmiddag nog even doorlussen naar m'n Brunetti (Maranello). Maar eerst iets anders fixen dat ik ook van Peter heb gehad, maar dat zal ik, als het af is, in het juiste subforum posten ;)

telecastermaster
10 juli 2006, 13:41
Bedankt Yasser voor de hulde. :)

Ik denk idd dat ie met een single coil gitaar veel beter klinkt. Maar hij geeft overstuurd een erg rauw geluid. Het schijnt dat Zappa 'm gebruikte voor studio-opnames!

@ Hoofd: Veel plezier ermee en probeer 'm ook eens met je pandora ervoor!

rocker_71
10 juli 2006, 14:15
Waar kun je deze ampjes eigenlijk kopen?

telecastermaster
10 juli 2006, 14:18
http://www.thomann.de/de/pignose_7100_gitarrencombo.htm

Lache zeg trouwens dat Duits: Gitarrencombo ”Schweinenase”.
Om de een of andere reden klinkt dat veel smeriger.:)

rocker_71
10 juli 2006, 14:26
”Schweinenase”??? :dance: :dance:

Is ie trouwens nergens in NL te scoren?

hoofd
10 juli 2006, 22:12
http://www.thomann.de/de/pignose_7100_gitarrencombo.htm

Lache zeg trouwens dat Duits: Gitarrencombo ”Schweinenase”.
Om de een of andere reden klinkt dat veel smeriger.:)

Schweinenase, geweldig :D
Mocht ik ooit een duitstalige punkband oprichten, dan zal ik die Schweinenase noemen!

Anyway, 49 euro is geen geld voor 't ding! Ik heb 'm vandaag op een roadtripje naar Alkmaar meegenomen, Skabouter was wel benieuwd naar o.a. dat ding, en hij vond 't beestje ook erg gaaf. Ik heb inmiddels een single-coil gitaar erop geprobeerd, en dan blijft 'ie wel wat langer clean, maar niet veel langer... Uiteindelijk krijg je toch echt die lekkere smerige overdrive eruit.