PDA

View Full Version : Ben je dan een sukkeltje?



Nocki
6 juli 2006, 17:08
Hoi,

Ik vraag me af wat de meningen zijn hier over het volgende:

oude Ibanez of Tokai LP's met een Gibson logo erop
of een tokai / squier strat met een fender logo.

kortom het "ommerken" van een gitaar door er een andere naam op te plakken.

ben je dan een sukkeltje of is het wel humor... ik ben benieuwd naar jullie mening. dit naar aanleiding van de ad's de laatste tijd van dit soort gitaren.

wietse
6 juli 2006, 17:14
sukkel, of vaker zelfs een oplichter.
had een kennis van me laatst,die had een strat decal verkocht en even later komt diezelfde gast met een nepstrat bij hem aan de deur of hij die ook wou kopen want het was een echte fender.
jammer voor hem dat de kop niet echt klopte, en de bodyvorm ook niet echt helemaal zuiver was.
dat was dus een erg domme oplichter.

Anders Destium
6 juli 2006, 17:16
Dan ben je een droeftoeter, zeker als je er geld mee wilt verdienen.

Vonk
6 juli 2006, 17:16
Dat is net zo zielig als een Mercedes-ster op je Lada doen...

(Alhoewel, dat is nog wel lollig :) )

Dat is net zo zielig om een Mercedes-ster op je auto te plakken in de hoop mensen wijs te kunnen maken dat jij dat kunt betalen...

Funkblaster
6 juli 2006, 17:16
best zonde, gewoon het echte merk erop laten staan, ommerken is not done

duckman
6 juli 2006, 17:17
Ik vind het oplichterij.
Het maakt mij niet uit of je het erbij zegt, het is strafbaar en verziekt de 2de handse markt.

gjlp
6 juli 2006, 17:17
Als ik een oude Tokai lp zou hebben zou ik er niet eens aan denken een gibson logo op te douwen. Doet alleen maar afbreuk.


sukkel dus

Nocki
6 juli 2006, 17:25
Ik bedoelde eigenlijk ben je een sukkeltje als je dat doet voor jezelf.

als je m verkoopt als zijnde een "echte" dan ben je natuurlijk een oplichter.

maar echt voor mensen die op een richwood spelen en er fender op plakken. daar gine het eigenlijk om.

algemene mening lijkt wel te gaan richting het "sukkeltje" :)

Terence
6 juli 2006, 17:42
Je gitaar speelt goed of niet goed en wat voor logo erop staat maakt geen donder uit. Naar mijn mening is het redelijk dom, je probeert jezelf dan gewoon voor de gek te houden.

fred dons
6 juli 2006, 17:42
richwood - fender is duidelijk, maar al je bijvoorbeeld in de vintage Charvel wereld duikt dan zie je dat er een grote groep verzamelaars is die bedrijven als GMW "strathead charvels" heeft laat bouwen waar dan een charvel logo wordt op geplaatst, je spreekt dan meer van replica's dan vervalsingen ( en deze gitaren zijn ook niet goedkoop)

hendrix2
6 juli 2006, 17:44
hmm, ik vraag mij af waarom iemand zoiets zou willen doen... is het dan uit schaamte dat iemand squier zou zien staan? of tokai? wil je dan persé dat je vrienden enzo denken dat je een echte fender of gibson hebt? ik vind het maar zielig. Ik heb zelf een epiphone, ik denk erzelf niet aan om er gibson op te zetten... heb ook wel al eens de reactie gehad: hoh, tis maar een epiphone, tis geen echte... dan zeg ik: tis heus wel een echte gitaar hoor :cheerup:
als je persé fender of gibson op je gitaar wilt, koop je gewoon fender of gibson.

helemaal geen verwijt naar jou hé nocki, ik weet totaal niet of je dit van plan bent te doen, of gewoon uit interesse vraagt, dus ik zeg dit gewoon algemeen.

Luke-wannabe
6 juli 2006, 18:05
Als je er mensen mee gaat oplichten is het kut. Als je het voor jezelf doet is het gewon geinig. Da's mijn mening

hendrix2
6 juli 2006, 18:15
geinig? denk ik niet hoor. als je een merkloze broek koopt, en je naait er levis strauss op...dan doe je dit enkel maar om erbij te willen horen...
met gitaren is het net zo volgens mij...

Jesse v.d
6 juli 2006, 18:44
Als je nou een fender logo op een LP doet of een Gibson logo op een strat dan is het nog wel leuk.

Als je dus logos erop zet met een speciaal (komisch , sarcastisch) doel of wat dan ook is het niet erg. Als je het logo alleen erop zet om mensen te laten denken dat je een gibson in je handen hebt dan doe je iets fout :p

Luke-wannabe
6 juli 2006, 18:51
geinig? denk ik niet hoor. als je een merkloze broek koopt, en je naait er levis strauss op...dan doe je dit enkel maar om erbij te willen horen...
met gitaren is het net zo volgens mij...
Ja zo kun je er ook over denken :hippie:

glacius
6 juli 2006, 19:07
heb het zelf ook wel eens gedaan met een richwood, voorzien van gibson logo en headstock shape .. was puur voor de grap , heb hier ook geen geld aan verdiend .. eerlijk geweest door te zeggen dat het geen echte was ...

ik heb ook een echte dus ik hoefde het niet te doen om ''er ook een te hebben''


noem me een sukkel of noem het gewoon verveling

Stratman70
6 juli 2006, 19:12
Maar nu het volgende:

Je hebt een schitterende Tokai Goldstar sound (google ff op plaatjes voor het logo), met een beschadigde, verkleurd logo en je wil dit logo vervangen met een (veel mooiere) Springy sound logo.

Done or not done?

Ik heb dat dus wel gedaan.

Maar ontopic:

Ik ben maar wat trots op het feit dat ik 2 Tokai strats heb. Daar ga ik echt geen Fender logo op plakken.
Een Fender is niks bijzonders, die heeft iedereen.
Een Tokai geeft vaker verassendere reacties en al zeker van 'kenners', die je bij dezelfde Fender niet zou krijgen, variërend van : "Woowwww, een echte ouwe Tokai! DAT waren nog eens goede gitaren. Hoe speelt ie? Is ie helemaal origineel?" tot aan "Hey, die ken ik van vroeger... daar wilde je toen echt niet mee gezien worden." :D

Punkrockerke
6 juli 2006, 19:42
Als je het doet om te verkopen, ben je een vuile oplichter. En om elke andere reden dan ben je inderdaad redelijk zielig. Je houdt dan iedereen, inclusief jezelf, voor de gek.

Ik speel zelf met grote tevredenheid op een Orville LP. Meestal krijgt deze gitaar zeer bewonderende blikken, totdat men de naam opmerkt... "Ha, het is geen echte!"...
Toen ik ze net had probeerde ik meestal wel de geschiedenis van Orville gitaren uit te leggen, maar tegenwoordig antwoord ik simpelweg dat het inderdaad een goedkoop Japans kopietje is. Als zij dan ooit de kans krijgen om tegen een mooie prijs één te kopen, zullen ze zeker niet geïnteresseerd zijn, en hebben ze dus brute pech...

Punt
6 juli 2006, 19:51
Als je zo'n vraag stelt ben je een ...... :)

Hendrix
6 juli 2006, 20:41
Als je het leuk vindt om een fender stickertje te plakken op een richwood, moet je dat gewoon doen, maar dat maakt het nog geen fender. Het maakt me zelf niks uit wat er op de headstock staat, okay ik heb dan wel een fender en een gretsch maar dit is puur omdat ik een gitaar van kwaliteit wil en ik bijna nooit een gitaar koop. Ookal stond er "clowntje Flipflap" op de headstock als het maar een gitaar is die lekker speelt ....

Agent_Smith
6 juli 2006, 20:45
heb het zelf ook wel eens gedaan met een richwood, voorzien van gibson logo en headstock shape .. was puur voor de grap , heb hier ook geen geld aan verdiend .. eerlijk geweest door te zeggen dat het geen echte was ...

ik heb ook een echte dus ik hoefde het niet te doen om ''er ook een te hebben''


noem me een sukkel of noem het gewoon verveling

I'm with you.

Eko
6 juli 2006, 22:29
Meestal herkent een liefhebber de nepperts wel. erger is het voor de beginners op de markt. Vandaag stond de fiesta rode fender weer op marktplaats. Slechts 295 euries. Kijk dat is vragen om opgelicht te worden. Zelfs Jules de Korte zag nog de fouten.
Omkatten van gitaren heeft meestal een averechts effect. Ik verzamel het een en ander en betaal vaak meer voor een Squier in originele staat dan een omgebouwde, geupgrade SquierFender. Deze laat ik lekker staan. Het geheel volstaat meestal met de opmerking van : Ik schroef hem even uit elkaar voor de nummers op hals en body....... Als mensen hier moeilijk over doen weet ik al genoeg.
Als het omkatten gedaan wordt voor eigen vreugde, dan begrijp ik het misschien nog wel. Verkopen zou dan eigenlijk niet mogen.

Javaca
6 juli 2006, 23:07
Zo'n mercedeslogo is op een rommelmarkt niet zo duur hoor...

Aimé
6 juli 2006, 23:15
Ik heb wel eens gehoord, dat als je een valse decal van Fender of Gibson eropkleeft, je gitaar plots stukken beter wordt!

Magic Bean
6 juli 2006, 23:26
Ik heb wel eens gehoord, dat als je een valse decal van Fender of Gibson eropkleeft, je gitaar plots stukken beter wordt!

Inderdaad, het schijnt dat die stickers beter meetrillen en zo zorgen voor een betere sustain. Lees hier ('http://en.wikipedia.org/wiki/Bullshit') maar!!

