PDA

View Full Version : Hercules FW16



cobbe007
6 juli 2006, 15:18
Hallo,
Ik speel in een 5-koppige rockband die graag een goeie demo zou opnemen. Daar de studio's te veel geld kosten, naar onze mening, zou ik het zelf willen doen. Om een drum enzo op te nemen hebben we een toestel nodig dat meerdere sporen in 1 keer kan opnemen. Na een beetje te surfen op het net kwam ik dit toestel van Hercules tegen.
Heeft er iemand hiermee ervaringen? Of raden jullie me ander materiaal aan.

Oja, om de drum in 1x op te nemen moeten we toch over 7 sporen of ingangen beschikken, tenminste als we elke tom en zo afzonderlijk willen kunnen bijregelen achteraf.

Ik hoor jullie wel.

Solidkick
6 juli 2006, 17:01
. Daar de studio's te veel geld kosten, naar onze mening, zou ik het zelf willen doen.

Niet bedoeld om je te ontmoedigen in je onderneming maaruh....
Heb je enige ervaring met het opnemen/mixen van (multitrack) opnames?

Han S
6 juli 2006, 17:41
Weet je dat de helft van de studio's tegenwoordig minder kosten dan de loodgieter? :D

Solidkick
6 juli 2006, 17:50
Weet je dat de helft van de studio's tegenwoordig minder kosten dan de loodgieter? :D

Het wachten is nu nog op Poolse opname arbeiders.
Dan is het hek helemaal van de dam........

Daniël_san
6 juli 2006, 18:08
Een pool blijft maar een paar jaar goedkoop. Wacht maar totdat ze weten dat hier geld te vangen is, ze vragen vanzelf meer.

ff ontopic: Is het niet handiger om iets te huren? Of heb je ervaring met opnames maken?

bert k
6 juli 2006, 18:50
Kan nooit wat zijn. Ik zocht eefe in Google, en ik krijg een volle pagina links naar fora waar om drivers geroepen wordt en over problemen gescholden. Nog geen plaatje van het ding gezien.

Han S
6 juli 2006, 18:51
Nee, maar ff serieus en on topic: het is een bizonder moeilijk vak en je moet al veel kennis en ervaring hebben wil je een beetje behoorlijke opname kunnen maken.

Als je bij het begin wilt beginnen, prima, maar denk niet dat je wel even een goede demo kunt opnemen als je het nog nooit hebt gedaan. Zo simpel is het nou ook weer niet.

Ik moet altijd een beetje grinniken, dit soort vragen zie je op elk forum en het lijkt dan of iemand vraagt: ik wil mijn huis schilderen, hoe doe ik dat het beste, met een kwast of een roller?

Wormaap
6 juli 2006, 18:56
Maar je moet uiteindelijk toch ergens beginnen :P
En de eisen voor een demo liggen meestal niet al te hoog. Onze vorige demo klinkt echt helemaal nergens naar, maar toch nog steeds beter dan 'microfoon in oefenruimte'-demo's van andere bands, dus we krijgen er nog complimenten op ook :D
Volgende demo gaat natuurlijk 10 keer beter klinken, alleen heb ik't momenteel een stuk lastiger met opnames maken, omdat ik hier bij m'n ouders thuis m'n zooi niet ver genoeg open kan trekken om een fatsoenlijke sound te krijgen.

Bouke
6 juli 2006, 19:43
Kan nooit wat zijn. Ik zocht eefe in Google, en ik krijg een volle pagina links naar fora waar om drivers geroepen wordt en over problemen gescholden. Nog geen plaatje van het ding gezien.

Hehehe... leuk om te lezen, al helemaal omdat ik zo'n ding heb en hij werkt als een zonnetje :D Geen problemen mee.

Dus, ik raad hem op eigen ervaring aan. Hou er rekening mee dat het apparaat weliswaar 12 ingangen heeft, maar dat slechts twee daarvan een preamp hebben. Ik heb een losse 8-kanaals preamp erbij gekocht, ook voor weinig. Werkt allemaal prima, zeker voor demowerk van bandjes. Uiteraard is het geen high-end spul, maar zeer zeker goed genoeg om meer dan uitstekende opnames mee te maken!!

Bouke

bert k
6 juli 2006, 21:04
Ok, ik neem alles terug!:p Mooi dat hij goed lijkt te zijn.
Maar die ingangen zonder pre-amp is een goeie, daar kan je geen microfoons op aansluiten.
Anders dat ding van Phonic? En Behringer schijnt ze nu ook te maken.

cobbe007
7 juli 2006, 11:14
bedankt voor de vele reacties!

Dat het opnemen van een kwaliteitsvolle demo niet gemakkelijk is of zal zijn daar ben ik me volledig bewust van.
Dat de studio's dezer dagen misschien betaalbaarder worden dat zou kunnen, maar ik zou het liever zelf proberen omdat het me interesseert en we dan niet met de tijdsdruk zitten, die je in een studio wel hebt.
De FW16 heeft inderdaad maar 2 mix preamps, maar ik zou voor de andere micro's de preamps van onze mengtafel gebruiken en via de direct out (of zoiets) naar dat toestel gaan.
Ik had inderdaad nog niets gelezen over die driver problemen. Misschien is het dus aangewezen als ik eens uitkijk naar andere apparaten zoals die van Phonic en Behringer.

greetz