PDA

View Full Version : slagplaat vervangen



robin..
6 juli 2006, 21:41
hallo,

ik ga een london city spitfire II (strat) in sunburst met witte slagplaat kopen, Ik wil alleen de witte slagplaat vervangen voor een zwarte.

Ik heb verder geen ervaring en wil even weten of het moeilijk is om een slagplaat te vervangen, want de pickup's en de knoppen en switch zitten er aan vast, toch ??
Avast bedankt,

Robin

JulesKr
6 juli 2006, 21:47
Die kan je er makkelijk vanaf halen. Je hoeft alleen maar de slagplaat los te schroeven en dan de elementen eraf draaien en op de zwarte zetten.En de knoppen kan je er vanaf halen door er een lepeltje ofzo onder te zetten en dan de knop omhoog wippen. De switch kan je ook los schroeven. Het is een klusje van 10 minuten :).

robin..
6 juli 2006, 21:53
oke, bedankt :rockon:

maar als je op marktplaats kijkt zie je een heel apparaat onder de knoppen zitten, en dat lijkt wel vastgelijmd of zoiets??

En de snaren moeten er ook eerst af neem ik aan?

bat
6 juli 2006, 21:56
Gewoon die knoppen er voorzichtig aan de voorkant afwurmen, dan zie je een moer zitten die je los kunt draaien met een sleutel. Als je dat doet kun je de unit verder vanaf de achterkant eruit halen.

Als je die plastic knop eraf hebt gehaald aan de voorkant, krijg je vanzelf een aha-erlebnis.

iwamoto
6 juli 2006, 22:06
oke, bedankt :rockon:

maar als je op marktplaats kijkt zie je een heel apparaat onder de knoppen zitten, en dat lijkt wel vastgelijmd of zoiets??

En de snaren moeten er ook eerst af neem ik aan?
laat dan eens foto's zien mn beste jonge, dan kunnen we je toch beter helpen :)

Eko
6 juli 2006, 22:16
Robin,
Wees niet bang. Doe voorzichtig aan en kijk bij iedere stap even voor je begint te schroeven.