Robbert
6 juli 2006, 23:26
Ik vind het oplichterij.


Tenzij expliciet vermeld, maar dat zal (vaak) niet zo zijn.

iwamoto
6 juli 2006, 23:41
ik wou zelf op mijn oude lelijke nep strat een fender style logo zetten met mijn achternaam, dat leek me wel mooi staan, maar dat is dan ook puur om eigen vreugde, zou dat ding nooit verkopen (ook niet verkocht krijgen :D) maar ik heb er idd een hekel aan, als mensen de boel zo proberen te neppen, vreselijk, vooral wietse's verhaal, dat soort mensen laat je toch het liefste castreren!!!

Aimé
7 juli 2006, 00:13
Inderdaad, het schijnt dat die stickers beter meetrillen en zo zorgen voor een betere sustain. Lees hier ('http://en.wikipedia.org/wiki/Bullshit') maar!!

Precies! Hopelijk zag je de sarcasme ervan in hé, knakker ;)

Ganjaman
7 juli 2006, 01:01
waarom zou ik in godsnaam op mn prachtige oude jap tokai een gibsonlogo plakken, iedereen die ooit een oude tokai heeft bespeeld weet dat ze op zn minst even goed, zo niet beter dan gibson zijn :D

G.G.
7 juli 2006, 02:14
Ik vind het hele decal gebeuren juist wel lachuh. Wat ik schofterig vind is een crappy strat voorzien van een fender decal en verkopen alsware het een fender.

Wat ik wel leuk vind is de decal zodanig aanpassen dat zelfs een leek ziet dat er iets niet klopt, maar zich afvraagd wat er dan niet klopt. Je kent het wel, dat gevoel van: "He, dat kan helemaal niet! Maar wat klopt er eigenlijk niet aan" en dat gevoel blijft dan aan je knagen...... Dat vind ik wel leuk.

Ik heb 1 strat (custom uit de jaren 70) met een mooi parelmoer ingelegd logo in de kop met de tekst "Custom". Deze gitaar is al niet meer origineel vanwege de fresing voor de floyd en het toplock. Hier heb ik heel netjes een jaren 70 fenderdecal boven het originele logo gezet. Iedere idioot ziet dat het niet klopt. Heb al een paar mensen gehad die vroegen wat het nou was. Mijn antwoord: een zeer luie vervalsing. Antwoord van 1 suffert: Oke, het is dus een jaren 70 fender die helemaal standaard is maar omdat je hem op een custom uitvoering wilt laten lijken heb je die mooie groene glimmende lettertjes erop geplakt.

Ik kwam niet meer bij van het lachen. Die mooie groene glimmende stickerletters, da's ingelegd parelmoer.

Een andere strat van me, is er eentje met een linkshandige hals. Logo er als een rechtshandige opgeplakt. Ziet er ook heel vreemd uit. Klopt gewoon niet.

Op mijn zelfbouwprojectje ala SRV komt een fender decal waarbij het woord Fender vervangen is voor "Stevie" (met dank aan BluesBreaker).

Op zo'n manier vind ik het wel grappig.

Bijv. bij auto's:

Lada uit '80 met mercedesster is cool
Standaard mercedesje met 1.6 motor voorzien van embleem van AMG 55, is NIET cool.

Hector_Tsolodimos
7 juli 2006, 06:11
Dan ben je een droeftoeter, zeker als je er geld mee wilt verdienen.
maar als je dat nou eens niet wil? en iedereen weet dat het éígenlijk een Squier is? Je doet er zo'n logo op voor jezelf, en dat het er smakelijk uitziet voor het publiek..

Hector_Tsolodimos
7 juli 2006, 06:16
hmm, ik vraag mij af waarom iemand zoiets zou willen doen... is het dan uit schaamte dat iemand squier zou zien staan? of tokai? wil je dan persé dat je vrienden enzo denken dat je een echte fender of gibson hebt? ik vind het maar zielig. Ik heb zelf een epiphone, ik denk erzelf niet aan om er gibson op te zetten... heb ook wel al eens de reactie gehad: hoh, tis maar een epiphone, tis geen echte... dan zeg ik: tis heus wel een echte gitaar hoor :cheerup:
als je persé fender of gibson op je gitaar wilt, koop je gewoon fender of gibson.

helemaal geen verwijt naar jou hé nocki, ik weet totaal niet of je dit van plan bent te doen, of gewoon uit interesse vraagt, dus ik zeg dit gewoon algemeen.
kijk bijv naar mij: ik heb mijn (kut) Squier gerelict (foto's te zien bij: elek. giateren->post je collectie (een paar 'pagina's' terug...) ) en iedereen weet dat en vindt dat wel grappig,
op hem nog wat echter te laten lijken zou ik er zo'n stickertje op kunnen zetten, wat geeft het? binnenkort belandt ie toch op een haakje aan mijn muur, want dan speel ik op een echte Fender.

Kim Wilson
7 juli 2006, 09:04
Zo ken ik iemand die op zijn Kadett GSi 8v een "16v" embleem plakte. Dat vind ik dus erg sneu. Is ook erg doorzichtig, aangezien hij behoorlijk open wielen had, en trommelremmen achter...

Als je een "KOMPRESSOR" embleem op bijvoorbeeld een Polootje plakt, vind ik het wel weer grappig.

Het valt of staat bij mij met hoe serieus de bedoelingen zijn. Als het serieus bedoeld is om je anders voor te doen, vind ik het echt not done. Maar als het overduidelijk is dat het om een grap gaat, ach, waarom niet?

nielsduursma
7 juli 2006, 09:20
ik heb een keer een fiat panda met achterop een hummer logo gezien, dat vond ik ook best wel humor :seriousf:

frekie
7 juli 2006, 09:25
Zie deze ad:
http://www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A//koopjes.marktplaats.nl/muziek_en_instrumenten/snaarinstr_gitaren_elektrisch/41303572.html%3Freturn%3DeJwdilsOgyAURPdiYj%252Bli ArBmMZuxFBLKpFX4Jpam%252B694M%252FknJkRHPOv4tc%252 BcswoLx7BvaPsFwDPEVqdl7YyIqzgtRAQK6uR2Q4l10naSdkIY TPSgrQoWiHC2UwvBSKkXWq5QlBxXtBMG1YtYPRt1wO%252BPOM AriQjLsldpxhpzTLWGZsTIeGhfMY9P1vWdef9k6ylHSUkmYsqa X3xAy763x%252Fcn0Iy%26df%3D1%26p%3D1

:dance:

Kim Wilson
7 juli 2006, 09:32
ik heb een keer een fiat panda met achterop een hummer logo gezien, dat vond ik ook best wel humor :seriousf:
Precies, zoiets. Of andersom, kan ook. Een Audi A6 TDI met zo'n Starlet 12v logootje. Of een Mercedes "1200s". :D

Dick Wolkendeck
7 juli 2006, 11:59
Ooit had een bassist waarmee ik speelde een UNOX logo op zijn afgeragde Ibanez precision bas geplakt, want het Ibanez logo was eraf gegaan (van een blik soep af geweekt). Er was toen een jamsessie, en er waren mensen die er niet op wilden spelen :seriousf:. Prima bas verder.

sjoerd5
7 juli 2006, 13:03
Als je zo zielig bent kan je net zo goed als vuilnisman chirurg noemen

ACSlater
8 juli 2006, 00:11
Heeft iemand nog een Richwood/Stagg logo liggen. Ik wil dit op mijn Gibson zetten. Ben ik wel normaal? :)

musicmaestro
8 juli 2006, 23:27
dit vind ik eigenlijk altijd wel lachen:
sommige gitaristen/bassisten spelen echt supergoed hun ding op een goedkoop gitaartje/merk

en even later zie je een gitarist/bassist met superdure spullen en kunnen nauwelijks spelen

ik hoor overigens niet bij de eerste groep, niet dat mijn spullen zo duur zijn :)

och als je er maar plezier in heb

hendrix2
9 juli 2006, 00:02
toen ik nog een echte beginner was staarde ik mij ook blind op fender en gibson. Nu enkele jaren later is mijn beeld volledig veranderd. Ik moet toegeven dat ik nog altijd verzot ben op fenders, maar een gibson zou ik mij nooit kopen (ik ben niet tegen gibson, de gitaren voelen gewoon niet zo lekker voor mij, zeker de les pauls niet, de sg's kunnen er nog door)
maar ik heb nu ontdekt dat er zoveel goede gitaren zijn, dikwijls voor minder geld. en zeg nu zelf, wat is een merk waard...ik ken mensen die uit een gitaar van multiplex een prachtig geluid halen en er fantastische dingen mee doen, ik ken dan ook mensen die 2 gibsons, PRS, Fenders e.d hebben en die er totaal niet kunnen op spelen...
en het rare is als ik bv op een stagg speel, en iemand anders speelt op een gibson, dan gaan veel mensen geneigd zijn om de speler van de gibson beter te vinden, gewoon al uitgaande van het merk...
maar ik lig er niet wakker van. Voor mij is een gitaar een gitaar. Ik heb geleerd dat je gitaarspeelt met je vingers... en als je fantastisch kan spelen, kan je ook fantastisch spelen op een k*tgitaar...

RvB
9 juli 2006, 00:16
en als je fantastisch kan spelen, kan je ook fantastisch spelen op een k*tgitaar...

Ben ik niet met je eens. Op sommige gitaren kan ik veel beter spelen en voel ik me veel meer op mijn gemak. Ik heb vaak zat gehad dat ik moeite had om goed te spelen op (kwaliteits)gitaren.

