PDA

View Full Version : Fender kopen: new of custom?!?!?



rocker_71
6 juli 2006, 13:26
He gitaarliefhebbers,

Ik heb jullie advies nodig.
Op dit moment heb ik een Squier Srat (MIJ 94), maar wil graag een echte Fender hebben. Nu ben ik aan het sparen voor een Highway 1 Strat (USA). Op dit forum heb ik er al goede reviews van gelezen.
Echter, op marktplaats staat een leuke Strat (http://koopjes.marktplaats.nl/muziek_en_instrumenten/snaarinstr_gitaren_elektrisch/38932244.html).

Alleen is dit een gemodificeerde gitaaar. Er zit een andere hals op (eerst maple, nu rosewood) en andere pickups (GFS vintage). Alle delen zijn wel van Fender, USA, aldus de verkoper. Maar dat kan ik dus niet controleren met serienummers, volgens mij. En deze Strat zou veel beter zijn dan een Highway.
Alleen heb ik niet zoveel verstand van. Als het een Squier zou zijn met een Fender sticker, dan zou ik dat niet doorhebben zeg maar. Ook woont die gast erg ver weg, dus even uitproberen zit er niet in.
Wat zou ik nu doen, deze kopen of lekker doorsparen voor een nieuwe Highway Stratocaster?

Alvast bedankt,
Rock

Tupelo
6 juli 2006, 13:30
Gewoon voor de Highway gaan.

fred dons
6 juli 2006, 14:10
afgezien of hij misschien beter is, op de gitaar in de link zit geen enkel fender usa onderdeel, de neck is zeker geen fender (laat staan US(, de brug is duidelijk koreaans (of erger) dan mogen we er gevoeglijk wel van uitgaan dat de body ook geen fender US is

Letsgo21
6 juli 2006, 14:16
Of voor een 'crafted in japan gaan', ongelooflijk tevreden over!!!
Voor een nieuwe incl transportkosten mag je wel op +/-650euro rekenen, maar geloof me, ze zijn minstens even goed als de amerikaanse strat's!

G.G.
6 juli 2006, 14:19
afgezien of hij misschien beter is, op de gitaar in de link zit geen enkel fender usa onderdeel, de neck is zeker geen fender (laat staan US(, de brug is duidelijk koreaans (of erger) dan mogen we er gevoeglijk wel van uitgaan dat de body ook geen fender US is

Kop oogt wel heel erg smal, lijkt wel of ze geen planken esdoorn hadden die breed genoeg waren.

G.G.
6 juli 2006, 14:21
Zie net dat je 320 geboden hebt, da's veel te veel. Of je moet hem echt helemaal geweldig vinden. Zelf zou ik niet meer dan 125 bieden, en da's alleen voor onderdelen.

fred dons
6 juli 2006, 14:37
dat lijkt mij ook een reeelere prijs

rocker_71
6 juli 2006, 15:32
bedankt voor de reacties. Volgens mij wordt het doorsparen :rockon:

Een vraag die daaruit voortkomt: ik zag dat ze bij Feedback twee soorten Highwat Strats hebben: Fender Strat Highway hb/mn en een Fender Highway Stratocaster . Ze kosten allebei 699 euro.

Wat is het verschil tusen deze?

Op de Fender site (http://www.fender.com/products/search.php?section=guitars&cat=stratocaster&subcat=highway1) zijn er ook wel verschillen (1 of twee lopertjes op de kop, vorm van de kop).

(ja, ik ga ze nog wel uitproberen, maar vind het wel leuk en leerzaam om vast wat 'voorwerk' te doen, bovendien vind ik het heerlijk om lekker over gitaren te ouwehoeren :jam: )

Kim Wilson
6 juli 2006, 15:39
De ene heeft een humbucker in de brug en de ander heeft de klassieke S-S-S opstelling. IMO de enige juiste configuratie voor een strat.

Ganjaman
6 juli 2006, 15:58
De ene heeft een humbucker in de brug en de ander heeft de klassieke S-S-S opstelling. IMO de enige juiste configuratie voor een strat.
amen brother!

fred dons
6 juli 2006, 16:07
met name als je met veel gain speelt en graag het hoog in je gehoor een beetje kwijt wilt :seriousf:

Kim Wilson
6 juli 2006, 16:11
Als je met veel gain speelt, ga je in principe niet voor een strat. :)

fred dons
6 juli 2006, 16:39
ok als je met veel volume speelt ;) (Ritchie Blackmore doet echt pijn aan je oren als hij met de brug pup speelt en Ynqwie heeft ook een irritant schel brug geluid beiden zijn het hoog in hun gehoor nagenoeg kwijt)

Henk_De_Wombat
6 juli 2006, 21:12
Kijk hier eens:

http://www.musicstore.de/nl/global/0_0_G_0_A/2/suchen/0/suchen/musicstore.html

Is een goede betrouwbare zaak, dat garandeer ik je. Geen verzendkosten. Sommige finishes en kleuren zijn goedkoper zoals je ziet (bij het drop-down menuutje kun je kleuren kiezen).

sjoerd5
7 juli 2006, 13:16
ach koop een fender en je ben d'r

Kim Wilson
7 juli 2006, 13:32
Geen geklets, koop een Gretsch. :)

Rick trodat
8 juli 2006, 19:26
Geen geklets, koop een Gretsch

Jajaja, ook helemaal in dezelfde prijsklasse.

Ibanez RuleZ
9 juli 2006, 01:36
highway1 is niets mis mee, heb dr ook een en ik ben er best tevreden over. dat wil zeggen: de brugPU heb ik wel vervangen voor iets met ballen (quarterpounder), wat ik je ook wil aanraden als je rock speelt.

verder: prima gitaren

harrald

grayfink
9 juli 2006, 09:06
Geen geklets, koop een Gretsch. :)

Be hip, son

Ach, koop toch maar een Fender