PDA

View Full Version : Hoofdtelefoon voor opnames



GunMetalBlue
6 juli 2006, 00:06
Hey ik zoek een goeie koptelefoon om op m'n nieuwe TonePort aan te sluiten. Redelijk low-budget, pak 50. Ik zat zelf te denken aan de Sennheiser HD202.

Wat stellen jullie voor? Wat zijn de ervaring van jullie met de Sennheiser HD202?


Dank bij voorbaat,


GunMetalBlue

Globetrotter
6 juli 2006, 00:50
Senheiser is wel goed materiaal, ik denk dat je der niet slecht aan doet dergelijke hoofdtelefoon te kopen. Ik doe 't voorlopig nog met een Philips en dat is voor mij ook wel goed genoeg... voorlopig toch. AKG zijn ook wel ok, en best betaalbaar!
Cheers,

Bart

Han S
6 juli 2006, 01:21
Wil je een gesloten of een open koptelefoon? Sennheiser maakt goede maar overwegend open headphones, de beste gesloten exemplaren vind ik Beyer, maar die zitten rond drie keer je budget.

Bovendien zijn de Sennheiser phones wat kwetsbaar.

El Capitain
6 juli 2006, 03:13
Andere vraag van mijn kant misschien, maar wat zijn goede low-budget gesloten koptelefoons?

GunMetalBlue
6 juli 2006, 07:25
Andere vraag van mijn kant misschien, maar wat zijn goede low-budget gesloten koptelefoons?

Ik heb dezelfde vraag.

@ Han S: Ben jij het wel eens met Globetrotter? Ook al zijn ze wat kwetsbaar, ik zou er geen miskoop aan doen? En ik wil dus een gesloten koptelefoon, tis om op een appartement wat met GearBox te kunnen spelen.

De HD202 is gesloten :)

harrie-beton
6 juli 2006, 07:53
voor thuis is een open koptelefoon geen bezwaar.
Een Senneheiser px40 is heel goedkoop en klinkt redelijk.

Je kunt wel omhoog met de kwaliteit maar dan kom je boven de 50 euro uit.

GunMetalBlue
6 juli 2006, 08:02
De px40 lijkt me niet geschikt om rechtstreeks in de toneport te plaatsen. Lijkt me eerder een vervolmaking ve leuke mp3. Ik wil echt wel gesloten om de andere mensen ook zo min mogelijk lastig te vallen.

Toch bedankt!

bert k
6 juli 2006, 11:43
Er zijn twee redenen om een gesloten kopto te nemen: als je zang, of iets anders akoestisch gaat opnemen. Je wilt niet dat het gesis van de kopto in de microfoon terecht komt, dus gesloten.
Ten tweede als je DJ bent, of in harde muziek zit, dan dempt het juist het omgevingsgeluid lekker.
Maar thuis achter de computer maakt het niks uit.

Dridon
6 juli 2006, 18:10
Heb zelf deze van sennheiser:

HD 205 (http://www.sennheiser.com/sennheiser/icm.nsf/root/500263)

Gesloten en freq bereik van 14 - 20000. Ook als je hard muziek luisterd blijft hij mooi zuiver.

kost 50 euro bij de mediamarkt, en ik ben er zeer tevreden mee, hij heeft wel heel erg mooi geluid vind ik zelf voor maar 50 euro. Je kan m gewoon proberen bij de mediamarkt (tenminste die in Utrecht in Hoog Caterijne).