PDA

View Full Version : standaardinstelling voor bass amp.



BLOK182
21 november 2002, 17:00
Had even een vraagje. Voor gitaar heb je zeg maar standaardinstellingen, die je op een heleboel versterkers kan toepassen, bij metal = veel treble, veel bass, weinig mid, je weet wel. Nou vroeg ik me af, zijn er ook dergelijke instellingen voor een basversterker? Een vriend van mij heeft net een bas gekocht, en gaat zaterdag meespelen met de band. Nou hebben we daar een Ampeg SVT-200 staan, geen idee hoe we die moeten instellen. Iemand tips?

basswasp
21 november 2002, 17:25
Alles in het midden en alle 'extraatjes' uit... Dan spelen en gaan knoppen-draaien :smile: Doe wat je zelf goed vind klinken :smile:

flearulez
21 november 2002, 18:02
Dude, beetje wat proberen. Ik geef wel de voorkeur aan matig laag, hoger midden en aflopend hoog

Ruud
21 november 2002, 19:08
Me too,
Bas draaien totdat ie net lekker stevig klinkt en voelt, vervolgens het midden lekker opdraaien, mooi veel power int midden, en de treble, middelmatig...,
das mijn setting,
Als ik met plectrum speel de bas iets hoger en de treble iets minder, om de power te behouden....
Maar er zijn geen officiele settings, doe gewoon wat je zelf gaaf vind.. gewoon effe tijd voor nemen...

Laus
21 november 2002, 20:03
Oei,

ik heb zo'n heel mooi boogje op mn 12 band EQ... heel veel laag, geen mid, een heel veel hoog en een midshifter.

lekker extreem. je gaat door de grond op die lage B

AllodoX
21 november 2002, 21:40
mijn 10-bands eq staat een beetje in een ~ vorm.. veel laag + lager midden, weinig hoog

BLOK182
23 november 2002, 17:45
iedereen bedankt. Heb trouwens niet veel hoeven in te stellen aan die basamp, klonk best lekker. Maja, ik weet nix van bassen en onze beginnende bassist ook niet, dus over een tijdje zullen we wel weer aan dat ding aan het kloten zijn.