PDA

View Full Version : Wat is jullie favoriete gitaar ?



markieray
6 juli 2006, 15:17
Hoi,

Ik speel 16 jaar gitaar, ben semi-pro, auto-didact, heb les gegeven, studio's gedaan, tientallen grote en kleine podia betreden ... en ik heb al tonnen materiaal gehad : qua gitaren strats, tele's, gibsons (les paul, es 335, ...), ibanez, epi's, prs, ... en qua amps zowat alle fenders, ook redelijk wat marshalls en nog een rits andere amps (bogner, matchless, hook, holland, fuchs, thd, soldano, mesa/boogie, ...). Na al die jaren lijkt mijn GAS wel "over" en ben ik terug bij de basics : ik speel nu nog uitsluitend op Marshall amps (TSL met 4x12 cab en een JTM 60 met 2x12 cab) en mijn favoriete gitaar blijkt een cherry red GIBSON SG Standard (van 1998 ) te zijn. Ik heb ook nog een '62 re-issue strat (volledig gestript zoals de strat van Bonnie Raitt) uit m'n Fender-periode maar die staat nu al een hele tijd stof te vangen.

Voor mij is het dus duidelijk : ik vind een SG de "f*cking best guitar in the world" ! En samen met mij zijn er o.a. Angus Young, Derek Trucks en nog vele anderen ... Een SG heeft alles voor mij : dynamische en sprankelende sound (niet te clean zoals een strat, niet moddervet zoals een les paul), een coole uitstraling, een geweldige feel, niet te zwaar en niet te licht, lekker brede hals, klinkt zowel goed clean als overdrive (ac/dc !!), niet te veel sustain, niet te weinig sustain ... kortom : een gitaar met karakter ... men noemt ze soms "de tele onder de gibsons".

Wat is jullie favoriete 'six-string' en waarom ?

Mark

Anders Destium
6 juli 2006, 15:32
Leuk verhaal!

Maar dit topic is laatst al voorbij gekomen, klik hier en laat je verbazen! (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=76429)

glacius
6 juli 2006, 15:33
1 - gibson les paul standard premium plus
2 - prs singlecut trem tigertop
3 - mijn zelfbouw super strat

Hendriks
6 juli 2006, 16:47
Div. telecasters gehad o.a. Fender de luxe (1975) , sg, LP , maar ben nog nooit zo gelukkig geweest met een Epi Dot met een paar andere elementen erop. Zeer veelzijdig geluid , goede bespeelbaarheid . Ik ga bewust geen Gibson proberen.

dirty-harry
6 juli 2006, 18:20
Fernandes dragonfly sustainer
TOTAL CONTROL
maar flying V is toch mijn lieveling.( hohner )

ssj3goku
6 juli 2006, 18:25
Mijn Boel MC7. Speelt geweldig en heeft alles wat ik zoek in een gitaar.

bert k
6 juli 2006, 18:44
Zoals gezegd, dit topic bestaat al.


Hier (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=76429)


Dus deze gaat dicht.