Het is niet zo dat je bijv. Gibson helemaal moet gaan verheerlijken of verafschuwen. Bij "goeie" en "minder goeie" merken zitten topexemplaren tussen en ook mislukte. Dit komt vaker voor bij de goedkopere, omdat hier niet het streve is naar een echt topinstrument.

Ik zie vaak mensen al heel snel zeggen: "Stagg is brandhout" en "Gibson is echt super". Ik geloof dat er ook goeie Staggs in omloop zijn.
Ik zie het zo: 95% van Stagg is slecht en 5% goed, Gibson maakt 95% goed en 5% mislukte (niet al te letterlijk nemen, gaat meer om het idee).

hendrix2
9 juli 2006, 00:19
Ben ik niet met je eens. Op sommige gitaren kan ik veel beter spelen en voel ik me veel meer op mijn gemak. Ik heb vaak zat gehad dat ik moeite had om goed te spelen op (kwaliteits)gitaren.

Het is niet zo dat je bijv. Gibson helemaal moet gaan verheerlijken of verafschuwen. Bij "goeie" en "minder goeie" merken zitten topexemplaren tussen en ook mislukte. Dit komt vaker voor bij de goedkopere, omdat hier niet het streve is naar een echt topinstrument.

Ik zie vaak mensen al heel snel zeggen: "Stagg is brandhout" en "Gibson is echt super". Ik geloof dat er ook goeie Staggs in omloop zijn.
Ik zie het zo: 95% van Stagg is slecht en 5% goed, Gibson maakt 95% goed en 5% mislukte (niet al te letterlijk nemen, gaat meer om het idee).
je hebt gelijk hoor, maar ik verwoord mij wat verkeerd denk ik.
Om het eenvoudiger te stellen, veel beginners (ik was er ook zo eentje) gaan er van uit als ze een 'goed' (het is maar een woord...) merk hebben dat ze rapper en beter zullen kunnen spelen...wat geheel niet waar is volgens mij

RvB
9 juli 2006, 00:27
Ik vind het beeld eigenlijk wel positief dat ze in het begin hebben over die merken. Ze willen dan een echt merk hebben en gaan door met gitaar spelen en net zo lang totdat ze er 1 "verdiend" hebben. En als ze dan een merkgitaar hebben, merken ze dat het wel beter is, maar toch niet wat ze verwachten en zien ze dat de topmerken niet "top op the world" is en dat ook goedkopere merken goeie gitaren kunnen maken.

Ik had dat met mijn LTD. Ik dacht: "James Hetfield speelt met ESP en heeft een gitaar met alle kenmerken die mijn LTD Explorer ook heeft; ik kan nu ook als Hetfield spelen." Ik merkte vooral toen ik mijn Gibson SG had dat ik veel beter Metallica uit mijn Gibson kreeg dan uit mijn LTD, die bijvoorbeeld EMG's heeft(81-60; wat Metallica dus ook gebruikt).

Dirk W
9 juli 2006, 12:51
Ik vind het altijd wel grappig om te doen enzo, niet om mezelf voor de gek te houden, meer voor anderen.

Ik ken iemand die er fender op had gezet omdat hij zon hekel had aan die "alleen maar fender" liefhebbers (fender maakt gerust goede gitaren maar niet als enige zegmaar).
Hij kreeg eens een reaktie van: "ja lekker soundje heb je. Een echte fender he? Dat hoor je er wel vanaf!"

Hij vond dat zo geweldig. Achteraf natuurlijk wel gezegd dat het helemaal geen fender was maar een variax :')
Die andere man vond het niet zo leuk...

Nocki
9 juli 2006, 12:52
Dat is idd wel heel erg leuk!

Wimvdb
9 juli 2006, 12:58
Ik vind zo een custom decal wel tof ( je naam of logo of bandnaam ofzo ) maar een ander merk op de kop is niet nodig...

vester86
12 juli 2006, 13:34
en als je nu een ibanez hebt, daar de kop van schuurt en opnieuw lakt in een andere kleur en dáár dan een decal van diezelfde ibanez weer overheen plakt..... ben je dan ook een sukkeltje, of probeer je dan de gitaar juist nog een beetje origineel te laten?

Aimé
12 juli 2006, 13:40
dan heb je gewoon te veel tijd ;)

tabmaniac
12 juli 2006, 13:43
Je moet het allemaal zelf weten wat je met je gitaar doet.. daar zijn de meningen ook weer over verdeeld,, anders probeer je het uit en lanceer je daarna nog weer zo'n stelling:D

shamehair
12 juli 2006, 14:43
Ik ben van plan om op mijn Peavey versterkers het logo van Ford te plakken. Dit gewoon omdat ik het Peavey logo afschuwelijk lelijk vind en het Ford logo op een versterker wel om te lachen (kijk, die speelt op een Ford).

Het logo van Range Rover past er ook nog op, maar dat vind ik wat te sjiek. :seriousf:

Kim Wilson
12 juli 2006, 14:47
Voor een Peavey is dat zeker te sjiek. :D Ford-logo is wel een cool idee. :)

polysix
12 juli 2006, 19:50
tsja, als je er zelf om lachen kan.

matto
13 juli 2006, 13:38
Fender logo op strat of tele is toch "part of the design?" :chicken:

dejohan
13 juli 2006, 20:39
Bij een Marschall amp de "chall" overplakken met tape, da's zowat het enige wat ik al gedaan heb.

wietse
13 juli 2006, 22:47
Bij een Marschall amp de "chall" overplakken met tape, da's zowat het enige wat ik al gedaan heb.
zo ik ook doen bij een marschall, maar niet bij een marshall :D.

robert-gitarist
13 juli 2006, 22:52
Ik ben van plan om op mijn Peavey versterkers het logo van Ford te plakken. Dit gewoon omdat ik het Peavey logo afschuwelijk lelijk vind en het Ford logo op een versterker wel om te lachen (kijk, die speelt op een Ford).

Het logo van Range Rover past er ook nog op, maar dat vind ik wat te sjiek. :seriousf:

Och kan sjieker,zo had ik op me marshall top ooit eens een Porsche logo zitten :rockon: Maar goed kreeg aantrekkelijk bod op het plaatje(35 euro) dus ja eraf gehaald en verkocht en orgineel Marshall plaatje er weer op gemaakt ;) Heb nog 2 Porsche emblemen liggen(orginele van de motorkap!) maar ja maak ze niet op me versterkers ofzo.
Wat ik ook wel eens heb gezien is dat ze bij Marshall de M met tape afplakken ofzo.Oh en wat meer toeval was,kennis van me heeft een Bogner cab en heeft ongelukje ermee gehad en was de krul zeg maar van de G afgebroken.Nu lijkt het net of er Boaner staat :D

nielsduursma
13 juli 2006, 22:58
Ik ben van plan om op mijn Peavey versterkers het logo van Ford te plakken. Dit gewoon omdat ik het Peavey logo afschuwelijk lelijk vind en het Ford logo op een versterker wel om te lachen (kijk, die speelt op een Ford).

Het logo van Range Rover past er ook nog op, maar dat vind ik wat te sjiek. :seriousf:

ik heb een peavey classic vt. (das nog een heeeeeeele ouwe, uit de 70er jaren ofzo.) waar ook heel mooi classic op staat, maar dan zo'n lelijk puntig peavey merkje op het speakerdoek. ik vind het niet mooi. maarja ik irriteer me er niet aan.

matto
14 juli 2006, 08:41
Op een eigenbouw versterker ooit een "Vaillant"logo van een keukengeiser gezet.
Heb daar toch wel vragen over gehad.(ja,... ook of ie een beetje hot klinkt, en of het clean niet iets te waterig is :roll:)
Auto's hebben net zoveel met gitaarversterkers te maken als keukengeisers dus doen!:seriousf:

Nobler
9 augustus 2006, 12:43
Van mijn oude (1964) VOX AC30 ooit het plastic logo afgestoten. Pinnetjes van het log afgebroken. Kan het wel op het vinyl lijmen, maar omdat ook het originele speakerdoek ontbreekt (ooit 25 jaar geleden, toen ik 16 was vervangen door dikke zwarte vitrage (!!!)) is het nu wel een lekker anoniem ding dat ik gerust op een festival of zo ergens kan laten staan zonder bang te moeten zijn dat iemand hem steelt omdat hij denkt dat het érg veel geld waard is (voor mij heeft hij natuurlijk wel erg veel waarde). Ik laat het er dus maar af, net als voor BMW-rijders in de jaren '90 mode was. Ik weet tenminste dat het een echte oude VOX is.
In 1981 heb ik van mijn vakantiegeld een tweedehands Les Paul Goldtop immitatie gekocht. Meubelplaat (= dik Multiplex) body met gevormde top. Altijd heel lekker gitaartje gevonden, zeer snelle hals. Op de kop stond helemaal niets (wel diamant inlay, maar geen merknaam, ook geen merknamen elders op de gitaar of op de hardware). Vraag tussendoor: is er iemand die weet welke merken gitaren verkochten zonder logo en welk merk het dus zou kunnen zijn? Ik was toen 17 en mijn ultieme wens was natuurlijk een echte Gibson. Er waren zeker geen plakkers te krijgen en scannen en dergelijke bestond niet. Kopieeren gebeurde nog op van dat hittegevoelige papier op een rol waardoor je blauwe letters kreeg. Ik twijfelde wat ik moest doen. Spelen op mijn nieuwe aanwinst die 'niks' was, proberen een Gibson logo na te apen of, wat me erg leuk leek, in de stijl van het Gibson logo een 'Bibsen' logo er op te maken. Uiteindelijk heb ik er voor gekozen toch Gibson te doen. Ik heb het overgetrokken uit een gitaarboek en uitgeknipt in van dat witte papierplakband dat ze in ziekenhuizen gebruiken. Van 10 meter ziet het er redelijk uit, maar van dichterbij zie je dat het vreselijke nep is. Niet alleen zal niemand die dat ziet er ooit in trappen dat het echt is, maar ik ben ook niet van plan het ding ooit te verkopen en zeker niet als 'echte' Gibson. Ik zie het eerder als eerbetoon van een 17-jarige aan zijn veridealiseerde merk dat hij zich de eerste 20 jaar niet kon veroorloven. Ik heb het hier al vaker horen zeggen door mensen, maar in die zin ben ik ook best wel een beetje een snob. Ik schaamde mij nooit voor mijn Epiphones, het was tenslotte ooit (voor WOII) beter dan Gibson, is hét B-merk van Gibson en maakt goede en betaalbare gitaren, maar toch kocht ik mijn Sheraton II destijds mede omdat er op de kop 'Epiphone by Gibson' stond, toen het dichtste bij mijn ideaal van het bezitten van een echte. Ik heb nu een echte Gibson ES 335 en terwijl mijn Epi Sheraton beter speelt en klinkt voel ik me met de Gibson toch méér de ervaren gitarist, enkel en alleen om dat (echte) logootje op de kop. Op zich schaam ik me daar wel een beetje voor, maar als ik naar een band kijk die optreedt (live of op TV) span ik me toch in om te zien waar ze op spelen en ondanks de goede dingen die ik over Richwood heb gehoord moet ik bekennen dat het niet veel indruk op mij maakt als een gitarist daar op speelt. Ze (Gibsons) hoeven niet eens beter te zijn, maar het gevoel dat je op 'the real thing' speelt doet me toch wel wat.

