PDA

View Full Version : een receiver (hifi)



Daniël_san
6 juli 2006, 20:02
Hallo,

Ik weet niet of het ergens anders moet. Dit leek me de geschikste plaats.

Ik heb een probleem. Ik heb nieuwe speakers gehad. Die heb ik dus aangesloten op een receiver. Ik zet dat ding aan, leuk geluid enzo, maar opeens hoor ik een ongelooflijk harde brom in het geluid. Ik heb ze toen op een ''gewone'' stereo aangesloten gehad en daar bromden ze niet op. Het ligt dus aan de receiver. (een Kenwood KR-A4050) Nu keek ik op de achterkant en zag een Ohm-switch zitten. Die stond dus ingesteld op 8 Ohm+ ipv minder dan 8 Ohm.

Weet iemand misschien wat stuk is? Hoe je het zelf kan maken, of waar in Zaandam?

Alvast bedankt,

Daniël

aad
6 juli 2006, 22:55
Hallo,

Ik weet niet of het ergens anders moet. Dit leek me de geschikste plaats.

Ik heb een probleem. Ik heb nieuwe speakers gehad. Die heb ik dus aangesloten op een receiver. Ik zet dat ding aan, leuk geluid enzo, maar opeens hoor ik een ongelooflijk harde brom in het geluid. Ik heb ze toen op een ''gewone'' stereo aangesloten gehad en daar bromden ze niet op. Het ligt dus aan de receiver. (een Kenwood KR-A4050) Nu keek ik op de achterkant en zag een Ohm-switch zitten. Die stond dus ingesteld op 8 Ohm+ ipv minder dan 8 Ohm.

Weet iemand misschien wat stuk is? Hoe je het zelf kan maken, of waar in Zaandam?

Alvast bedankt,

Daniël

Eindtorren stuk, te horen aan je eigen vraag kun je dat niet zelf.

Daniël_san
7 juli 2006, 23:21
okee, bedankt in ieder geval. Ik ben vandaag naar wat winkels geweest. Allemaal zeiden ze hetzelfde: Dat doen we niet, we hadden een bedrijfje dat het deed... Die zijn falliet alleen.

Nu is mijn vraag: Weet iemand waar je in Zaanstad/Amsterdam audio apparatuur kan laten repareren?

Dirk_Hendrik
8 juli 2006, 09:19
gouden gids (.nl)?