PDA

View Full Version : gitaarfestival



gertdm
21 november 2002, 13:40
ik speel regelmatig in het buitenland op festivals.In eigen land is er weinig voor de liefhebber. In Raalte gelukkig weer een goed festival in maart.
Zelf ben ik met de voorbereidingen begonnen
om een 'guitars by the sea'festival te organiseren in Vlissingen.Er komen stands,optredens en workshops.
Benieuwd hoe de belangstelling ligt hiervoor.
Met name als ik alle vragen en opmerkingen lees op het forum, dan denk ik dat een gitaarfestival een gelegenheid is om te praten met bouwers van gitaren, goede gitaristen aan het werk te zien etc.
Hoe zien jullie di?

pimmetje
21 november 2002, 14:25
Lijkt mij gaaf.
Beetje moeilijk voor te stellen hoe of wat... bij van die old-timer of bikers festivalletjes weet je gewoon dat ze massaal hun auto's en motoren komen showen en zo. Bij gitaren heb ik geen idee hoe of wat.

Maar als bezoeker ben ik zeker geïnteresseerd. Het enige nadeel: Vlissingen :grin:.

DOLBY
21 november 2002, 14:49
gertdm, jij was toch ook in Nieuwegein afgelopen zondag (je demonstreerde toch de Furch gitaren), nou dan heb je toch ook de lage opkomst gezien, dus het is blijkbaar moeilijk om zoiets goed te organiseren.
Maar ik ben helemaal voor jouw idee. Ik vind het altijd leuk om andere gitaristen te spreken, zien spelen, eigenlijk alles wat met gitaren te maken heeft. Dus veel succes. btw, Vlissingen lijkt me ook niet de ideale plek. Is van mij uit 2 uur rijden. een beetje centraler zou wel mogen.

PeArLjAm
21 november 2002, 15:16
Het lijkt me een erg leuk initiatief, maar het is wel in een uithoek van Nederland. Dit kan een hinder zijn voor velen en dat zou als gevolg kunnen hebben dat er niet veel mensen komen. Maar het plan lijkt me leuk.

gertdm
21 november 2002, 21:03
Klopt dat ik in Nieuwegein was. Dit was een beurs.Een gitaarfestival betekent natuurlijk
optredens en workshops en stands.Een dag van de gitaar dus.Ik snap dat het een uithoek is,maar niet voor de zeeuwen,brabanders en vlamingen.Tegelijk zijn er zo weinig festivals...ik ken vershcillende mensen die ieder jaar twee dagen afreizen naar Osnabruck
voor het 'open strings', wel dan is Vlissingen dichter bij.Het is in iedcer geval een gelegenheid. En bij succes is
natuurlijk een centraal punt denkbaar.
En voor diegenen die t moeilijk in te schatten vinden hoe zo'n festival eruitziet:
check dit eens:
http://www.gitaarnet.nl/magazine/artikelen/artikelen/acousticstrings-video.php3