blademan
9 augustus 2006, 13:43
waarom zou je een ander logo op je gitaar/versterker plakken? Schaam je je dan voor wat je hebt? NONSENSE!!!
Die merkgeilheid op Gibson en Fender snap ik sowieso niet. Er zijn veel meer goede merken dan alleen die 2 , dus kom daar gewoon voor uit. En iets anders dan de grauwe massa is ook wel lekker. Er rijden al veel te veel Opeltjes in dit land.
Het gaat erom hoe je klinkt, en niet om wat je vasthoudt!
Trouwens Noblers reden om niks op z'n AC30 te plakken vind ik valide.

Nocki
9 augustus 2006, 13:48
Ik ben het wle eens met nobler. als jong gastje heb je dromen. tis net zoiets als een ferrari logo op je skelter plakken. als je jong bent is het schattig als je oud wordt vinden ze het stom. ik het er niet zoveel problemen mee.

Zelf wil ik ook graag een gibson omdat het goed is en goed klinkt. een gitaar laten bouwen naar mijn specs en op mijn voorwaarden kan ook maar ik zal er nooit zo'n gevoel bij hebben als een gibsin denk ik. daarbij kan ik die gibson uitzoeken uit een hele berg.

en zeg nou zelf. als je naar een bandje gaat en de gitarist ziet spelen op een handbouw of bv ene line6 variax ga je toch ook niet zeggen van wauw! wat een super spullen. je kijkt toch ook graag nar racks, pedalen boards en gitaren.

Ik vind het super als ik na een gig gecompkimenteerd wordt over mn sound en mn spullen. liever dat dan praten over mn spel en techniek.

Nocki

renier
9 augustus 2006, 13:56
Ik vind het super als ik na een gig gecompkimenteerd wordt over mn sound en mn spullen. liever dat dan praten over mn spel en techniek.

Nocki

Nocki, ik had je toch wat hoger ingeschat dan dit.

wil je nu echt zeggen dat de opmerking: "wat een mooie gitaar heb jij!" je meer doet dan de opmerking: "wat een goeie gitarist ben jij!" of "wat een vet optreden was dit!"

wat doe je op dat podium? modeshow lopen of rocken, godnondedju??!!

trouwens, subtle hint: wanneer mensen na een optreden beginnen over je gear, betekend dat vaak dat ze niets goeds te melden hebben over je optreden. ik ervaar het als een domper als mensen na een gig beginnen te ouweneelen over elementen, buizen en houtsoorten. dan hebben we gewoon iets verkeerd gedaan.

hendrix2
9 augustus 2006, 14:00
Ik moet toegeven dat ik ook altijd wel eens naar de gear van een gitarist kijk.
Maar ik heb optredens gezien waar een gitarist op een stagg strat model toch de hele zaal mee kreeg met heerlijke riffs en een leuk geluid.
Wat doet een stomme naam op een gitaar er nu eigenlijk toe.
Het gaat hem uiteindelijk toch om de muziek. En nog meer om wat je kunt.

Nocki: Gibson is inderdaad wel goed. Maar zou je net dezelfde gitaar kopen, gemaakt door gibson, maar alleen zonder logo.
Dus gewoon een gitaar zonder logo, even goed/identiek aan een gibson.
Zou je ze kopen?

Nocki
9 augustus 2006, 14:02
Natuurlijk is het leuk om een compliment te krijgen over je spel. maar ik kan gewoon niet zo goed omgaan met die complimenten. Ik zoel me dan altijd wat opgelaten en mn gear is gewoon wat onpersoonlijker.
Natuurlijk sta ik daar te spelen en wil ik dat het goed is. Maar een compliment van zomaar iemand dat ie genoten heeft en het goed vond en het strak vond krijg je toch al vrij snel maar een compliment van een geluidsman in een theater die daar werkt over mn sound en hoe het uitversterkt kon worden is mij meer waard.

Ook vind ik het leuk om te horen van een andere gitarist. "hee, leuk spul heb je. klonk goed!" leuker dan persoonlijke complimenten.

zo vind ik het ook makkelijker complimenten te krijgen over onze zangeres of de toetsenist dan over mn eigen spel.

hendrix2
9 augustus 2006, 14:04
Nocki, ik had je toch wat hoger ingeschat dan dit.

wil je nu echt zeggen dat de opmerking: "wat een mooie gitaar heb jij!" je meer doet dan de opmerking: "wat een goeie gitarist ben jij!" of "wat een vet optreden was dit!"

wat doe je op dat podium? modeshow lopen of rocken, godnondedju??!!

trouwens, subtle hint: wanneer mensen na een optreden beginnen over je gear, betekend dat vaak dat ze niets goeds te melden hebben over je optreden. ik ervaar het als een domper als mensen na een gig beginnen te ouweneelen over elementen, buizen en houtsoorten. dan hebben we gewoon iets verkeerd gedaan.
inderdaad!
Als er na een optreden iemand naar mij komt en zegt: 'Je was echt goed vandaag', dan doet mij dat iets, dat heeft mij voldoening;
Komt er iemand naar mij: "Mooie gitaar en versterker heb jij", Dan doet me dat echt niets hoor.

G.G.
9 augustus 2006, 14:09
Wat een ophef allemaal om die decals.

Het enige waar ik me aan stoor is dat er zoveel nepperts met een decal als "echt" verkocht worden.

Maar als iemand een decal bij restauratie of het bouwen van een replica gebruikt stoor ik me er niet aan. Een restauratie of replica dient zo origineel mogelijk te zijn, en dat is dan inclusief decal.

Wat ik het leukst vind is een decal met een opzettelijk foutje erin.

Zo wil ik nog eens mijn linkshandige strathals uitrusten met een (normale rechtshandige) Fender decal, maar dan in spiegelbeeld en ondersteboven zodat ie mooi op de kop past en zodat de halsin spiegelbeeld klopt.

Deze vind ik ook erg leuk (door Blues Breaker gemaakt voor mijn SRV replicaatje (met een twist)):


No problem G.G.!

http://www.mellevandijk.nl/stevie2.gif

Mag dit wel?

Nocki
9 augustus 2006, 14:11
Nocki: Gibson is inderdaad wel goed. Maar zou je net dezelfde gitaar kopen, gemaakt door gibson, maar alleen zonder logo.
Dus gewoon een gitaar zonder logo, even goed/identiek aan een gibson.
Zou je ze kopen?

Nee ik zou m laten liggen. mn doelstelling is een gibson lp custom en naast dat ie kwa binding mooier is vind ik de headstock ook belangrijk. Gibson is ook geen gitaar meer maar een icoon! en kijk nou naar andere gitaristen. wat ik slash zonder zn gibson met sunburst?
er is een flipper kast met een plaatje van GnR waar hij een andere type gitaar vast houdt en dat lijkt toch nergens op.

NOcki

hendrix2
9 augustus 2006, 14:29
Nee ik zou m laten liggen. mn doelstelling is een gibson lp custom en naast dat ie kwa binding mooier is vind ik de headstock ook belangrijk. Gibson is ook geen gitaar meer maar een icoon! en kijk nou naar andere gitaristen. wat ik slash zonder zn gibson met sunburst?
er is een flipper kast met een plaatje van GnR waar hij een andere type gitaar vast houdt en dat lijkt toch nergens op.

NOcki
Eerst even zeggen dat ik niemand iets verwijt hoor.
Ik zou het alleen nooit doen, en mij interesseert de merknaam niet maar ik kan je wel begrijpen.
Voorbeeld van de flipperkast klopt ook wel, slash zonder LP, gaat gewoonweg niet.
Toegegeven ik heb ook een Les Paul (epiphone), met die typische sunburst van slash :).
Dit was in mijn ogen gewoon de rockgitaar, maar er had voor mij part evengoed Stagg mogen opstaan als ze maar even goed speelde :)

blademan
9 augustus 2006, 14:30
blijkbaar is voor velen hier de merknaam belangrijker dan de kwaliteit van het instrument. Ik heb liever een goede gitaar van een hondebrokkenmerk dan een slechte Gibson of Fender.
Maar ja, mainstream he!

renier
9 augustus 2006, 14:31
Nee ik zou m laten liggen. mn doelstelling is een gibson lp custom en naast dat ie kwa binding mooier is vind ik de headstock ook belangrijk. Gibson is ook geen gitaar meer maar een icoon! en kijk nou naar andere gitaristen. wat ik slash zonder zn gibson met sunburst?
NOcki

een fockin goeie gitarist zonder gibson, dat issie!

net als een kutgitarist met een gibson niets meer is dan.....



