PDA

View Full Version : MIAudio Crunchbox vs Marshall Shredmaster



Guitarik
5 juli 2006, 22:27
Ik heb ze allebei nog niet gehoord dus even een kleine opinie-poll. Welke heeft jullie voorkeur? Crunchbox of Shredmaster?

robert-gitarist
5 juli 2006, 22:30
Ja..en als mijn voorkeur nou eens aan geen van beiden gaat?of juist aan die crunchbox..en jij vind het misschien niks..beste is gewoon zelf gaan uit proberen..wij kunnen wel zeggen van 10x crunchbox en 8x shredmaster..uiteindelijk beslis jij welke hét is ;)
Welke stijl speel je?en wat zoek je..om maar eens mee te beginnen he :D

Guitarik
5 juli 2006, 22:35
Ja..en als mijn voorkeur nou eens aan geen van beiden gaat?of juist aan die crunchbox..en jij vind het misschien niks..beste is gewoon zelf gaan uit proberen..wij kunnen wel zeggen van 10x crunchbox en 8x shredmaster..uiteindelijk beslis jij welke hét is ;)
Welke stijl speel je?en wat zoek je..om maar eens mee te beginnen he :D

Ja, die antwoorden ken ik allemaal en had ik al verwacht. Maar ik wil gewoon effe weten wat jullie ervan vinden plus argumentatie (nog wel het belangrijkst).

aub dus geen posts meer van "ga ze zelf proberen en het is jouw smaak" e.d.) :-)

edit: Wel even relevant, het gaat om een stevige sound. Goeie overdrive zit al op mn versterker.

ruezzz
6 juli 2006, 01:13
Hey, het enige wat ik je kan mededelen is dat ik zeer te spreken ben over de Crunchbox. Zoals ik al eerder heb gezegd heb je een enorme headroom (volumereserve) wat ik vaak bij highgain-pedals mis.
Vaak zakt bij meer gain de druk gigantisch in. Bij de MI niet...

Ik heb ooit van Marshall de Jackhammer gehad (ik weet niet niet of die ook maar enigzins vergelijkbaar is met de Shredmaster) maar daar was ik niet zo kapot van.

Guitarik
7 juli 2006, 08:08
De Marshall is ook wat zeldzamer (denk ik?). Die wordt geloof ik nl niet meer verkocht in de winkels. Moet je dus 2e hands aankomen.

tillens
7 juli 2006, 18:24
ik heb vandaad de crunchbox geprobeerd. kreeg een lc tele over een brunetti 20 watt ampje gestuurd met de crunch box er tussen.. vond het op zich goed klinken in het begin maar naarmate ik meer gain ging geven werd het al snel minder.. vond het uiteindelijk toch niet mijn ding, want het werd teveel en brij.. daarna nog even een fulltone ocd getest maar dat was helemaal drie keer niks. toch ga ik nog terug om die crunch box nog een keer te testen want ik denk dat de amp me ook niet beviel..

Rhythm Machine
7 juli 2006, 18:53
De Crunch Box klinkt het beste voor een cleane amp.

RM