..... een kutgitarist met een gibson.

Nocki
9 augustus 2006, 14:43
we zijn wel heel erg zwart wit. :)

natuurlijk gaat het in de eerste instantie om een goede gitaar die goed speelt en klinkt. en natuurlijk heeft gibson ook brandhout gemaakt.

maar het een sluit het ander niet uit. een gitaar van een goed merk betekend toch niet dat de gitarist bagger is? en een onbekend merk betekend ook niet dat de gitarist super is.

de term mainstream is een beetje ver gezocht denk ik tenzij je zo ver uit je hokje wilt breken dat je anderen er in stopt :)

nummer 1 is geluid en speelbaarheid. een slechte gibson van goud is bagger. maar een gibson of een prs is alf een droom. ik heb een fender uit 79 gehad maar die ging zoweer weg omdat ik m niet lekker vond spelen.

en een gibson is geowon mijn ding. en dan wil ik gelijk iets waar ik kwa emotie ook helemaal achter kan staan.

Nocki

FruscianteFan
9 augustus 2006, 14:48
Natuurlijk is het leuk om een compliment te krijgen over je spel. maar ik kan gewoon niet zo goed omgaan met die complimenten. Ik zoel me dan altijd wat opgelaten en mn gear is gewoon wat onpersoonlijker.
Natuurlijk sta ik daar te spelen en wil ik dat het goed is. Maar een compliment van zomaar iemand dat ie genoten heeft en het goed vond en het strak vond krijg je toch al vrij snel maar een compliment van een geluidsman in een theater die daar werkt over mn sound en hoe het uitversterkt kon worden is mij meer waard.

Ook vind ik het leuk om te horen van een andere gitarist. "hee, leuk spul heb je. klonk goed!" leuker dan persoonlijke complimenten.

zo vind ik het ook makkelijker complimenten te krijgen over onze zangeres of de toetsenist dan over mn eigen spel.Ergens kan ik me dat wel voorstellen. Maar ik denk ook dat het het publiek geen reet uitmaakt of er een Gibson logo opstaat.

Sterker nog: als ik bij een concert sta en ik hoor een geweldig geluid uit een gitaar waar geen Gibson op staat, krijgt dat eerder mijn complimenten dan die gitaar met geweldig geluid én Gibson logo. Niet dat ik iets tegen Gibson heb.

Dan nog iets:
Je hebt de keus: een gitaar die helemaal goed aanvoelt, geweldig klinkt en er mooi uitziet, of een Gibson die het zowel op gebied van feel als sound nét niet is. Welke kies je?

Nocki
9 augustus 2006, 14:54
Zoals gezegd staat de plank op nummer 1 en niet het merk. maar ik denk dat ik de super gitaar ook laat staan.

Ik ga nu nog eens goed geld uitgeven en het moet 100% zijn.

bespeelbaarheid en klank staan voorop. daarna het merk. maar een super gitaar die niet is zoals ik wil koop ik ook niet.

alles moet gewoon kloppen.geen concessies!

Nocki

FruscianteFan
9 augustus 2006, 15:05
Dus het merk staat op een gedeelde nummer 1 met feel en sound ;)

hidde630
9 augustus 2006, 15:14
Ik heb liever een goede versterker dan een 'goede' gitaar. Je epiphone inpluggen op een goede amp klink altijd nog beter dan je gibson op een barrel inpluggen...
Merken zeggen niet altijd alles. Het gaat erom of het voor jou goed klinkt. Als je je ook nog druk moet maken om het publiek. Dat gaat alleen maar ten koste van je creativiteit.

Nocki
9 augustus 2006, 15:18
Dus het merk staat op een gedeelde nummer 1 met feel en sound ;)


Precies! net als de kleur de bescherming, koffer, kabels, versterker, kleding, muziekstijl, klank, volume, niveau enzo.

alles moet goed zijn!

en ik weet zeker dat als ik ht podium op stap en ik trots ben op mijn Mesa Roadster stack, mn pedalboard, mn gibson, mn kleding en mn band en ik wete dat we samen wat goes gaan doen dan straal ik dat uit. dan straalt heel de band dat uit! en dan krijg je chemie!!!


je zou eens moeten weten hoeveel mensen er op het podium staan en zichzelf slecht horen, slecht gestemd staan, kraken hebben in gitaar kabels en versterker... die mensen stralen het lose gevol uit! ik wil dat niet! het moet 100% zijn.

de mensen die komen kijken naar de band en nara mij hebben moeite daarvoor gedaan. soms nog 5 euro neergelegd ofzo en die hebben recht op iets!

en ik vind het super om die gitarist uit zn dak te zien gaan met zn mooie gitaar! en dat kan die alleen maar als tie zich kiplekker voelt. en dat kan die niet als tie zich zorgen moet maken om zn gear...



Ik heb liever een goede versterker dan een 'goede' gitaar. Je epiphone inpluggen op een goede amp klink altijd nog beter dan je gibson op een barrel inpluggen...
Merken zeggen niet altijd alles. Het gaat erom of het voor jou goed klinkt. Als je je ook nog druk moet maken om het publiek. Dat gaat alleen maar ten koste van je creativiteit.


ik denk dat als je ene goede amp hebt je het verschil ook h=beterhoort tussen de vershillende gitaren. dat is ook de reden dat ik een andere gitaar wil. ik ben tevreden over mn gitaar maar het kan beter. 110%!!!!!

hidde630
9 augustus 2006, 15:27
kleur? ik lig er dus echt niet wakker van als mijn snoer niet matcht bij mijn schoenen hoor!

Nocki
9 augustus 2006, 15:30
kijk das weer het andere uiterste... kleur vn de kabel bedoel ik natuurlijk niet.

Josdevos
9 augustus 2006, 15:34
Nocki, sorry hoor maar volgens mij heb je hulp nodig...

http://images.wndu.com/about/pics/pic_2376.jpg

hidde630
9 augustus 2006, 15:35
Kleur, looks....allemaal bijzaak als je het mij vraagt.

Sound, energie en enthousiasme daar gaat hem om. Maakt niet uit wat wat voor spullen je dat bereikt.

Kim Wilson
9 augustus 2006, 15:39
Gewoon zwarte kabel. No risk, no nonsense.

Nickname
9 augustus 2006, 15:47
Kleur, looks....allemaal bijzaak als je het mij vraagt.

Sound, energie en enthousiasme daar gaat hem om. Maakt niet uit wat wat voor spullen je dat bereikt.

Dus jij kan er makkelijk zo bij lopen:

http://images.joke.co.uk/images/products/cc00727-lge.jpg

:D

Nocki
9 augustus 2006, 15:49
vertel... waarom. licht je toe!

hidde630
9 augustus 2006, 15:54
Als jij enthousiast bent en energie uitstraalt dan is de kans sneller dat je dit overbrengt naar het publiek. Dan maakt het niet uit of er Gamma of Gsus op je t-shirt staat.

Nickname
9 augustus 2006, 15:54
Tegen wie heb je het nocki?

hidde630
9 augustus 2006, 15:55
ik geloof tegen mij....hij kan genoegen nemen met mijn post hierboven :)

Nocki
9 augustus 2006, 16:03
ik had het tegen josdevos met het dr phil plaatje. maar toen ik dat schreef stonden er nog eens 5 posts ofzo ertussen :)

hoe kom je aan je enthousiasme? bij mij is dat anders dan bij anderen...
als ik me nergens zorgen over hoef te maken dan speel ik heerlijk. goede spullen helpen daarbij.

en ik vind het gewoon geweldig om zoiets moois te hebben. het geeft me een lekker gevoel. net als een ijsje op het strand...



Kleur, looks....allemaal bijzaak als je het mij vraagt.

Sound, energie en enthousiasme daar gaat hem om. Maakt niet uit wat wat voor spullen je dat bereikt.


mee eens

RS-Rik
9 augustus 2006, 16:11
Verbaast me nog hoeveel mensen er uitgesproken tegen zijn.

Zelf heb ik een omgemerkte Epi, dat was al zo toen ik hem kocht, ben er vrij snel achter gekomen, zit een heel verhaal achter bla bla bla en nu zit er een halve gibson sticker op, maar je ziet volgens mij wel dat het Epi is door de krassen.

hidde630
9 augustus 2006, 16:16
hoe kom je aan je enthousiasme? bij mij is dat anders dan bij anderen...
als ik me nergens zorgen over hoef te maken dan speel ik heerlijk. goede spullen helpen daarbij.



Als dat voor jou werkt is dat toch prima?

Nocki
9 augustus 2006, 16:18
precies! 9, 10

Josdevos
9 augustus 2006, 16:19
Je moet je eigen posts is goed lezen... :confused:
Nou als jij maar gelukkig bent, de meeste mensen komen trouwens naar een gig om zich goed te amuseren denk ik. Het maakt hen niet uit op welke gear je speelt of welke broek je aan hebt, al zou je dat zelf blijkbaar wel graag hebben dat ze dat belangrijk vinden en dat ze je hier over complimentjes geven...

Smells like a snobby poseur here...



Ik vind het super als ik na een gig gecompkimenteerd wordt over mn sound en mn spullen. liever dat dan praten over mn spel en techniek. Nocki



en ik weet zeker dat als ik ht podium op stap en ik trots ben op mijn Mesa Roadster stack, mn pedalboard, mn gibson, mn kleding en mn band en ik wete dat we samen wat goes gaan doen dan straal ik dat uit. dan straalt heel de band dat uit! en dan krijg je chemie!!!

Je moet gewoon veel oefenen alleen en met de band en je (zelfs goedkopere) amp goed leren afstellen. Dan voel je je lekker op't podium als alles relax draait. Trouwens 50% van de gitaristen met een dure top slagen er nog steeds in er nog een kutgeluid uit te krijgen....
Materiaal koop je voor jezelf, en voor 2% van het publiek.

EDIT: Maar idd als het voor jou werkt... maareuuh :stop:

hidde630
9 augustus 2006, 16:24
Trouwens 50% van de gitaristen met een dure top slagen er nog steeds in er nog een kutgeluid uit te krijgen....

Klopt! Je moet jezelf eerst ook afvragen wat voor geluid je zoekt. Als je daar uit bent is het een koud kunstje om de spullen erbij te zoeken.

Nocki
9 augustus 2006, 16:25
:) lezen in de context graag.

Ik heb liever een compliment over mn gear dan over mn spel want ik voel me opgelaten met persoonlijke complimenten.




Talk to the hand meester!

[QUOTE=Josdevos]Trouwens 50% van de gitaristen met een dure top slagen er nog steeds in er nog een kutgeluid uit te krijgen....
Materiaal koop je voor jezelf, en voor 2% van het publiek.
QUOTE]

helemaal mee eens. daarom ben ik er ook zo druk mee bezig om mn geluid goed te krijgen! en dat van begin tot eind! en het materiaal koop ik idd voor mezelf. en een kick dat het geeft om een goed geluid helemaal naar mn zin achter me te hebben wat reageerd op de manier zoals ik wil! heerlijk.

Kim Wilson
9 augustus 2006, 16:27
Ik krijg liever een compliment over mijn spel dan over mijn spullen. Spullen kan idd 95 % van het publiek een grote worst zijn. Ik ben het wel met je eens dat je je met goeie spullen zekerder voelt, maar dat is heel wat anders.

Maar dat jij een gearslut bent, is algemeen bekend. :D

Josdevos
9 augustus 2006, 16:27
:) lezen in de context graag.

Ik heb liever een compliment over mn gear dan over mn spel want ik voel me opgelaten met persoonlijke complimenten.




Talk to the hand meester!

Is je manier van spelen dan niet persoonlijker dan je gear?
Ik heb enkel volledige alinea's gequoted...

Complimenten over je gear verwachten is gewoon cheap, voor je manier van spelen moet je werken!

Nocki
9 augustus 2006, 16:30
idd allinea's quoten is niet de gehele context zien.
Het gaat niet over verwachten van complimenten maar ervaringen vanuit het verleden wat is er leuker dan iemand tegen het lijf lopen die zegt van: wauw mooie spullen heb je. en je wete er mee om te gaan. hoe heb je dit gedaan en wat was dat?

vind ik veel plezieriger dan: wauw wat ben jij goed. dat ben ik helemaal niet en ik voel me dan opgelaten.

Josdevos
9 augustus 2006, 16:34
idd allinea's quoten is niet de gehele context zien.
Het gaat niet over verwachten van complimenten maar ervaringen vanuit het verleden wat is er leuker dan iemand tegen het lijf lopen die zegt van: wauw mooie spullen heb je. en je wete er mee om te gaan. hoe heb je dit gedaan en wat was dat?

vind ik veel plezieriger dan: wauw wat ben jij goed. dat ben ik helemaal niet en ik voel me dan opgelaten.

Oké, ik begrijp het...

Dus om toch maar een eerlijk compliment te krijgen heb je mooie spullen nodig?

hidde630
9 augustus 2006, 16:38
hehehehe :)

renier
9 augustus 2006, 16:42
Precies! net als de kleur de bescherming, koffer, kabels, versterker, kleding, muziekstijl, klank, volume, niveau enzo.
alles moet goed zijn!
en ik weet zeker dat als ik ht podium op stap en ik trots ben op mijn Mesa Roadster stack, mn pedalboard, mn gibson, mn kleding en mn band en ik wete dat we samen wat goes gaan doen dan straal ik dat uit. dan straalt heel de band dat uit! en dan krijg je chemie!!!


nou, ik geloof best dat jij helemaal het mannetje bent met je roadstar stack, je gibsons, je mooie shirtje en je merk koffer. wel treurig dat je dat allemaal nodig hebt om he goed te voelen op het podium (beetje stagefright mischien?) en je impliciete stelling dat de opgetelde prijs van je apparatuur op het podium (let wel: inclusief originele tweed fendersonPRS-kabels!) garant staat voor "chemie" toont voor mij alleen maar aan dat jij nog nooit echte chemie op een podium hebt meegemaakt.




je zou eens moeten weten hoeveel mensen er op het podium staan en zichzelf slecht horen, slecht gestemd staan, kraken hebben in gitaar kabels en versterker... die mensen stralen het lose gevol uit! ik wil dat niet! het moet 100% zijn.

je verdraaid de zaak nu zo, dat het lijkt alsof de discussie gaat over goeie spullen of slechte spullen kopen. niemand hier zegt dat je met rotzooi het podium op moet. live spelen is werk, en voor goed werk heb je goed gereedschap nodig. maar jij gedraagt je aslof je een modeshow gaat lopen in plaats van te rocken.



de mensen die komen kijken naar de band en nara mij hebben moeite daarvoor gedaan. soms nog 5 euro neergelegd ofzo en die hebben recht op iets!


tuurlijk. jij koopt je gibson niet voor jezelf, maar voor die arme toeschouwer wiens avond ZO VEEL beter wordt omdat jij op een gibson speelt...



en ik vind het super om die gitarist uit zn dak te zien gaan met zn mooie gitaar! en dat kan die alleen maar als tie zich kiplekker voelt. en dat kan die niet als tie zich zorgen moet maken om zn gear...


grappig toch. ik voel me regelmatig kiplekker op het podium. ook als ik met een squier 51 van 150 euro speel. is er nu iets mis met mij? denk je dat ik me continue zorgen moet maken dat die gitaar kapot gaat?



ik denk dat als je ene goede amp hebt je het verschil ook h=beterhoort tussen de vershillende gitaren. dat is ook de reden dat ik een andere gitaar wil. ik ben tevreden over mn gitaar maar het kan beter. 110%!!!!!
[/quote]

precies, het kan altijd beter, dus HUP, naar je kamertje, een gitaar pakken en SPELEN! daar komt de chemie, 110& uitstraling en publiekstevredenheid straks vandaan, niet uit je superprelawsuitrelicvintagegitaarkoffer.. en matching zijden blouse...

Nocki
9 augustus 2006, 16:51
Oké, ik begrijp het...

Dus om toch maar een eerlijk compliment te krijgen heb je mooie spullen nodig?

Nee hoor helemaal niet. maar mooie spullen geven je een goed gevoel. goed gevoel geeft mij zekerheid en energie en zorgt voor een beter gevoel als ik op dat doodenge podium moet stappen.

Nocki
9 augustus 2006, 16:53
pfffffffffffffffffff. ik geef het op.

iedereen bedankt voor zn mening over mij. ik zal stoppen om over mijn eigen mening en gevoel te praten en vanaf nu zal ik ook over andere oordelen...

hidde630
9 augustus 2006, 16:56
Hahaha, laat je niet zo kennen joh.
Ze zitten je vast maar wat te stangen :)

access
9 augustus 2006, 16:56
Nee, jij trekt volle zalen.....

http://www.hoover05.nl/gallery/albums/Hoover/egopop17-6/hoover1706200619.jpg

Sorry hoor ik kon het niet laten ;)

Josdevos
9 augustus 2006, 16:58
Nocki, totaal geen offence hoor, maar je lokt het allemaal een beetje zelf uit...
Deze reacties zijn echt enkel reacties op wat jij post... Ik was echt niet goed van een paar van je uitspraken.

Dat je die dingen denk tot daar aan toe, maar kijk toch uit wat je hier neerschrijft... want mensen pakken je hierop.

Speelde maw even advocaat van de duivel...

blademan
9 augustus 2006, 18:22
weinig goeds gelezen hier hoor, wat een geouwehoer, maar ja, iedereen mag zn mening hebben. Succes allen

renier
9 augustus 2006, 18:25
Nee, jij trekt volle zalen.....

http://www.hoover05.nl/gallery/albums/Hoover/egopop17-6/hoover1706200619.jpg

Sorry hoor ik kon het niet laten ;)

tja, soundcheck, eerste band.. wat wil je dan.

vertel eens slash, op wat voor een magistrale podia heb jij al gestaan?

Punt
9 augustus 2006, 18:48
Merken zeggen mijn geen moer, ik heb veel geprobeerd tot aan Fender Customshop strats toe en het enige wat ik goed vindt is een Gibson Customshop.
Kan er echt niets aan doen dat er Gibson op staat.
Mijn ES335 klinkt stukken beter dan de Epi die ik daarvoor had en mijn R9 klinkt echt veeeel beter dan mijn Gibson LP Classic.

Vette pech, ben je niet merk gevoelig kom je toch bij zo'n snob merk uit.

Ze zijn gewoon goed die Gibsons, vooral de CS's,nix aan te doen. :gitarist:

renier
9 augustus 2006, 19:09
pfffffffffffffffffff. ik geef het op.

iedereen bedankt voor zn mening over mij. ik zal stoppen om over mijn eigen mening en gevoel te praten en vanaf nu zal ik ook over andere oordelen...

joh, don't sweat it. het is niks persoonlijks hoor.

het is een forum. daar geeft iemand een mening, en de andere reageren daarop. en wanneer je met een stelling komt als: ik hoor liever dat mensen mijn spullen mooi vinden dan dat ze mijn muziek mooi vinden" dan weet je dat je daar reacties op krijgt.

al koop je 10.000 gibsons, en al koop je ze alleen maar voor de naam, kleur, koffer of voor mijn part omdat de verkoopster mooie tieten heeft; tis jouw zaak.

er ontspon zich gewoon een stevige discussie over het belang van het imago van je apparatuur, en daarin zijn we felle tegenstanders. nogmaals, niks persoonlijks, ieder zijn ding. als we ooit ergens samen spelen pakken we een koud biertje en kom ik me wellicht met lichte jazloezie je spullen bekijken.

hubert
9 augustus 2006, 20:09
en toch heeft Nocki mijn inziens gelijk.....

Als je goede spullen hebt, voel je je zekerder op een podium. Dat straal je uit. Anders gezegd. Hoeveel grote bands die jullie kennen en tof vinden, hebben geen goede spullen van a tot z? Misschien heeft het ook met ambitie te maken. Nocki vindt het belangrijk en zal misschien best ambitieus zijn. Niks mis mee.

Dat mensen hem complimenten maken over zijn spullen kan hoogst waarschijnlijk betekenen dat ze de muziek van hem en zijn band ook leuk vinden. Ik ga in ieder geval niet naar een gitarist na een optreden om te zeggen hoe tof ik zijn spullen vind als ik de band niks vind. Want dat boeit me dan niet. dat doe ik wel als ik de band wel leuk vind want dan is het interessant voor me.

Punt
9 augustus 2006, 20:17
en toch heeft Nocki mijn inziens gelijk.....

Als je goede spullen hebt, voel je je zekerder op een podium. Dat straal je uit. Anders gezegd. Hoeveel grote bands die jullie kennen en tof vinden, hebben geen goede spullen van a tot z? Misschien heeft het ook met ambitie te maken. Nocki vindt het belangrijk en zal misschien best ambitieus zijn. Niks mis mee.

Dat mensen hem complimenten maken over zijn spullen kan hoogst waarschijnlijk betekenen dat ze de muziek van hem en zijn band ook leuk vinden. Ik ga in ieder geval niet naar een gitarist na een optreden om te zeggen hoe tof ik zijn spullen vind als ik de band niks vind. Want dat boeit me dan niet. dat doe ik wel als ik de band wel leuk vind want dan is het interessant voor me.

Ik voel me zekerder op het podium als m'n sound naar m'n zin is en de ritme sectie goed speelt zodat ik in alle vrijheid zonder zorgen kan spelen.

Ik vind het altijd een beetje genant als mensen me complimenteren vanwege m'n goede spullen, het gaat toch om de muziek en niet om de tools. Ik vind het vervelend als ze denken hij klinkt goed vanwege z'n spullen ipv vanwege m'n inspanningen om mijn ding over te brengen.

hubert
9 augustus 2006, 20:34
ik zou het dus niet genant vinden. Ze tonen interesse, daar gaat het om.
geen interesse, geen contact want waarom? wel interesse, wel contact want interessant.

ibbie
9 augustus 2006, 20:37
Ik ken iemand die heeft een Nilfisk logo op zijn 10 jaar oude Ibanez geplakt haha. Stofzuiger.

Punt
9 augustus 2006, 22:17
ik zou het dus niet genant vinden. Ze tonen interesse, daar gaat het om.
geen interesse, geen contact want waarom? wel interesse, wel contact want interessant.

Ik vind het prettiger als er interesse is voor de muziek, dat is mijn passie en daar gaat het om, en niet omdat ik een paar centen uitgeef aan spullen.

Wat zou een schilder er van vinden als zijn publiek meer belangstelling heeft voor zijn kwasten dan voor zijn werk?

hubert
9 augustus 2006, 22:41
ben het uiteraard met je eens.
Maar nogmaals, ik denk dat wanneer ze naar me toe komen, ze zowiezo belangstelling hebben in datgene wat ik doe(waarom zouden ze anders het praatje komen maken?). Dat ze het dan over mijn spullen hebben vind ik dan niet erg.

Michael AE
10 augustus 2006, 03:35
Nocki heeft een punt. Als je "goede spullen" hebt, maak je je absoluut minder zorgen op het podium, en kun je je meer concentreren op het optreden zelf.

Dat heeft niets met "wel of niet rock 'n' roll zijn" te maken, maar met gezond verstand.

Ik heb ook een London City Spitfire, maar ik zal hem nooit van mijn leven meenemen naar een belangrijk optreden. Ik neem mijn muziek serieus en dus ook mijn apparatuur. (Andersom zal ik nooit mijn CS strat naar een jamsessie o.i.d. meenemen...)

Bovendien denk ik dat de mensen die hier stellig beweren dat ze regelmatig mensen met "el cheapo" spul mensen met "mega-apparatuur" zien wegblazen een beetje overdrijven.

Ik ga nu al een flinke tijd mee als muzikant en geluidsman, maar ik heb nog nooit zoiets gezien.

Nogmaals, bands die hun muziek serieus nemen, nemen ook hun spullen serieus. (Waarom zou je, mits je het geld hebt, geen betere spullen aanschaffen?)

Michael AE
10 augustus 2006, 03:44
Nu ik de boel nog even goed lees, begrijp ik dat Nocki liever een compliment heeft over zijn spullen dan zijn spel?

Ach, ik blijf erbij dat het beiden belangrijk is. Kut spelen op een wereld-gitaar is niks, maar brilliant spelen op een stuk brandhout geeft een evenredig resultaat...

Kut is kut.

Michael AE
10 augustus 2006, 04:01
Ik heb ook een London City Spitfire, maar ik zal hem nooit van mijn leven meenemen naar een belangrijk optreden. Ik neem mijn muziek serieus en dus ook mijn apparatuur. (Andersom zal ik nooit mijn CS strat naar een jamsessie o.i.d. meenemen...)

Haha, wat een snobbistische opmerking, eigenlijk...:p

Kim Wilson
10 augustus 2006, 08:27
Ik heb één setup, gewoon doorsnee goed spul (geen wereldklasse, maar ik hoef me er zeker niet voor te schamen), en dat gaat overal mee naar toe. Gelukkig geen gezeik over wel of niet de dure mee...

renier
10 augustus 2006, 08:46
Nocki heeft een punt. Als je "goede spullen" hebt, maak je je absoluut minder zorgen op het podium, en kun je je meer concentreren op het optreden zelf.


jammer dat de discussie hierin verzand. er is namelijk niemand die beweert heeft dat je met kwalitatief slechte, slecht onderhouden spullen op het podium moet gaan staan. de discussie ontstond omdat nocki aangaf dat hij zich zekerder voelt op het podium wanneer hij dure, indrukwekkende apparatuur gebruikt, en weet dat het publiek dat ziet. dat is iets heel anders dan gewoon goed spul gebruiken. mijn setup is echt niet zo duur, maar elk onderdeel ervan is perfect onderhouden, goed afgesteld en "podium proof".




Dat heeft niets met "wel of niet rock 'n' roll zijn" te maken, maar met gezond verstand.

Ik heb ook een London City Spitfire, maar ik zal hem nooit van mijn leven meenemen naar een belangrijk optreden. Ik neem mijn muziek serieus en dus ook mijn apparatuur. (Andersom zal ik nooit mijn CS strat naar een jamsessie o.i.d. meenemen...)


tuurlijk, en waarom niet? je zoekt je gereedschap uit op de klus die je moet klaren. maar de vraag is hier: neem je die CS strat mee omdat die beter klinkt/lekkerder speelt of omdat je bang bent dat andere gitaristen/het publiek je niet serieus nemen wanneer je een london city speelt?



Bovendien denk ik dat de mensen die hier stellig beweren dat ze regelmatig mensen met "el cheapo" spul mensen met "mega-apparatuur" zien wegblazen een beetje overdrijven.

Ik ga nu al een flinke tijd mee als muzikant en geluidsman, maar ik heb nog nooit zoiets gezien.


wie beweert dat? overigens kan het wel hoor. een jaartje geleden speelde er na mij een gozer met een zelfgebouwd stuk brandhout en een valvestate versterkertje. net toen ik lachend een biertje wilde gaan halen begon meneer aan een ongelofelijk vette uitvoering van hot for teacher, als warm-up. mijn gear was makkelijk 5 keer de prijs van de zijne, maar ik had echt niet als gitarist na die gozer willen spelen.




Nogmaals, bands die hun muziek serieus nemen, nemen ook hun spullen serieus. (Waarom zou je, mits je het geld hebt, geen betere spullen aanschaffen?)

jongens toch, lees toch eens! is er hier iemand die beweert dat je geen gibson moet kopen omdat goed spul overbodige luxe is?

ik neem mijn muziek zeker serieus, en dat is juist een van de redenen dat ik me ergerde aan nocki's uitspraak. (ik wordt liever gecomplimenteerd met mijn spullen dan met mijn spel en techniek) in mijn ogen neem je je muziek dan juist NIET serieus. muziek maken als excuus voor ongebreideld consumentisme vind ik gewoon een beetje treurig. ik weet best dat hij het wellicht niet zo sterk bedoelde, maar het klonk voor mij als iemand voor wie het gereedschap in plaats van een middel een doel geworden is.

Nocki
10 augustus 2006, 08:55
"jammer dat de discussie hierin verzand. er is namelijk niemand die beweert heeft dat je met kwalitatief slechte, slecht onderhouden spullen op het podium moet gaan staan. de discussie ontstond omdat nocki aangaf dat hij zich zekerder voelt op het podium wanneer hij dure, indrukwekkende apparatuur gebruikt, en weet dat het publiek dat ziet. dat is iets heel anders dan gewoon goed spul gebruiken. mijn setup is echt niet zo duur, maar elk onderdeel ervan is perfect onderhouden, goed afgesteld en "podium proof". "


Goeiemorgen

Ik heb nooit beweer dat ik het doe voor het publiek. dat is ervan gemaakt.
Wat ik wel heb gezegd is puur emotioneel dat ik het fijner vind om een compliment te krijgen over mn sound en mn apparatuur dan een persoonlijk compliment over mn spel. ook is uitgelegd waarom. Ik kan gewoon heel slecht omgaan met dat soort complimenten. het is makkelijk om te praten over iets wat niet zo persoonlijk is.

Probleem is dat als er iets gezegd wordt dat het dan helemaal een hoek in gedreven wordt en er tegen stellingen gemaakt worden die het andere uiterste innemen. dat doen 16jarigen ook maar dat hoeven wij toch niet te doen?

hubert
10 augustus 2006, 12:16
En daar spreekt Nocki een heel waar woord!!!!

Hij heeft alleen gezegd dat hij niet goed tegen persoonlijke complimenten kan en daardoor liever complimenten krijgt over zijn gear. En hij heeft gezegd dat hij zich zekerder voelt op een podium met kwalitatief goed materiaal. meer niet.....

Ik kan zoiets alleen maar prijzen.

Dus aub, als je zegt dat er goed gelezen moet worden...doe het dan eerst zelf....sory, moest er even uit.

Nickname
10 augustus 2006, 12:20
"jammer dat de discussie hierin verzand. er is namelijk niemand die beweert heeft dat je met kwalitatief slechte, slecht onderhouden spullen op het podium moet gaan staan. de discussie ontstond omdat nocki aangaf dat hij zich zekerder voelt op het podium wanneer hij dure, indrukwekkende apparatuur gebruikt, en weet dat het publiek dat ziet. dat is iets heel anders dan gewoon goed spul gebruiken. mijn setup is echt niet zo duur, maar elk onderdeel ervan is perfect onderhouden, goed afgesteld en "podium proof". "


Goeiemorgen

Ik heb nooit beweer dat ik het doe voor het publiek. dat is ervan gemaakt.
Wat ik wel heb gezegd is puur emotioneel dat ik het fijner vind om een compliment te krijgen over mn sound en mn apparatuur dan een persoonlijk compliment over mn spel. ook is uitgelegd waarom. Ik kan gewoon heel slecht omgaan met dat soort complimenten. het is makkelijk om te praten over iets wat niet zo persoonlijk is.

Probleem is dat als er iets gezegd wordt dat het dan helemaal een hoek in gedreven wordt en er tegen stellingen gemaakt worden die het andere uiterste innemen. dat doen 16jarigen ook maar dat hoeven wij toch niet te doen?

+1

en 10 tekens

(tel ze maar na)

FruscianteFan
10 augustus 2006, 12:24
Ben het met je eens, maar:

Probleem is dat als er iets gezegd wordt dat het dan helemaal een hoek in gedreven wordt en er tegen stellingen gemaakt worden die het andere uiterste innemen. dat doen 16jarigen ook maar dat hoeven wij toch niet te doen?En bedankt :p. Volgens mij deed ik dat een jaar terug ook niet.

renier
10 augustus 2006, 13:35
Goeiemorgen

Ik heb nooit beweer dat ik het doe voor het publiek. dat is ervan gemaakt.
Wat ik wel heb gezegd is puur emotioneel dat ik het fijner vind om een compliment te krijgen over mn sound en mn apparatuur dan een persoonlijk compliment over mn spel. ook is uitgelegd waarom. Ik kan gewoon heel slecht omgaan met dat soort complimenten. het is makkelijk om te praten over iets wat niet zo persoonlijk is.

Probleem is dat als er iets gezegd wordt dat het dan helemaal een hoek in gedreven wordt en er tegen stellingen gemaakt worden die het andere uiterste innemen. dat doen 16jarigen ook maar dat hoeven wij toch niet te doen?


goed punt. ik heb even je post betreffende het omgaan met complimenten heengelezen. had ik gemist, mijn excuses.

maar goed, het simplificeren/ extremer maken van andermans stelling is iets waar hier bijna iedereen zich schuldig aanmaakt. mijn stelling dat het merk en de uitstraling van het merk niet belangrijk zijn voor je podium performance werd ook uitvergroot naar: "je kunt net zo goed met rotzooi op het podium gaan staan".


in the end zijn we het er waarschijnlijk allebei over eens dat je moet kunnen vertrouwen op de spullen waarmee je live speelt, en dat je tevreden moet zijn met het geluid dat eruit komt en de manier waarop het eruitziet. bij jouw speelt daar een deel "merkstatus" in mee, bij mij minder.

overigens ga ik ook niet vrijuit hoor. als die sg van jou NOG verder in prijs zakt zie ik mezelf zo maar een gibson kopen ;)

groeten,

renier

renier
10 augustus 2006, 13:37
En daar spreekt Nocki een heel waar woord!!!!

Hij heeft alleen gezegd dat hij niet goed tegen persoonlijke complimenten kan en daardoor liever complimenten krijgt over zijn gear. En hij heeft gezegd dat hij zich zekerder voelt op een podium met kwalitatief goed materiaal. meer niet.....

Ik kan zoiets alleen maar prijzen.

Dus aub, als je zegt dat er goed gelezen moet worden...doe het dan eerst zelf....sory, moest er even uit.

nou, er zijn wel wat extremere stellingen ingenomen hoor, maar goed, laten we er maar eens over ophouden nu, volgens mij zijn we er wel uit.

hubert
10 augustus 2006, 13:47
indeed indeed....en toch is dit een fijn forum (een van de weinige)....

Michael AE
10 augustus 2006, 15:03
jammer dat de discussie hierin verzand. er is namelijk niemand die beweert heeft dat je met kwalitatief slechte, slecht onderhouden spullen op het podium moet gaan staan. de discussie ontstond omdat nocki aangaf dat hij zich zekerder voelt op het podium wanneer hij dure, indrukwekkende apparatuur gebruikt, en weet dat het publiek dat ziet. dat is iets heel anders dan gewoon goed spul gebruiken. mijn setup is echt niet zo duur, maar elk onderdeel ervan is perfect onderhouden, goed afgesteld en "podium proof".

Dat geloof ik best, maar daar heb ik het totaal niet over. Ik reageerde alleen op het feit dat Nocki werd afgezeken omdat hij zegt dat goede spullen belangrijk zijn. Dat was ik met hem eens, vandaar deze opmerking.


tuurlijk, en waarom niet? je zoekt je gereedschap uit op de klus die je moet klaren. maar de vraag is hier: neem je die CS strat mee omdat die beter klinkt/lekkerder speelt of omdat je bang bent dat andere gitaristen/het publiek je niet serieus nemen wanneer je een london city speelt?

Het is niet zo zwart/wit. Ik neem mijn CS strat mee omdat hij beter klinkt, maar ook omdat mensen je serieuzer nemen met een goed instrument. Het klinkt belachelijk, en dat vind ik zelf ook, maar heel vaak wordt je gewoon niet serieus genomen als je met een Squier van 200 euro komt opdagen bij een studio-klus o.i.d. De muziekwereld is belachelijker dan je denkt.


wie beweert dat? overigens kan het wel hoor. een jaartje geleden speelde er na mij een gozer met een zelfgebouwd stuk brandhout en een valvestate versterkertje. net toen ik lachend een biertje wilde gaan halen begon meneer aan een ongelofelijk vette uitvoering van hot for teacher, als warm-up. mijn gear was makkelijk 5 keer de prijs van de zijne, maar ik had echt niet als gitarist na die gozer willen spelen.

Ik lees dat regelmatig in dit topic. Bovendien heb ik ook niet gezegd dat het niet kan, maar dat ik niet geloof dat het zo vaak gebeurd als hier op dit forum gezegd wordt.


jongens toch, lees toch eens! is er hier iemand die beweert dat je geen gibson moet kopen omdat goed spul overbodige luxe is?

ik neem mijn muziek zeker serieus, en dat is juist een van de redenen dat ik me ergerde aan nocki's uitspraak. (ik wordt liever gecomplimenteerd met mijn spullen dan met mijn spel en techniek) in mijn ogen neem je je muziek dan juist NIET serieus. muziek maken als excuus voor ongebreideld consumentisme vind ik gewoon een beetje treurig. ik weet best dat hij het wellicht niet zo sterk bedoelde, maar het klonk voor mij als iemand voor wie het gereedschap in plaats van een middel een doel geworden is.

Ik kan prima lezen, hoor. Ik denk echter dat jij wat beter begrijpend moet leren lezen, want je blaast Nocki's stelling op in dit topic en dat vind ik een beetje overdreven. Nogmaals, zo zwart/wit is het niet.

Josdevos
10 augustus 2006, 16:17
Michael, goed spul hebben is tof, en een goeie sound hebben is inderdaad ook zeer belangrijk, vooral voor jezelf dan, daar zijn we het allemaal over eens hoor. Mag zelf ook zeker niet klagen, heb veel te pro materiaal voor wat ik speel.

Maar, heb je het topic echt helemaal gelezen? De discussie is om heel andere redenen op gang gekomen hoor... Nocki schreef echt wel een paar bizarre opmerkingen een paar pagina's terug.

Michael AE
10 augustus 2006, 16:24
Ja, ik heb het hele topic gelezen. Ik reageer alleen maar op 1 of 2 opmerkingen die gemaakt zijn, niet op het hele topic.

Laten we er maar over ophouden, schiet toch niet op.